Lenka Zahradníčková 14. 10. 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Marketingové strategické plánování v podnicích služeb
Analýza zdrojů a schopností organizace
Vize, Strategie, Cíle.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Strategické řízení, projekt
Systémové pojetí manažerské práce
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Audit administrativních činností
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Lenka Zahradníčková
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Podniková ekonomika Personální činnost.
Vybrané metody analýzy
Analýza makro a mikroprostředí
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Analýza vlastního podniku
2.Marketingové prostředí
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Lenka Zahradníčková
Lenka Zahradníčková
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
Lenka Zahradníčková
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Personální plánování.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
ROZHODOVÁNÍ Osnova: Východiska Procesní stránka rozhodování
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
Marketing Základy a postupy..
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Model struktury strategického managementu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
MARKETING Přednáška P
Zpráva o globální konkurenceschopnosti Doc. Ing. Josef Taušer, Ph.D.
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Prezentace obchodního plánu
Marketing Základy a postupy..
Cenové strategie.
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Lenka Zahradníčková

Opakování Strategie Externí analýza

Co patří mezi základní strategická východiska? Jaký je rozdíl mezi posláním a vizí? Jak musí být definován cíl?

= dokument, ve kterém jsou určeny dlouhodobé cíle podniku, průběh jednotlivých operací a rozmístění zdrojů nezbytných pro splnění cílů = strategie je připravenost podniku na budoucnost = cesta, jak dosáhnout požadovaného cíle

Hierarchie strategií – Podnikatelská strategie – Celopodniková strategie – Strategie SBU – Funkční strategie – Procesní strategie

Kdy je strategie úspěšná?

Makroprostředí Mezoprostředí Mikroprostředí

Proč by měla společnost analyzovat okolí?

Makrookolí – Legislativa – Ekonomika – Technologie – Demografie – Sociologie a kultura – Politika

Mezookolí – Porterův model 5 konkurenčních sil – Model 6 sil podle Groeva

Matice EFE – Seznam příležitostí a hrozeb – Výběr stejného počtu příležitostí a hrozeb – Přiřazení váhy každému faktoru dle důležitosti pro úspěch v oboru, suma = 1 – Ohodnocení faktorů stupněm vlivu na strategická východiska: 1 - nízký, … 4 - nejvyšší – Stanovení celkového váženého ohodnocení – Interpretace

FaktorVáhaStupeň vlivuVáha x stupeň Příležitost 1.Snížení úrokových sazeb0,130,3 2.Zlepšená nabídka profesí v reg.0,081 3.…. 4.…. 5.…… Hrozby 1.Nové zákony pro ekol. parametry0,051 2.Zhoršení kvality subdodávek dod.0,240,8 3.…. 4.… 5.… 1,002,84

Business intelligence můžeme chápat jako ucelený a efektivní přístup k práci s firemními daty, který má vliv na správnost strategických rozhodnutí, a tím i na obchodní úspěch společnosti. Competitive Intelligence – Součást BI – Zaměřena na konkurenci