Posunutí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Advertisements

autor: RNDr. Jiří Kocourek
Osová souměrnost Najdeš rozdíly mezi těmito obrázky? B A
Deskriptivní geometrie
Shodná zobrazení.
VEKTOR A POČETNÍ OPERACE S VEKTORY
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Deskriptivní geometrie
Osová afinita.
SHODNOST (středová, osová, posunutí, rotace)
T.A. Edison Tajemství úspěchu v životě není v tom, že děláme, co se nám líbí, ale, že nacházíme zalíbení v tom, co děláme.
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
Téma: Shodnosti a souměrnosti
Středová souměrnost Zpracovaly: Barbora Šimko a Sylvie Kozárová.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Volné rovnoběžné promítání - řezy
9_Shodná zobrazení II Posunutí v rovině je přímá shodnost, které každému bodu X roviny přiřazuje obraz X´ tak, že platí XX = s, kde s je daný vektor.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Jak zjistíme, co jsou to shodné útvary ?
(snímek 5): Ujasněte si pojmy, které nejsou přesně definovány.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Znázornění síly VY_52_INOVACE_13 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Lineární zobrazení.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Stopníky přímky Stopníky jsou průsečíky přímky s průmětnami. z
polohový vektor, posunutí, rychlost
afinita příbuznost, vzájemný vztah, blízkost
Kótované promítání – zobrazení roviny
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Podobnost trojúhelníků
SHODNÁ A PODOBNÁ ZOBRAZENÍ
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Osová afinita. je zobrazení, ve kterém bodu odpovídá bod a přímce přímka je zobrazení, ve kterém bodu odpovídá bod a přímce přímka je určena osou a dvojicí.
Středová kolineace.
Shodná zobrazení Středová souměrnost Matematika 7.ročník ZŠ
Středová souměrnost.
Shodné zobrazení Obrazem libovolné úsečky AB
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Shodná zobrazení Osová souměrnost Matematika 6.ročník ZŠ
Osová souměrnost.
VY_32_INOVACE_33-04 IV. Zobrazení úsečky.
Skutečná velikost úsečky
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Osová souměrnost.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
ŘEZ VÁLCE ROVINOU Mohou nastat tyto případy:
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Operace s vektory Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
25.
30.
PLANIMETRIE MATEMATIKA - 2.ROČNÍK Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad.
FUNKCE, KONSTRUKČNÍ ÚLOHY Převody jednotek, funkce, konstrukční úlohy, osová a středová souměrnost.
Дац.В.А.Міхедзька Геапалітычнае становішча Беларусі ў я гг. XX ст. Заходняя Беларусь у складзе польскай дзяржавы 1.Рыжская мірная дамова 1921 г.
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Středová souměrnost Název : VY_32_inovace_17 Matematika - středová.
Shodná zobrazení.
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_Inovace_4C_12
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
Transkript prezentace:

Posunutí

Posunutí K P Orientovaná úsečka (P – počáteční bod, K – koncový bod)

Posunutí K P A

Posunutí K P A

Posunutí K A' P A

Posunutí K A' P A B

Posunutí K A' P A B

Posunutí K A' P A B' B

Posunutí K A' P Posunutí určené orientovanou úsečkou PK je shodné zobrazení, které každému bodu X přiřadí bod X´ tak, že úsečky XX´ a PK jsou rovnoběžné, stejně dlouhé a souhlasně orientované. A B' B

Posunutí K P

Posunutí K P

Posunutí K P Posunutí je přímá shodnost.

Posunutí K A' P A B' B

Posunutí K A' P A B' B

Posunutí K A' P A B' B

Obrazem přímky v posunutí je přímka s ní rovnoběžná. B

Posunutí Samodružné body K P

Posunutí K Samodružné body P Posunutí obecně nemá žádné samodružné body.

Posunutí p = p´ q = q´ K Samodružné přímky P Samodružné jsou všechny přímky rovnoběžné se směrem posunutí. r = r´

Posunutí p = p´ q = q´ Poznámka: P=K r = r´ A=A' Pokud P=K, jsou všechny body i přímky samodružné. Takové zobrazení nazýváme identita . B=B'