Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol v oblasti cizích jazyků“ registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/02.0162 Přírodověda – opakování.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol v oblasti cizích jazyků“ registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/02.0162 Přírodověda – opakování."— Transkript prezentace:

1 „Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol v oblasti cizích jazyků“ registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/ Přírodověda – opakování (zahrada) 1. stupeň

2 Prázdniny u babičky Úkol: 1) Přečti si pozorně text.
Hanička Nováková bydlí s maminkou a tatínkem v naší metropoli Praze. Přestěhovali se z podhůří Beskyd, když byla Hanička ještě moc malá. Každý rok jezdí Hanička za babičkou a dědou do malé obce Mosty u Jablun- kova a tráví zde dva měsíce prázdnin. U prarodičů je to fajn. Mají kočku Mícu, psa Čertíka, slepice, kachny a husy. Kolem domu je velká zahrada a za jejím plotem jsou už beskydské lesy. Hanička si ráda hraje s Čertíkem, dívá se, jak skotačí a prohání slepice. Kočku Mícu zase se zálibou pozoruje při jejím plížení v trávou zarostlé zahradě. Ale to není tráva. To jsou jen různé léčivky – pro někoho plevele, které babička pěstuje. Na záhoncích se Míca ráda schovává pod velkými listy rebarbory (reveně) a číhá na nepozorné myši. Ty jsou většinou schova- né v trávě pod větvemi ovocných keřů. A když je Míca unavená vyleze na starou košatou jabloň a z výšky pozoruje všechno to hemžení kolem. To kachny a husy rády zalezou do kopřiv a pochutnávají si na mladých rostlinkách. Jen slepice se nikam neschovávají. Neustále chodí sem a tam, rozhrabávají hlínu a popelí se. To všechno má Hanička moc ráda, a proto se sem každý rok vrací. Úkol: 1) Přečti si pozorně text. 2) Vysvětli červeně vyznačená slova.

3 Roztřiď a sepiš slova do skupin bylina dřevina ovoce zelenina
PETRŽEL, HRUŠEŃ, JAHODY, MELOUN, ZELÍ, MALINY, RAJČATA, MERUŃKA, ŠVESTKA, BRAMBORY, JABLOŃ, REVEŃ, PAPRIKA, MRKEV, FAZOLE, HRÁCH, DÝNĚ, PETRŽEL, CIBULE, CELER, KŘEN

4 Osmisměrka PETRŽEL, HRUŠEŃ, JAHODY, MELOUN,
Í P T R Ž L Č K Z M H U Š Ń Y C A O D V S I Á F B Ý Ě G PETRŽEL, HRUŠEŃ, JAHODY, MELOUN, MALINY, RAJČATA, MERUŃKA, ŠVESTKA, BRAMBORY, JABLOŃ, OKURKA, PAPRIKA, MRKEV, FAZOLE, HRÁCH,DÝNĚ, PETRŽEL, CIBULE, CELER, ZELÍ Napiš, co jsi zjistil v osmisměrce: …………………………………………………………………………………………………………………………………

5 Zazpívej si Honzíkovu oblíbenou lidovou píseň
Šel zahradník do zahrady Šel zahradník do zahrady s motykou, s motykou. Vykopal tam rozmarýnu velikou, velikou. Nebyla to rozmarýna, byl to křen, byl to křen. Vyhodil ho zahradníček z okna ven, z okna ven. Šel zahradník do zahrady s motykou, s motykou. Vykopal tam rozmarýnu velikou, velikou. Nebyla to rozmarýna, byl to křen, byl to křen. Vyhodil ho zahradníček z okna ven, z okna ven. Zazpívej si Honzíkovu oblíbenou lidovou píseň rozmarýn křen

6 Zdroje: http://www.mostyujablunkova.cz/fotogalerie/


Stáhnout ppt "„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol v oblasti cizích jazyků“ registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/02.0162 Přírodověda – opakování."

Podobné prezentace


Reklamy Google