Soutěž: ze slov utvořte větu oznamovací, rozkazovací , přací a tázací

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Procvičovací cvičení – přímá řeč
Advertisements

Vyvození písmen Z, z Zajíc v zelí Zalezl zajíc do zelí,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_240_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_377_STAVBA VĚTY Téma: VĚTA JEDNODUCHÁ,
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český - 1. stupeň Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_05_15.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Věty podle postoje mluvčího
LIDÉ A ČAS KALENDÁŘNÍ ROK.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Hrátky s abecedou Á, bé, cé, čé, voda teče,
INTEGRACE 2.ročník ČJ.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Z K U S T O ! příslovce předložky spojky částice citoslovce.
DRUHY VĚT OZNAMOVACÍ ROZKAZOVACÍ TÁZACÍ PŘACÍ.
Roční období Název školy:
O Budulínkovi O Budulínkovi Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Hravé čtení Rébusy Petr ……………… s ……………… ba ……………… vice ……………… ička
ČJ Prohlédni si obrázky a zapamatuj si je : švestkytrhy stůl dům sáňkysněhulák lyže vánoce.
Interpunkce v souvětí podřadném
Prvouka ROČNÍ OBDOBÍ 1. ročník
Výukový prográmek pro děti 2.třídy ZŠ Roční období
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lada Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: květen 2013 Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_.
Slova nadřazená a podřazená
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 3. a 4. ročníku. Patří do vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace. Žáci procvičují pádové otázky a doplňují.
ROČNÍ OBDOBÍ VY_32_INOVACE_1C_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_2.2.5 Zvířata na podzim Název sady: Člověk a jeho svět Číslo projektu:
„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol v oblasti cizích jazyků“ registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/ Přírodověda – opakování.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_ČJ2_06_Věta, slovo a slovní význam.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
URČETE JEDNOTLIVÁ ROČNÍ OBDOBÍ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_PRVOUKA
ROČNÍ OBDOBÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
O Budulínkovi O Budulínkovi Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
ROČNÍ OBDOBÍ Tereza Skálová.
ZÁJMENA – ON, JENŽ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
RISKUJ!.
PODZIM SPUSŤ: F5.
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_12_PODZIM TÉMA: PODZIM
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_19
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_19_podzim
DUM I. / 15. roční období Bc. Zdeněk Klíma.
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.1 ROK a ROČNÍ OBDOBÍ fotografie - vlastní.
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ROČNÍ OBDOBÍ - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor:
Než jde ježek spát SVČ Domeček
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_04_JARO TÉMA: JARO
Metodický list: Slovní druhy 1. část
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
PODZIM.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Helena Petrůvová Název: VY_32_INOVACE_02_PRVOUKA_PODZIM.
Transkript prezentace:

Soutěž: ze slov utvořte větu oznamovací, rozkazovací , přací a tázací se nebojí ježek ani hada

Kontrola: Ať se ježek nebojí hada. věta přací Ježku, neboj se hada. věta rozkazovací Ježek se nebojí hada. věta oznamovací Nebojí se ježek hada? věta tázací

Druhy vět Doplň znaménko za větou, urči druhy vět pomocí písmen O, T, R, P Pod naší střechou mají každý rok hnízdo vlaštovky Letos tam vychovaly čtyři mladé V polovině září všechny odletěly Kdepak asi nyní jsou Vrátí se k nám Kéž by přiletěly všechny Neubližujte nikdy ptáčkům Chraňte je před zlými lidmi Ať se ptáčci u nás cítí v bezpečí

Kontrola: Pod naší střechou mají každý rok hnízdo vlaštovky. O Letos tam vychovaly čtyři mladé. O V polovině září všechny odletěly. O Kdepak asi nyní jsou? T Vrátí se k nám? T Kéž by přiletěly všechny. P Neubližujte nikdy ptáčkům! R Chraňte je před zlými lidmi. R Ať se ptáčci u nás cítí v bezpečí. P

Urči druhy vět Která zvířata můžeme vidět v lese? V lese můžeme vidět jelena. V lese můžeme spatřit také srnce a prase. Čím se živí divoká prasata? Požírají žaludy, kaštany a kořínky. Buďte v lese tiše. V lese nekřičte. Žijí u nás také v lese medvědi? U nás už nežijí.

Kontrola: Která zvířata můžete vidět v lese? T V lese můžeme vidět jelena. O V lese můžeme spatřit také srnce a prase. O Čím se živí divoká prasata? T Požírají žaludy, kaštany a kořínky. O Buďte v lese tiše. R V lese nekřičte. R Žijí u nás také v lese medvědi? T U nás už nežijí. O

Sestav správně tyto věty Si úkoly napiš hned. Sešit Zdeněk Martině dal. Oříšky se veverka živí. Mám pohádku nejraději o Zlatovlásce. Psa doma máme. Hlídá u domu pes. Matematiku měli jsme dnes hodinu první. Svítily hvězdy nebi na.

Kontrola: Napiš si hned úkoly. Zdeněk dal Martině sešit. Veverka se živí oříšky. Nejraději mám pohádku o Zlatovlásce. Doma máme psa. Pes hlídá u domu. Dnes jsme měli první hodinu matematiku. Na nebi svítily hvězdy.

Urči správné pořadí vět Babička s dědečkem vysvobodili Budulínka. Liška poprosila Budulínka o trochu hrášku. Budulínek lišce otevřel. Babička s dědečkem šli do města nakoupit. Budulínka nechali samotného doma. Nakázali mu, aby nikomu neotevíral. Liška slíbila, že povozí Budulínka na ocásku. Když babička s dědečkem odešli, přišla liška. Liška zanesla Budulínka do liščí nory. Když se babička s dědečkem vrátili, nenašli doma Budulínka. Věděli, že ho odnesla liška a tak šli pro něj do liščí nory.

Kontrola: Babička s dědečkem šli do města nakoupit. Budulínka nechali samotného doma. Nakázali mu, aby nikomu neotevíral. Když babička s dědečkem odešli, přišla liška. Liška poprosila Budulínka o trochu hrášku. Budulínek lišce otevřel. Liška slíbila, že povozí Budulínka na ocásku. Liška zanesla Budulínka do liščí nory. Když se babička s dědečkem vrátili, nenašli doma Budulínka. Věděli, že ho odnesla liška a tak šli pro něj do liščí nory. Babička s dědečkem vysvobodili Budulínka.

Urči druhy vět, odpověz na otázky Které máme roční období? Kdy začal podzim? Na podzim děti pouštějí draky. Vezmi si teplé oblečení. Kéž by bylo ještě pěkné počasí. Ať už máme vánoční prázdniny. Venku dnes padal první sníh. Těšíš se na Vánoce? Kam pojedeš na hory? Kdy začne zima? Nejraději mám jaro.

Kontrola: Které máme roční období? věta tázací Kdy začal podzim? věta tázací Na podzim děti pouštějí draky. věta oznamovací Vezmi si teplé oblečení. věta rozkazovací Kéž by bylo ještě pěkné počasí. věta přací Ať už máme vánoční prázdniny. věta přací Venku dnes padal první sníh. věta oznamovací Těšíš se na Vánoce? věta tázací Kam pojedeš na hory? věta tázací Kdy začne zima? věta tázací Nejraději mám jaro. věta oznamovací

Napiš roční období Na stromech jsou krásně zbarvené listy. Ptáci odlétají do teplých krajin. Padá listí ze stromů. Kluci hrají hokej. Venku se chumelí, maminka jde pro jmelí. Konečně jsou tu Vánoce. Venku děti pouštějí draky. Bývá veliká zima.

Kontrola: Na stromech jsou krásně zbarvené listy. podzim Ptáci odlétají do teplých krajin. podzim Padá listí ze stromů. podzim Kluci hrají hokej. zima Venku se chumelí, maminka jde pro jmelí. zima Konečně jsou tu Vánoce. zima Venku děti pouštějí draky. podzim Bývá velká zima. zima

Do skupin slov se vloudil vetřelec, odhalíš ho Do skupin slov se vloudil vetřelec, odhalíš ho? Řekni slovo nadřazené těmto slovům prase koza kočka stůl pes kůň kachna leden únor duben červen podzim květen září jablko okurka třešeň meruňka broskev jahoda malina paprika mrkev zelí květák ostružina rajče salát

Kontrola: zvířata prase koza kočka pes kůň kachna měsíce leden únor duben červen květen září ovoce jablko třešeň meruňka broskev jahoda malina zelenina paprika mrkev zelí květák rajče salát

Doplň znaménko za větou a urči druhy vět Každý den začíná ránem Kdo u vás první vstává U nás první vstává maminka Maminka nám ráno připravuje svačiny Co máš nejraději k svačině Kdybych dnes měl koblížek Ať mi dá maminka do školy ovocný džus V kolik hodin máme velkou přestávku Co máme dnes k obědu Nevykřikuj při hodině Neskákej paní učitelce do řeči Kéž bychom dnes měli tělesnou výchovu

Kontrola: Každý den začíná ránem. věta oznamovací Kdo u vás první vstává? věta tázací U nás první vstává maminka. věta oznamovací Maminka nám ráno připravuje svačiny. věta oznamovací Co máš nejraději k svačině? věta tázací Kdybych dnes měl koblížek. věta přací Ať mi dá maminka do školy ovocný džus. věta přací V kolik hodin máme velkou přestávku? věta tázací Co máme dnes k obědu? věta tázací Nevykřikuj při hodině! věta rozkazovací Neskákej paní učitelce do řeči. věta rozkazovací Kéž bychom dnes měli tělesnou výchovu. věta přací

Doplň neúplné věty, urči druhy vět Martin chodí do druhé………………………………….. Kateřina se ve škole dobře…………………………….. Zdeněk často zapomíná domácí……………… ……... Máš dnes úkol z českého………………………………. Jdou ti rozklady z ……………………………………….. Na oběd chodíme do školní…………………………….. Kéž bych dnes dostal ………………………………. Nevykřikuj na paní………………………………………. Kdyby už byly vánoční ………………………………….. Budeme dnes psát pravopisné ………………………… Máme dnes výtvarnou ……………………………………

Kontrola: Martin chodí do druhé třídy. věta oznamovací Kateřina se ve škole dobře učí. věta oznamovací Zdeněk často zapomíná domácí úkoly. věta oznamovací Máš dnes úkol z českého jazyka? věta tázací Jdou ti rozklady z matematiky? věta tázací Na oběd chodíme do školní jídelny. věta oznamovací Kéž bych dnes dostal jedničku. věta přací Nevykřikuj na paní učitelku. věta rozkazovací Budeme dnes psát pravopisné cvičení? věta tázací Máme dnes výtvarnou výchovu. věta oznamovací