Hodnocení ve vzdělávání dospělých Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
Přijímací řízení pro školní rok 2013/2014 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání CERMAT Strukturovaná písemná práce Součást maturitní zkoušky z českého jazyka.
INTEGROVANÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Hodnocení prací posílaných tutorovi k opravě PhDr. Miroslava Dvořáková 2008.
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
Hodnocení ve výuce dějepisu Přednáška č. 12 AR 2011/2012.
Learning management system Zdeněk Jelínek. Learning management systém LMS- systém řízení studia – Learning management systém Je to soubor nástrojů pro.
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
AV stručná prezentace.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Teorie psychodiagnostiky a psychometrie
Maturita 2015.
Výběr projektů Leader ČR 2006 (Ing. Olga Ondráčková, manažerka MAS) Logo- návrh 13ti leté studentky Konečná podoba loga MAS Konečná podoba loga MAS.
Didaktické prostředky
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
zpětná vazba a hodnocení
Úvod. školní: příprava na předmět Databázové systémy praktický: webové aplikace databázové systémy základy vývoje webových aplikací od návrhu databáze.
HODNOCENÍ ZPŮSOBILOSTI LETECKÉHO METEOROLOGICKÉHO PERSONÁLU Odbor letecké meteorologie,ČHMÚ, Praha 2013 HODNOCENÍ AMP V ROCE 2013.
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
Jak psát texty ke kombinované formě studia Projekt Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Dotazovací techniky I. Druhy dotazovacích technik a jejich užití:
MTP Peníze 11F201 Finanční teorie, politiky a instituce – část o penězích, bankách, finančních trzích Karel Janda Office Hours: Monday 11:20-12:20,
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Volba tématu, výzkumné otázky, osnova Úvod do studia.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Seminární práce Postupy pro školní rok 2014/2015.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
Hodnocení a klasifikace při výuce F na ZŠ Jiří Tesař.
Metody pedagogické diagnostiky
Maturita 2010 Společná část –2 zkoušky Profilová část –3 zkoušky.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Maturity – jaro 2014.
Písemná práce z CJL.
Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
PROBLEMATIKA DIDAKTICKÉHO TESTU
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ Obhajoba BP.
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Maturita 2011 Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
E-learning v ISu Kontakt na e-technika:
Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
Pedagogická praxe Informace k praxi Studijní plán pro LS 3 kredity, hodinová dotace : 42 hodin Povinné části: – hospitace (náslech) v TV celkem.
Maturity – jaro Předměty Povinně: Český jazyk a literatura Na výběr jeden z předmětů: - Cizí jazyk -Matematika Jediná úroveň Další (profilové) zkoušky.
1 Aplikovaná informatika Aplikovaná informatika Zápočtové cvičení ZEMÁNEK, Z. - PLUSKAL, D. Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Univerzitní informační systém III., Lednice 2004 Automatizované testování Mgr. Tomáš Foltýnek
Přijímací řízení
Pedagogická diagnostika
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Přijímací řízení pro školní rok 2013/2014
Didaktické prostředky
Nábor a výběr zaměstnanců
Maturity – jaro 2017.
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
Ekonomika – 4.A Úvodní hodina.
Úvodní hodina Bc. Zdeněk Staroba
Úvaha o testování Jiří Bakončík.
Prezentace a obhajoba zadaného tématu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Hodnocení ve vzdělávání dospělých Mgr. Miroslava Dvořáková 2007

DRUHY ZKOUŠENÍ - ústní  ÚSTNÍ - odpovědi volné – zkoušený odpovídá samostatně, examinátor do jeho projevu nezasahuje - odpovědi řízené – examinátor si předem připraví doplňující otázky, které pak zkoušenému klade - odpovědi kombinované – v první části odpovídá zkoušený sám, pak se examinátor ptá na doplňující otázky

ZÁSADY ÚSTNÍHO ZKOUŠENÍ DOSPĚLÝCH  každému zkoušenému předem oznamte alespoň přibližný čas, kdy jej začnete zkoušet,  pro zkoušení každého studenta mějte dostatečné množství času,  každému studentovi dejte dostatek času na přípravu odpovědí,  neptejte se na učivo, které nebylo probráno, resp. není součástí studijních opor,  při zodpovídání otázek dejte zkoušenému možnost se samostatně a bez přerušování vyjádřit k položené otázce, až poté pokládejte otázky doplňující,  otevřeně, ale taktně, bez ironie poukažte na nedostatky, zdůvodněte své hodnocení a doporučte, na co se více zaměřit a jak dále postupovat.

DRUHY ZKOUŠENÍ - písemné  PÍSEMNÉ a) otázky otevřené s tvořenou odpovědí doplňovací se stručnou odpovědí se širokou odpovědí

DRUHY ZKOUŠENÍ - písemné b) otázky uzavřené dichotomické s výběrem odpovědi přiřazovacírozdělovacíuspořádací

ZÁSADY KONSTRUKCE PÍSEMNÉHO TESTU  před konstrukcí testu proveďte analýzu učiva, které má být testováno, aby se v testu neobjevily otázky na neprobrané učivo,  stanovte počet položek testu s ohledem na množství času, které máte pro zkoušení k dispozici,  stanovte, jaké typy otázek použijete a předem to sdělte i zkoušeným,  otázky uspořádejte podle pořadí, v jakém bylo prezentováno učivo,  na začátek dejte snazší otázky,  jednotlivé testové otázky musí být vzájemně nezávislé, tzn. že správná odpověď na jednu otázku nepodmiňuje správnou odpověď na jinou,  otázky formulujte srozumitelně, jasně a přesně,  zadání jednotlivých otázek by mělo být korektní (ne „chytáky“),  test by neměl být příliš dlouhý (max. 90 minut),  stanovte přesná kritéria pro hodnocení a návrh klasifikace.

PÍSEMNÉ ČI ÚSTNÍ ZKOUŠENÍ? ÚSTNÍ ZKOUŠENÍ + individuální přístup + možnost korekce + přímý kontakt - nízká objektivita - časově náročné - antipatie, tréma PÍSEMNÉ ZKOUŠENÍ - paušální přístup - nemožnost korekce - chybí F2F kontakt + objektivní + časově méně náročné + částečná anonymita

KLASIFIKACE  KLASIFIKACE = forma vyhodnocování studijních výsledků dohodnutými číselnými znaky nebo verbálně (slovně).  Ve VD je číselné známkování problematické a málokdy motivační. Známka, pokud je udělena, by měla být tedy u dospělého vždy doplněna verbálním vyhodnocením (písemným či ústním) nebo komentářem.  Klasifikace musí být konstruktivní, musí ocenit pokrok ve studiu a měla by podpořit sebehodnocení zkoušeného