Strategický management

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Marketingové strategické plánování v podnicích služeb
FORMULACE A VÝBĚR STRATEGIE
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Strategické řízení, projekt
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Systémové pojetí manažerské práce
Strategie podniku v globálním světě
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Lekce 2 Ustanovení firmy. Obsah hodiny  Rozcvička – brainstorming (8)  Ustanovení imaginární firmy (20)  Název  Cíl  SWOT analýza firemního prostředí.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Dnes fiktivně, zítra reálně.
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. Návrh projektu Ing. Pavel Růžička Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu.
Techniky projektového řízení
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
Komplexní analýzy.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Prosperita organizace
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ mkh_dis1
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Lenka Zahradníčková
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Strategický management
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Benchmarkingový diagnostický systém finančních indikátorů INFA Mapa stránek.
Strategický management
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
SWOT analýza David Kobza. Co analyzujeme S trenghts – silné stránky W eaknesses – slabé stránky O pportunities – příležitosti T hreats – hrozby  vnitřní.
Tržní prostředí.
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Marketingové řízení pojišťoven.
Strategický management
Soustavy ukazatelů – úvod
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Vybrané manažerské nástroje
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Model struktury strategického managementu
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Hodnocení vybraného podniku na základě finančních výkazů se zaměřením na ukazatel EVA Vypracovala: Bc. Ivana Kotoučková Vedoucí práce: Ing. Radka Redlichová.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Podklady pro zpracování semestrální práce
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketing neziskových organizací
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Lokální strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Otrokovice
Ekonomika malých a středních podniků
Portfolio analýza Model GE
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomická analýza stavebního podniku ve fázi založení a růstu
Transkript prezentace:

Strategický management 1. Vznik a druhy strategického řízení 2.Strategie efektivnosti a pojetí konkurence 3. Strategické přístupy a typologie strategií 4. Metody a techniky strat. managementu 5. Strategický cyklus

1. Vznik a druhy strategického řízení Dlouhodobost Komparativní výhoda Pravé a nepravé strategického řízení Strategie

2.Strategie efektivnosti a pojetí konkurence dílčí efekty identifikace z obecné efektivnosti= masa a míra efektu

4

Top management Koncepční myšlení Konkurence Spolupráce Fúze Akvizice Strategické aliance

3. Strategické přístupy a typologie strategií Historie strategických přístupů

Přehled strategických přístupů a)Hierarchické pojetí b)Strategie akceptující změny c)Strategie S-P-C d)R-C-P- model e)Strategické kompetentnosti

a)Hierarchické pojetí: Mise …. Cíle ….Strategie….Taktiky….Realizace

b)Strategie akceptující změny H.MITZBERG …5P Plan Ploy Position Perspective Pattern

c)Strategie S-P-C- - Structure Conduct Performance Např. Porterův model

Porterův model – identifikace hrozeb 11

d)R-C-P model -resource -conduct -performance

e)Strategické kompetentnosti - demokratizace strategií

Typologie strategií Podle agresivity: ofenzivní,neutrální,defenzivní a vyklizení pozic Porterovy generické strategie: nízké náklady, diferenciace,úzké zaměření Rozvojové strategie: reaktivní, kreativní Funkční strategie:market.,finanč.,invest.,aj

4. Metody a techniky strat. managementu Finanční analýza Teorie hodnoty Benchmarking Analýza zdrojů SWOT analýza SPACE metoda PEST metoda VRIO metoda Balanced scorecard (BSC)metoda Target costing metoda

Finanční analýza: Oblasti využití Ukazatelé: vývojový trend poměrové ukazatele pyramidový rozklad např. Du Pont analýza

Du Pont analýza ROE x ROA

Teorie hodnoty umožňuje: optimální alokaci, měřit výkonnost, harmonizovat cíle VxMxZ EVA= NOPAT – C.WACC MVA= P - BV

Benchmarking -zásada generála Sun-c -zásada-buď nejlepší z nejlepších Interní x externí benchmarking

Analýza zdrojů: Metoda BCG: -strategie podpory -strategie udržování -strategie sklízení -strategie zbavování se

21

2. Metoda General Electric

23

24

3. Ansoffův model růstu

26

SWOT analýza Metoda- strenghts - weaknesses -opportunities - threats Hrozby a příležitosti okolí Silné a slabé stránky podniku

28

29