Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_045 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceUvedení.
Advertisements

Úvod Roviny bezpečnosti Softwarová bezpečnost AntiviryFirewall Bezpečnost na internetu PhishingSpam Datová komunikace Soutěž Bezpečně na netu 2014.
Podívejme se nejen na mobilní bezpečnost v širším kontextu Michal Rada Iniciativa Informatiky pro Občany.
1 Small Business Windows XP Professional Platforma pro zpracování zpráv (Messaging Platform) 6 září, 2001.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Přínosy a druhy počítačových sítí. Jednou z nejvýznamnějších technologií používaných v oblasti výpočetních systémů jsou již řadu let počítačové sítě.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.13/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Základní pojmy V informatice.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.18/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 – Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_042 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_055 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_044 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_059 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Bezpečnostní pravidla při používání počítače a internetu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_241 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_046 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_243 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_247 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_043 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_258 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_051 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_041 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_257 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_052 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_242 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_130_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_249 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_254 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_057 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_248 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_259 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_312 Název školyGymnázium,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_050 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_244 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_339 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Filip Tomeš Předmět Biologie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_253 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Název: Zabezpečení PC a ochrana před škodlivými kódy
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_227 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_223 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Petr Křížek PředmětChemie.
Lokální počítačové sítě Novell Netware Ing. Zdeněk Votruba Technická fakulta ČZU Laboratoř výpočetních aplikací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Ochrana dat Ochrana dat je jednou z nejdůležitějších činností uživatele výpočetní techniky. Data, uložená v počítači, jsou různě důležitá. Od souborů,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Bezpečnostní pravidla při používání internetu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_250 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_053 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Bezpečnost počítače – viry a antivirové programy
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Počítačová bezpečnost
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_256 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
počítačová BEZPEČNOST
Počítačová bezpečnost
Rozdělení počítačů (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
 = jedná se o vzájemné propojení lokálních počítačových sítí pomocí vysokorychlostních datových spojů  vznikl spojením mnoha menších sítí  v každé.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_14 Název materiáluPřímé bankovnictví.
Počítačová bezpečnostPočítačová bezpečnost -je obor informatiky, který se zabývá zabezpečením informací v počítačích (odhalení a zmenšení rizik spojených.
Inf Bezpečný počítač.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
BEZPEČNOSTNÍ RIZIKA INTERNETU
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_045 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika Ročník 3.3. Datum vytvoření Anotace Výklad nové látky -seznámení s problematikou škodlivých kódů -prezentace Metodický pokynprezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

ŠKODLIVÉ KÓDY A POČÍTAČOVÁ BEZPEČNOST

ŠKODLIVÉ KÓDY (MALWARE) stále více rostoucí kriminalita v oblasti informačních technologií, obtěžování lidí pomocí zpráv, zneužití informačních technologií za účelem pronásledování a šikany, různé vtípky, většina lidí používá spíše termín počítačové viry nebo jenom viry, termín škodlivé kódy zahrnuje všechny typy škodlivých kódů, kam patří i počítačové viry.

CHARAKTERISTIKA ŠKODLIVÝCH KÓDŮ samostatně, tedy bez cizího přičinění dokáží páchat větší či menší škodlivou činnost, škodlivé kódy jsou ve většině případech programy, program se skládá ze dvou částí: úkolem té první je zajistit šíření škodlivých kódů, ta druhá pak páchá větší či menší škodlivou činnost, mezi škodlivé kódy patří i zprávy, které díky obsahu dokáží také uškodit.

ŠÍŘENÍ ŠKODLIVÝCH KÓDŮ pro šíření škodlivých kódů se používají technologie, s jejichž pomocí se dokáží šířit velice rychle, cílem je ohrozit v co nejkratší době co nejvíce lidí, k tomu se hodí internet se svými službami, nejčastější způsob, kterým se dopraví díky internetu škodlivé kódy ke svému novému „nájemníkovi“ jsou: webové stránky, elektronická pošta, servery obsahující soubory ke stažení, stejně tak se používají díky svému velkému využití USB flash disky.

ROZMACH POČÍTAČOVÉHO PIRÁTSTVÍ s rostoucím využitím internetu, roste i objem počítačové kriminality a všech škodlivých aktivit, aby v sítí organizovaného zločinu uvízlo co nejvíce lidí, jsou „kriminální“ techniky útočící na veřejnost stále promyšlenější, výhodou využití počítačových technologií je možnost schovat se před strážci zákona, anonymita internetu a možnost být kdekoliv díky kabelům v daném okamžiku umožňuje zločincům bez obav krást a podvádět.

DŮVODY ŠÍŘENÍ ŠKODLIVÝCH KÓDŮ veřejnost stále podceňuje tuto oblast a nedostatečně se stará o zabezpečení dat, nedostatečná ochrana a zabezpečení počítačů, v neposlední řadě smartphonů a tabletů, stále rostoucí obliba a využití informačních technologií, lidská důvěřivost a naivita, děravé aplikace a operační systémy, malé znalosti z oblasti zabezpečení počítačů.

DŮVODY VYTVÁŘENÍ ŠKODLIVÝCH KÓDŮ celkem snadné získání finančních prostředků, radost z cizího neštěstí, prokázat nedokonalost operačních systémů a aplikací, získávat důležité soukromé i firemní informace, možnost získat práci jako bezpečnostní expert ve firmě, na kterou bylo útočeno.

ZÁVAŽNOST PROBLEMATIKY ŠKODLIVÝCH KÓDŮ objem škodlivých kódů, které dokáží poškodit uživatele (finanční ztráta, poškození souborů, krádež souborů), je v porovnání s těmi neškodnými mnohem menší, denně se objeví na světě několik desítek tisíc nových škodlivých kódů, škodlivé kódy jsou oproti bezpečnostním nástrojům stále napřed, počítače se stávají běžnou součástí např. televizí nebo automobilů, tedy potenciálních zařízení, které budou v blízké budoucnosti napadány, už teď se objevují zprávy o prvních případech.

JAK SE OCHRÁNIT pokud se chcete co nejvíce ochránit před vším, co vás může v oblasti škodlivých kódů potkat, informujte se ve specializovaných obchodech s počítači, dnes už nestačí pořídit si v hypermarketu počítač za zvýhodněnou cenu, díky široké nabídce internetových služeb, jež jsou veřejností stále více využívány, je třeba počítač co nejvíce zabezpečit, přestože ochrana počítače nebude nikdy stoprocentní, je to pořád lepší, než nedělat nic.