ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Název Heslo/motto Datum
Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Význam informací v podnikání
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Analýza makro a mikroprostředí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
ÚVOD STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ STRATEGIE TRH KOMPLEXNÍ PŘÍSTUP NÁKLADY
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Personální management
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Struktura podnikatelského plánu
Vybrané manažerské nástroje
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Model struktury strategického managementu
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Marketingový plán podniku
Návrh podnikatelského plánu založení minipivovaru s vlastní pivnicí
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
MARKETING Přednáška P
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Transkript prezentace:

ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková

L ITERATURA Povinná literatura : SRPOVÁ, J. -- ŘEHOŘ, V. Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada Publishing, ISBN Doporučená literatura: VEBER, J. -- SRPOVÁ, J. Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada, ISBN Prezentace vychází a vznikla za použití výše uvedené povinné literatury.

6. P ODNIKATELSKÝ PLÁN Písemný dokument popisující všechny podstatné vnitřní i vnější faktory související s podnikatelskou činností POROZUMĚNÍ = KDE JSME ? ROZHODNUTÍ= KAM CHCEME JÍT? PLÁNOVÁNÍ = JAK SE TAM DOSTANEME? Pro interní účely – plánovací a kontrolní nástroj, podklad pro rozhodování Pro externí účely – pro analýzu schopnosti firmy realizovat projekt, životaschopnost projektu (pro banky, investory)

6. P ODNIKATELSKÝ PLÁN Zásady pro zpracování plánu: Inovativnost – přidaná hodnota pro zákazníka Srozumitelnost a promyšlená stručnost – jednoduché avšak problém vystihující vyjadřování Logika, přehlednost – idey podložené fakty, tabulky, grafy Pravdivost a reálnost Respektování rizik – zvyšuje důvěryhodnost plánu

6. P ODNIKATELSKÝ PLÁN Odhalení slabých a silných stránek projektu Struktura – s ohledem na možného budoucího investora: 1. Shrnutí 2. Popis podnikatelského záměru 3. Vymezení okruhu výrobků a služeb, trhu, analýza zákazníků a konkurence 4. Informace o firmě, klíčové osobnosti 5. Marketing a prodej 6. Výroba, provozní činnost 7. Finanční plán 8. Analýza rizik

6. P ODNIKATELSKÝ PLÁN 1. Shrnutí Komu je plán určen. Není to úvod, ale zhuštěná informace o projektu. Účel vzbudit zájem o podrobnější informace Rozsah 2 až 7 stran

6. P ODNIKATELSKÝ PLÁN 2. Popis podnikatelského záměru jaký prospěch plyne z naší nabídky pro zákazníka lepší nabídka než konkurence KONKURENČNÍ VÝHODA 1) popsat současné možnosti pro zákazníka 2) nové možnosti, které zákazníkovi přinese náš výrobek či služba 3) KDO JE NÁŠ ZÁKAZNÍK, naše trhy, naše konkurence 4) soulad s existující legislativou 5) stádium vývoje našeho záměru 6) jednotlivé projektové kroky vedoucí k dosažení cílů

6. P ODNIKATELSKÝ PLÁN 3. Vymezení okruhu výrobků a služeb, trhu, analýza zákazníků a konkurence A) Popis produktu (výrobku, služby nebo řešení) Nejprve popis produktu, který bude zajišťovat největší část výnosů (obratu) Ostatní produkty Častá chyba – přílišné technické detaily Přehledné znázornění konkurenceschopnosti produktu – použití matice (srovnává výkonové parametry a cenu) Sloupce matice – vlastní a konkurenční produkty Řádky matice – parametry a ceny

6. P ODNIKATELSKÝ PLÁN P ŘÍKLAD KONSTRUKCE MATICE KSF, RESP. CSF ( PŘEVZATO Z KNIHY F RANTIŠKA K OVÁŘE S TRATEGICKÝ MANAGEMENT )

6. P ODNIKATELSKÝ PLÁN B) Okolí firmy – příležitosti, ohrožení Makrookolí – mimo dosah našeho ovlivňování – analyzovat a sledovat vývojové trendy Analýza PEST - analýza politického a legislativního, ekonomického, sociálně-kulturního a technologického prostředí Mikrookolí – firma ho může významně ovlivnit - nejvýznamnější faktory – zákazníci a konkurence, veřejnost C) Analýza zákazníků – vymezení tržního segmentu - okruh cílových zákazníků D) Analýza konkurence – konkurenční poměry a jejich vliv na možnosti odbytu vlastního výrobku Benchmarking – vlastní pozice