MASARYKOVA VEŘEJNÁ KNIHOVNA JAKO INSTITUCE KOMUNITNÍCH AKTIVIT A CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ VE VSETÍNĚ Informace o projektu Masarykovy veřejné knihovny Vsetín.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
MASARYKOVA VEŘEJNÁ KNIHOVNA JAKO INSTITUCE KOMUNITNÍCH AKTIVIT A CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ VE VSETÍNĚ Grantové schéma Zlínského kraje SROP 3.2 Karlovy Vary,
Institut pro integraci České republiky do Evropské unie Jak na projekt spolufinancovaný ze SF EU Mgr. Marek Havrda, MA.
SOCIÁLNÍ INTEGRACE V LIBERECKÉM KRAJI grantové schéma v rámci Společného regionálního operačního programu České republiky na léta Priorita.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Plán rozvoje sociálních služeb Milevsko Ing. Michaela Švehlová Tato akce byla financována Evropskou unií, státním rozpočtem České republiky a Jihočeským.
Evropský sociální fond v kontextu politiky soudržnosti Ing. Světlana Navarová, vedoucí oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
KNIHOVNA JAKO KOMUNITNÍ CENTRUM NSZM - SROP 3.2. Město Vsetín „srdce Valašska“ (podhůří Beskyd, krásná příroda, bohatý folklór, blízko hranic se Slovenskem.
„Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech“
Evropský sociální fond v ČR
Dalším profesním vzděláváním k rozvoji Písecka – Tvorba a pilotní realizace modulárních vzdělávacích programů CZ / Tento projekt je spolufinancován.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Evropský sociální fond a podpora zaměstnávání
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů (OP RLZ).
Společný regionální operační program Obchodní akademie, Česká Lípa, nám. Osvobození 422, příspěvková organizace.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Knihovny současnosti 2011 České Budějovice
Vzdělávací projekty pro města a obce Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 7. prosince 2006.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech Ing. Zdeněk Vašák RP MMR NUTS.
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů Příprava financování projektů internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod, 18. –
Rozvíjení rovných příležitostí a podpora zaměstnatelnosti v Jihočeském kraji Záměr projektu do programu Equal (3.pilíř: Podpora adaptability) Tento příspěvek.
Projekt SROP 3.3 – „Posílení kapacity místních a regionálních orgánů při plánování a realizaci programů v Karlovarském kraji“ Pedagogické a vzdělávací.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Informační a poradenské centrum v Havlíčkově Brodě a spolupráce s veřejnými knihovnami Modelový program podpory slaďování profesního a rodinného života.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část obsahová Praha, 15. března 2006 Ing. Jarmila Modrá Národní vzdělávací.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Informace o zahájení realizace operačních programů Cíle 1 OP RLZ - Aktuální stav MV RPS, 12. ledna 2005 Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor řízení.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Srovnání současného a budoucího programovacího období v ČR Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8. listopadu 2006.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Evropský sociální fond v ČR * Městská knihovna, Praha.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Sektorový operační program ROZVOJ LIDSKÝCH ZDROJŮ Rozvoj regionu Jihomoravského kraje Znojmo 13. května 2003 Mgr. Pavel Vicherek, MPSV ČR.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Projektové poradenství Agentury pro sociální začleňování Petr Huptych, konzultant pro projekty EU.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Aktuální informace o projektu
Transkript prezentace:

MASARYKOVA VEŘEJNÁ KNIHOVNA JAKO INSTITUCE KOMUNITNÍCH AKTIVIT A CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ VE VSETÍNĚ Informace o projektu Masarykovy veřejné knihovny Vsetín a stručný úvod do projektové problematiky Zlín, květen 2005 Kontakty: Masarykova veřejná knihovna Vsetín, tel.: ,

Představení Masarykovy veřejné knihovny Vsetín Statistické údaje za rok 2004 počet čtenářů: počet návštěvníků: počet výpůjček: počet akcí pro veřejnost: 355 (pro dospělé 38, mládež 45, děti do 14 let 271)

Jak vznikala v MVK myšlenka realizovat komunitní aktivity a napsat projekt? nevyhovující prostory nové trendy problematická sociální situace v regionu potřeba koncentrace komunitních aktivit ve městě nedostatek financí

Předchozí zkušenosti knihovny Zkušenosti s cílovými skupinami: vzdělávací akce pro: –nezaměstnané –rodiče s malými dětmi –děti Zkušenosti s projektovou činností: partnerství v projektech města drobné projekty – Ministerstvo kultury ČR, město Vsetín literární soutěže, podpora a předávání tradic v regionu

informační uzel profesionální tým pracovníků knihovny civilní, neformální prostředí praxe a možnost procvičení získaných znalostí širší nabídka ideální pro sociální integraci finanční dostupnost Proč knihovna?

Principy důraz na osobnost a lidskou důstojnost důvěryhodnost individuální přístup zkvalitnění přístupu ke vzdělávání preferování kvality před kvantitou

Co je projekt? projekt je řada aktivit se stanovenými cíli, které vedou ke konkrétnímu výsledku v daném časovém rámci program je řada projektů, jejichž cíle přispívají ke společnému celkovému cíli na úrovni regionu, sektoru, země nebo více zemí

Fáze projektu příprava projektu realizace projektu vyhodnocení projektu a jeho pokračování

Cíle projektu – Proč? realizací projektu musíme vyřešit definovaný problém popis situace po vyřešení problému cíle projektu musí korespondovat s cíly programů ze kterých jsou financovány – ideový soulad

Příprava projektu – co zvážit? identifikace a analýza problému identifikace cíle ideový záměr – soulad s prioritami a opatřeními programů identifikace účastníků: cílových skupin, partnerů, příjemců, investorů popsání výsledku, co bude vyřešeno jakými aktivitami toho dosáhnu zjistit zdroje, možnosti financování – Strukturální fondy EU, ministerstva ČR, kraje

Partnerství zásadní důležitost zjistit možnosti spolupráce místních organizací

Kapacity Administrativně technické zázemí: kde a jakými technickými prostředky bude uskutečňována příprava, realizace, vyhodnocení a pokračování projektu Personální zajištění: nutnost sestavit tým Finanční zajištění: –financování přípravy: odborníci, příprava podkladů pro zpracování žádosti, vzdělávání –otázka spolufinancování ve fázi realizace, předfinancování projektu, finanční plán –z jakých zdrojů bude financováno hodnocení a pokračování - udržitelnost

Možnosti financování ze strukturálních fondů EU v oblasti lidských zdrojů operační program Rozvoj lidských zdrojů podporuje vysokou a kvalitní úroveň zaměstnanosti založenou na kvalifikované a flexibilní pracovní síle, včetně integrace ohrožených skupin sociální exkluzí, rovné příležitosti pro muže a ženy, rozvoj celoživotního učení a adaptabilitu zaměstnanců a zaměstnavatelů na změny ekonomických a technologických podmínek Společný regionální operační program – Priorita 3 – rozvoj lidských zdrojů v regionech Info:

Co jsme udělali ve spolupráci s Městem Vsetín pro realizaci komunitní knihovny? účast Masarykovy veřejné knihovny v projektu Neziskové organizace na cestě do Evropské unie, Zdravé město Vsetín, Equal, apod. vytvoření pracovní skupiny – zástupci města, MVK, zástupci partnerů vybudování komunitní knihovny bylo zakotveno do priorit Akčního plánu města monitorování informací o evropských programech, které by pomohly myšlenku komunitní knihovny financovat Současná knihovnaPlánovaná knihovna

Výsledná podoba projektu investiční projekt neinvestiční projekt –všeobecný cíl projektu –cílové skupiny –aktivity

název: „Vybudování prostor pro Masarykovu veřejnou knihovnu jako instituci komunitních aktivit a celoživotního vzdělávání ve Vsetíně“ operační program: SROP priorita 3 – Rozvoj lidských zdrojů v regionech opatření 3.1 – Rozvoj lidských zdrojů v regionech, infrastruktura pro rozvoj lidských zdrojů v regionech Investiční projekt

název: Masarykova veřejná knihovna jako instituce komunitních aktivit a celoživotního vzdělávání ve Vsetíně grantové schéma Zlínského kraje podporující sociální integraci v souladu se SROP, prioritou 3 – Rozvoj lidských zdrojů v regionech opatření 3.2 Podpora podáno zkušenosti Neinvestiční projekt

Všeobecným cílem projektu je reintegrace znevýhodněných skupin obyvatelstva do komunity, k pracovnímu uplatnění a snížení jejich sociální izolace prostřednictvím kompatibilní nabídky celoživotního vzdělávání v komunitní knihovně ve Vsetíně. Cíl projektu

Nezaměstnaní –dlouhodobě nezaměstnaní –matky (rodiče) s malými dětmi –osoby s nízkou kvalifikací Děti a mládež ohrožené sociální exkluzí Cílové skupiny projektu

Vzdělávací semináře a kurzy zaměřené na informační gramotnost a motivaci Vzdělávací bloky pro děti: –příprava na budoucí profesi –komunitní programy pro volný čas Aktivity pro cílové skupiny

Partnerství v projektu Město Vsetín Úřad práce Vsetín Rodinné a mateřské centrum Sluníčko Speciální školy Vsetín Společnost pro komunitní práci Vsetín

Masarykova veřejná knihovna jako instituce komunitních aktivit a celoživotního vzdělávání ve Vsetíně Cíl: V rekonstruované budově bude pod jednou střechou realizován projekt komunitní knihovny, který propojí činnosti knihovnické s činnostmi podporujícími rozvoj místní komunity a integraci sociálně znevýhodněných osob Otevřenost – důvěryhodnost - partnerství – spokojenost

Závěr „ Pokud chceš vědět, jak to dělat, musíš nejprve pocítit opravdovou touhu to dělat. Potom běž za spřízněnými dušemi – ostatními, kteří to chtějí dělat také tak a studuj jejich metody a prostředky, pouč se z jejich nezdarů a přidej svůj díl.“ Chaim Potok