Terciární vzdělávání v ČR podíl veřejných vysokých škol (VVŠ): 84% Nárůst počtu studentů a zaměstnanců VVŠ 19902001nárůst [%] studenti96 000219 514 129.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Financování vysokých škol
Advertisements

Spolupráce gymnázií a fakult vzdělávajících učitele Jana Coufalová Konference Asociace ředitelů gymnázií ČR 3. – 5. dubna 2013 Přerov.
Přijímací řízení.
Renata Schejbalová Konference AŘG , Přerov.
D0STUPNOST A/ANEBO KONKURENCESCHOPNOST? Diferenciace vysokoškolských vzdělávacích institucí František Turnovec FSV UK Praha HLEDÁNÍ NOVÉ EVROPY Praha,
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, FULBRIGHTOVA STIPENDIA.
Ústav pedagogických věd
PŘÍPRAVA GRANTOVÉHO PROJEKTU prof. RNDr. Jiří Patočka, DrSc.
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Program AKTION Česká republika - Rakousko spolupráce ve vědě a vzdělávání Fond pro podporu bilaterální spolupráce ve vzdělávání a vědě v terciárním sektoru.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
RVŠ Výsledky připomínkového řízení - zákon č. 130/2002 Sb. Zpracovala : B. Tremlová.
, předsednictvo RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: Ing. J. Fischer, doc. B. Tremlová,
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
AKTION Česká republika – Rakousko, spolupráce ve vědě a vzdělávání Helena Hanžlová.
Výzkum ve FN HK Ing. Karel Antoš, Ph.D. Stáž CEPIN
Příjmy rozpočtu UP  příspěvek ze státního rozpočtu na vzdělávací a vědeckou, výzkumnou, vývojovou, uměleckou nebo další tvůrčí činnost,  dotace ze státního.
Vybrané problémové oblasti problematiky fakult vzdělávajících učitele závěry a doporučení z diskuse na semináři „Kvalita přípravy učitelů – podmínka pro.
Grantové příležitosti pro Ph.D. studenty
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2007.
Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Týden neklidu na 2.LF Velká posluchárna – Michal Pelíšek.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 23. ledna 2014 Lenka Valová.
Metodika: výsledek odborně kvalifikovaného postupu, nebo dohadovacího řízení? Jana Musilová Akademické fórum VI – Praha – 17. září 2009 Odborná skupina.
Soukromé vysoké školy do Akreditaci získalo celkem41 SVŠ reálně působí40 SVŠ 1 SVŠ se spojila s VVŠ.
P RVŠ1 Zhodnocení činnosti Předsednictva RVŠ v r
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 19. března 2015.
H. Hanžlová AKTION Česká republika – Rakousko spolupráce ve vědě a vzdělávání Katarína Rašovcová.
Prof. RNDr. Zdeněk Stuchlík, CSc kandidát na funkci děkana FPF SU
Materiály pro sněm RVŠ František Ježek Listopad 2004.
Sněm RVŠ - bod 4.1 RVŠ Sněm RVŠ - bod 4.2 Základní informace: Bilanční a hodnotící zpráva RVŠ za funkční období
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Stipendijní politika Přírodovědecké fakulty Opatření děkana č. 2/2012.
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek,
Vývoj terciárního vzdělávání
Sněm Rady vysokých škol1 ROZPOČET vysokých škol v roce 2005.
Plénum ČKR1 Priority RVŠ Teze programového prohlášení Rady vysokých škol.
Sněm Rady vysokých škol1 Informace o financování vysokých škol v roce 2007.
Informace o výběrovém řízení FRVŠ 2012 Prezentace pro 9. zasedání sněmu RVŠ dne Doc. PhDr. Petr Zemánek, CSc. Listopad 2011.
Tato prezentace je spolufinancována z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky Grantové příležitosti pro Ph.D. studenty Ing. Šárka.
Mise a vize VŠKV  Jediná vysoká škola se sídlem v Karlovarském kraji  Jedinečnost vzdělávacího programu neuniverzitního typu  Inovační inženýrství.
Struktura akademických a vědeckých pracovníků. Věková struktura pracovníků UK 2014 (celkem)
Rada VŠ - poznámky Josef Stráský
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Legislativa..(zákon o vysokých školách, školský zákon), vnitřní.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Výroční zpráva o hospodaření UTB za rok Výroční zpráva o hospodaření zasedání AS Hospodářský výsledek UTB 2012 Hlavní činnost v.
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat Tisková konference MŠMT 9. dubna
Představení Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné Slezské university v Opavě Michal Tvrdoň – proděkan pro vědu a výzkum Zasedání Vědecké rady SU OPF.
Podpora profesního rozvoje učitelů Programové prohlášení vlády Vláda bude prosazovat následující priority rozvoje ČR: Rozvoj kvalitních a všeobecně dostupných.
AKTION Česká republika – Rakousko spolupráce ve vědě a vzdělávání Eva Šimková Brno,
Vize ve vědě a výzkumu TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI Univerzita s kladným nábojem.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
VÝROČNÍ ZPRÁVA O HOSPODAŘENÍ 2016 RNDr. Alexander Černý
FINANCOVÁNÍ KNIHOVNY PŘED ÉROU OPERAČNÍCH PROGRAMŮ
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
václav havlíček uchazeč o volbu kandidáta na rektora čvut v praze
Martin Pešl, Martin Vrubel
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Informační seminář o zahraničních pobytech a stážích
Doktorské studijní programy v biomedicíně
DALŠÍ KROKY V OBLASTI RACIONALIZACE SÍTĚ ŠKOL
Transkript prezentace:

Terciární vzdělávání v ČR podíl veřejných vysokých škol (VVŠ): 84% Nárůst počtu studentů a zaměstnanců VVŠ nárůst [%] studenti Zdroje: RVŠ, VOS učitelé zaměstnanci

Reálná dotace a počet studentů VŠ [%] počet studentů reálná dotace Zdroje: RVŠ, VOS

Státní podpora VŠ Zdroje: RVŠ, VOS podíl na HDP [%] EUcca 1,5 ČR < 0,8 Odhad “vnitřního dluhu” VVŠ 15 miliard Kč

Co je třeba udělat…? evaluovat a kategorisovat VVŠ: KRITERIA, KTERÁ SE NADÁLE NEBUDOU MĚNIT přidělovat peníze na výuku podle kategorií: VÝRAZNĚ ZVÝHODNIT ŠPIČKOVÉ VVŠ přidělovat peníze na výzkum výhradně podle předchozích výsledků: VÝRAZNĚ ZVÝHODNIT ŠPIČKOVÉ SKUPINY vyřešit INSTITUCIONÁLNÍ FINANCOVÁNÍ VÝZKUMU vyřešit vznik UNIVERSITNÍCH NEMOCNIC …předtím, než se do VVŠ nasypou další peníze

Věková struktura: docenti & profesoři D O C E N T I nad 70 4% 26% 38% 28% 4% P R O F E S O Ř I 0% 7% 31% 43% 19% Zdroje: RVŠ, VOS

Řešitelé výzkumných záměrů podle věku Zdroj: RVVV (2003)

Podíl absolventů Ph.D. v populaci Zdroj: OECD (2000) 0.0%0.5%1.0%1.5%2.0%2.5%3.0% ČR Korea Portugalsko UK USA Finsko Švýcarsko

Co je třeba udělat…? změnit strukturu učitelského sboru individuální hodnocení kvality, časově omezené smlouvy, smluvní platy, minimum „trvalých“ míst upravit systém postgraduálního studia zvýšit radikálně stipendia, zavést jednotná kriteria pro celou UK, zlepšit kontrolu vytvořit jednoduchý systém financování vědy z institucionální podpory přísná vědecká kriteria: “publish or perish“ zlepšit administrativní podporu z RUK včasné a kvalitní informace … na Universitě, než se do ní nasypou další peníze

Co chybí naší fakultě? vlastní budova nebo jiné vyhovující prostory - viz universitní nemocnice peníze na platy učitelů a vědců přijetí mladých pedagogů skutečná vědecká knihovna otevřená 24 hodin denně, vybavená počítačovou technikou, studijní literaturou, zahraničními časopisy peníze na stipendia pro pregraduální studenty prospěchová i sociální

Co je třeba udělat…? podpořit mladé pedagogy a vědce nabídky speciální podpory pro mladé lidi vracející se z ciziny a absolventy Ph.D., omezení klinických povinností učitelů podpořit vynikající jednotlivce a skupiny cílená podpora, hodnocení kvality dohlížet na racionální využití (alespoň institucionálních) dotací na vědu koordinovat podávání žádostí, pořizování investic přizpůsobit administrativní aparát sledování zahraničních grantů a příprava aplikací … na fakultě, než se do ní nasypou další peníze