Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější."— Transkript prezentace:

1 1 Marketingový informační systém

2 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější plánování, organizování, řízení a kontrolu marketingových aktivit

3 3 Marketingový výzkum  Je souhrn aktivit, které zkoumají všechny části marketingové praxe, včetně trhů, výrobků, distribučních cest, chování zákazníka

4 4 Proces marketingového výzkumu  Cíl výzkumu  Metody výzkumu  Příprava výzkumného projektu  Sběr dat  Statistické zpracování  Interpretace výsledků výzkumu a doporučení

5 5 2. Metody výzkumu  Předběžný výzkum  Popisný výzkum  Kauzální výzkum

6 6 3.Příprava výzkumného projektu  Vytvoření podrobného plánu sběru: kde, kdy, kdo se bude dotazovat, jaká bude velikost vzorku  Výběr vzorku:  Náhodný výběr  Záměrný výběr  Typický výběr  Panelový výzkum  Omnibusový výzkum

7 7 4.Sběr dat Sekundární Sekundární Vnější: státní statistiky, knihy, periodika, noviny, Internet výroční zprávy, výroční zprávy, Vnitřní: rozpočty, časové řady, tržby, zprávy obchodních prac., kontakty se zákazníky PrimárníPozorování Dotazování - písemné - ústní - ústní - telefonní - telefonníExperiment

8 8 Otázky s uzavřeným koncem  Dichotomické  Mnohonásobný výběr  Likertova škála souhlasu  Významový diferenciál  Škála důležitosti  Hodnotící škála  Škála úmyslu koupit

9 9 Otázky s otevřeným koncem  Zcela nestrukturované  Slovní asociace  Dokončení věty  Dokončení povídky  Dokončení obrázku

10 10 Dotazník  Identifikační data  Klasifikační data  Data o subjektu: fakta „Hard data“ názory „soft data“ názory „soft data“

11 11 Návrh dotazníku  Srozumitelné, snadno zodpověditelné otázky  Důležité je řazení otázek  Souslednost a logická návaznost  Nesmí být složité, komplikované, nejednoznačné otázky  Nepoužívat vícevýznamové slova  Dát dotazníku úvod, rámec otázek, otestovat jej

12 12  5. Statistické zpracování  6. Interpretace výsledků a doporučení


Stáhnout ppt "1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější."

Podobné prezentace


Reklamy Google