Členství ČR v EU II. Podmínky pro tvorbu projektu
Rámcové informace hlavní cíl: –naučit se základy tvorby projektů výstup: –konkrétní projekt zpracovaný v aplikaci Benefit prostředky: –práce ve skupinách –používání relevantních podkladových dokumentů –žádost vyplněná v reálném prostředí
Jaký projekt? kterýkoliv projekt z možností financování ze strukturálních fondů, ale: –zvážit své silné stránky –myslet na realističnost žádosti proto dle mého „nejsnadnější“ cestou Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost –čtyři prioritní osy –Počáteční vzdělávání, Další vzdělávání (obl. podpory 3.2) tzv. globální granty přes zprostředkující subjekty (kraje) –Terciální vzdělávání tzv. individuální projekty přímo řídící orgán (MŠMT- CERA) volbu jiných OP vždy dobře rozmyslet a konzultovat
Hlavní podkladové dokumenty základní –Operační program- rámcové vymezení cílů, prioritních os a oblastí podpory –Prováděcí dokument- vše podrobněji –Výzva- otevírá možnost podávat projekty, vždy ke konkrétní oblasti podpory, jasné zadání včetně podmínek –ostatní- specifická kritéria, monitorovací indikátory, metodické výklady a pokyny pomocné –Příručka pro žadatele- návod jak projekt vytvořit –Jak vyplnit webovou žádost- ovládání Benefitu vše lze najít na stránkách MŠMT, krajů, fondy.czwww.strukturální- fondy.cz
Praktická realizace prostředí Benefitu ( –možnost založit projekt jen u otevřených výzev –varianta a)- vybrat si nějakou takovou –varianta b)- zvolit si aktuální, ale vyplňovat dle výzvy jiné a případné rozdíly „simulovat“ další postup –základní projektové techniky budou probrány –výklad jen o logice projektů, ne konkrétní návod krok za krokem –úkol: projití si základních dokumentů, vymezení jednotlivých os a oblastí podpory, prvotní brainstorming
Pamatujte OP Prováděcí dokument Výzva příklad: oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání – fondy/vyhlaseni-2-vyzvy-k-predkladani- individualnich-projektuhttp:// fondy/vyhlaseni-2-vyzvy-k-predkladani- individualnich-projektu.