Místo a úloha AZ ve struktuře AČR ( možná varianta) Seminář k aktivním zálohám – 22.9. 2011 brigádní generál Ing. Miroslav Žižka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cílem Programu je snížení znečištění ovzduší z malých spalovacích zdrojů do tepelného výkonu 50 kW, tzv. lokálních topenišť využívajících tuhá paliva.
Advertisements

Systém hospodářských opatření pro krizové stavy
Nový způsob financování RF od roku 2004 Vít Richter Národní knihovna ČR tel , mobil Praha
Otázka č.16 ZÁSADY PLATNÉ V KATASTRU NEMOVITOSTÍ V ČR
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
Armáda Tady máme armádu v akci s kapitánem roty..
10 let v NATO/20 let transformace ozbrojených sil ČR.
Terénní sociální práce
PRACOVNÍ REHABILITACE Osob se zdravotním postižením (§69 násl. Zák.č.435/2004 Sb.)
OBRANA A BEZPEČNOST ČR Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Sociální pojištění Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Studijní obor: Sociální činnost
Podpora v nezaměstnanosti
generál Karel Paleček Prvním velitelem výsadkového vojska
Praha, 24. července 2007 Ministerstvo obrany České republiky TISKOVÁ KONFERENCE Zkvalitnění péče o válečné veterány.
Zásah do práva na ochranu osobnosti – domácí násilí Policie a institut vykázání © Vladimír Plecitý, 2011.
Bezpečnostní a obranná politika státu
Státní energetická inspekce Vliv novely energetického zákona na činnost Státní energetické inspekce Ing. Petr Holoubek Žofín
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
OSVČ – zdravotní pojištění 2014 Každý občan ČR a cizinec s přechodným či trvalým pobytem v ČR musí být zdravotně pojištěn Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Výchovní poradci základních a středních škol.
Systém kontrolní činnosti SEI
MINISTERSTVO OBRANY INSPEKCE MINISTRA OBRANY
Elektronická učebnice - II
1 Vyhodnocení splnění hlavních úkolů Armádou České republiky v roce 2007 Generální štáb Armády České republiky.
OBLAST VYDÁVÁNÍ POVOLENÍ. Povolování obchodu s vojenským materiálem upravuje § 6 až 13 zákona č. 38/1994 Sb. § 6 - vydává se právnické osobě se sídlem.
JUDr. Jaroslav Stránský, Ph.D.
OSVČ – zdravotní pojištění 2014 Každý občan ČR a cizinec s přechodným či trvalým pobytem v ČR musí být zdravotně pojištěn Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném.
Územní samospráva Obce
ZÁKON 83/1990 Sb. ze dne 27. března 1990 o sdružování občanů Změna: 300/1990 Sb. Změna: 513/1991 Sb. Změna: 68/1993 Sb.
Nevládní neziskové organizace pro HEN 4. Přednáška / seminář, Registrace občanského sdružení.
Úvod do problematiky, definice základních pojmů
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
VY_62_INOVACE_ Pracovněprávní vztah.
Krizová krevní politika ČR. V České republice je problematika zajištění dodávek transfuzních přípravků řešena ve spolupráci resortů zdravotnictví a obrany.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 24. září 2015 Harrachov Dana Štěpánová.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
Ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání Školy jako autorizované osoby.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
MINISTERSTVO OBRANY ČESKÉ REPUBLIKY NOVÉ HODNOSTI A HODNOSTNÍ SBORY AČR N MO – P Ing. Michael HRBATA NGŠ AČR armádní generál Vlastimil PICEK V Praze 19.
Pracovní právo pro veřejné správu Prameny práva Vznik pracovního poměru.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Je kybernetická bezpečnost dostačující?
MINISTERSTVO OBRANY INSPEKCE MINISTRA OBRANY
Správa sociálního zabezpečení
Pracovně právní vztahy
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Tel , Problematika zaměstnávání zahraničních pracovníků z pohledu inspektorátu práce Mgr. Dagmar Lahresová.
Odbor komunikace – Oddělení Public Relations
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
ZÁKON 83/1990 Sb. ze dne 27. března 1990 o sdružování občanů
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Pěší rota aktivních záloh při KVV
Pěší rota aktivních záloh při KVV
STĚŽEJNÍ TÉMATA POKOS Obrana státu
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Novinky v předškolním vzdělávání
Příprava občanů k obraně státu …
Obrana státu SYSTÉM MOBILIZACE A DOPLŇOVÁNÍ OZBROJENÝCH SIL ČR,
Úkoly k zajišťování obrany státu
Transkript prezentace:

Místo a úloha AZ ve struktuře AČR ( možná varianta) Seminář k aktivním zálohám – brigádní generál Ing. Miroslav Žižka

„Subjektem boje není již jen zmobilizovaná armáda, ale celý zmobilizovaný národ, národ ve zbrani, u pluhu i u soustruhu. Proto mluví se dnes o válce jako o válce vedené celým národem proti celému národu a nezáleží na tom, zda půjde o útok či obranu, neboť i obrana, aby byla účinná, musí býti celistvá, celonárodní, totalitní.“ „Subjektem boje není již jen zmobilizovaná armáda, ale celý zmobilizovaný národ, národ ve zbrani, u pluhu i u soustruhu. Proto mluví se dnes o válce jako o válce vedené celým národem proti celému národu a nezáleží na tom, zda půjde o útok či obranu, neboť i obrana, aby byla účinná, musí býti celistvá, celonárodní, totalitní.“ ( Malypetr, Soukup, Kapras; 1938: 378. Armáda a národ. Národní rada československá: Praha 1938). ( Malypetr, Soukup, Kapras; 1938: 378. Armáda a národ. Národní rada československá: Praha 1938).

„Branná povinnost vzniká občanovi dnem následujícím po dni, v němž dosáhne věku 18 let, a zaniká dnem dosažení věku 60 let. Občan brannou povinnost plní za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu, pokud tento zákon nestanoví jinak.“ „Branná povinnost vzniká občanovi dnem následujícím po dni, v němž dosáhne věku 18 let, a zaniká dnem dosažení věku 60 let. Občan brannou povinnost plní za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu, pokud tento zákon nestanoví jinak.“ [Zákon č. 585/2004 Sb. o branné povinnosti a jejím zajišťování (branný zákon), část první, par. 2, odst. 1 ] [Zákon č. 585/2004 Sb. o branné povinnosti a jejím zajišťování (branný zákon), část první, par. 2, odst. 1 ]

„Pro doplňování ozbrojených sil se z vojáků v záloze vytváří záloha ozbrojených sil (dále jen „záloha“). Záloha se skládá z povinné zálohy a z aktivní zálohy.“ „Pro doplňování ozbrojených sil se z vojáků v záloze vytváří záloha ozbrojených sil (dále jen „záloha“). Záloha se skládá z povinné zálohy a z aktivní zálohy.“ [Zákon č. 585/2004 Sb. o branné povinnosti a jejím zajišťování (branný zákon), část sedmá, par. 26, odst. 1] [Zákon č. 585/2004 Sb. o branné povinnosti a jejím zajišťování (branný zákon), část sedmá, par. 26, odst. 1]

„Odvodní komisi ustanovuje ředitel KVV nejpozději do 10 dnů ode dne účinnosti vyhlášení stavu ohrožení státu nebo válečného stavu, odvodní komise zahajují svoji činnost nejpozději do 2 měsíců po jejich ustanovení.“ „Odvodní komisi ustanovuje ředitel KVV nejpozději do 10 dnů ode dne účinnosti vyhlášení stavu ohrožení státu nebo válečného stavu, odvodní komise zahajují svoji činnost nejpozději do 2 měsíců po jejich ustanovení.“ [Zákon č. 585/2004 Sb. o branné povinnosti a jejím zajišťování (branný zákon), část pátá, par. 20, odst. 2] [Zákon č. 585/2004 Sb. o branné povinnosti a jejím zajišťování (branný zákon), část pátá, par. 20, odst. 2]

„Občan nebo voják v povinné záloze mimo stav ohrožení státu nebo mimo válečný stav může dobrovolně převzít výkon branné povinnosti, pokud požádá o zařazení do aktivní zálohy dnem následujícím po dni, v němž dosáhl věku 18 let, na základě písemné žádosti podané příslušnému krajskému vojenskému velitelství. Občan…….“ „Občan nebo voják v povinné záloze mimo stav ohrožení státu nebo mimo válečný stav může dobrovolně převzít výkon branné povinnosti, pokud požádá o zařazení do aktivní zálohy dnem následujícím po dni, v němž dosáhl věku 18 let, na základě písemné žádosti podané příslušnému krajskému vojenskému velitelství. Občan…….“ [Zákon č. 585/2004 Sb. o branné povinnosti a jejím zajišťování (branný zákon), část první, par. 5, odst. 1] [Zákon č. 585/2004 Sb. o branné povinnosti a jejím zajišťování (branný zákon), část první, par. 5, odst. 1]

Aktivní záloha  „bojová“ -základem vojáci z povolání po ukončení aktivní služby -jednotka AZ (prapor, rota, četa) součástí CU,CS(S)U -možno ji i využít k operačnímu použití mimo území státu  „teritoriální“ -záloha na základě paragrafu 5, odst.1 branného zákona -preferováno regionální doplňování, součástí KVV -možno ji i využít k operačnímu použití na území státu

Aktivní záloha – bojová CU „A“ mb/brn mpr tpr/vmprlmoprpr AZ

Aktivní záloha – bojová CU „B“ AZ

Aktivní záloha – bojová CSU „A“ db vel. baterie baterie STA rlogdo do/db AZ

Aktivní záloha – bojová CSU „B“ AZ

Aktivní záloha - teritoriální  záloha primárně vytvářená na základě paragrafu 5, odst.1 branného zákona  přednostně regionální doplňování  v podřízenosti KVV  jednotky „lehkého“ typu  materiální a výcviková podpora od CU, CSU

Předpoklady, podmínky  legislativní změny  systémové změny  nové kontrakty profesionálů (X+Y)  motivační faktor: a) pro členy AZ b) pro zaměstnavatele b) pro zaměstnavatele c) přednostní uplatnění c) přednostní uplatnění d) mezikrok do civilu d) mezikrok do civilu

Závěr  AZ má své místo v sestavě armády, ale změna současného stavu je nutná  hlavním úkolem je doplnit schopnosti jednotek ozbrojených sil  změna stavu musí vést k vytvoření podmínek pro atraktivnost a smyslnost jednotek AZ  finanční náročnost vs. efektivnost