MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Analýza zdrojů a schopností organizace
Advertisements

PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
2.Vnitřní analýza.
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_EKO_03 MARKETING A TRH. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: trh,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Vybrané metody analýzy
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. Návrh projektu Ing. Pavel Růžička Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
VY_32_INOVACE_EKO_13 PRODUKT I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingové.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Komplexní analýzy.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
SKIP 2010 Praha SKIP 2010 Praha Marketing s lidskou tváří.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
Tržní prostředí.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Model struktury strategického managementu
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategie.
Podklady pro zpracování semestrální práce
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Lokální strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Otrokovice
Marketingový systém řízení
Vítejte na marketingu.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Transkript prezentace:

MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA VY_32_INOVACE_EKO_09 MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA

MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 31. 1. 2013 Klíčová slova: SWOT analýza, BCG analýza Anotace: Prezentace přibližuje základní informace z oblasti marketingové situační analýzy a na příkladech ukazuje sestavení konkrétních analýz. Způsob využití: Žáci zhlédnou prezentaci s odborným výkladem. Zodpoví otázky v závěru prezentace. Následně provedena kontrola správnosti ve spolupráci učitele a žáků, vysvětlení špatných odpovědí – zpětná vazba.

Marketingová situační analýza EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 Marketingová situační analýza SWOT analýza součást marketingového řízení je to metoda hodnocení marketingového prostředí firmy 2 části SW analýza (hodnocení silných a slabých stránek) OT analýza – hodnocení příležitostí a hrozeb na trhu

Marketingová situační analýza EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 Marketingová situační analýza Struktura SWOT analýzy SW analýza Strengths – silné stránky Weaknesses – slabé stránky OT analýza Opportunities – příležitosti Threats - hrozby

Marketingová situační analýza EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 Marketingová situační analýza Přehled strategií vyplývajících ze SWOT analýzy SWOT Interní analýza S – silné stránky W – slabé stránky Externí analýza O - příležitosti Strategie SO využít silné stránky pro získání konkurenční výhody Strategie WO překonat slabé stránky využitím příležitostí T - hrozby Strategie ST využít silné stránky k eliminaci hrozeb Strategie WT eliminovat hrozby působící na naše slabé stránky

Marketingová situační analýza EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 Marketingová situační analýza SW analýza – je analýzou silných a slabých vnitřních stránek firmy vnitřní analýza má dvojí účel: stanovit možnosti a potenciál organizace identifikovat vnitřní silné a slabé stránky OT analýza – je analýzou vnějších příležitostí a hrozeb na trhu demografické změny, hospodářská situace, konkurenční prostředí, politická situace

Marketingová situační analýza EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 Marketingová situační analýza Interní faktory Pozitivní Negativní Strengths Weaknesses kvalitní produkt slabé jméno zákaznická loajalita špatná distribuce Externí faktory Opportunities Threats přístup na nové trhy zvýšení daní nové technologie

BCG analýza (portfoliová matice růstu) EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 BCG analýza (portfoliová matice růstu) jedna z nejpoužívanějších firemních analýz slouží k analýze vlastního portfolia aktivit porovnává růst a podíl výrobku na trhu otazníky malý podíl na trhu rostoucí tendence slabá pozice zvážit, zda výrobek finančně podporovat, aby se stal hvězdou (nové výrobky)

BCG analýza (portfoliová matice růstu) EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 BCG analýza (portfoliová matice růstu) hvězdy výrobky s velkým podílem na trhu zdroj budoucích zisků (firma musí vynaložit prostředky na podporu prodeje, reklamu) dojné krávy vysoký podíl na trhu nízký stupeň růstu jejich výroba a prodej zajišťují prostředky pro ostatní výrobky

BCG analýza (portfoliová matice růstu) EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 BCG analýza (portfoliová matice růstu) bídní psi nízký stupeň podílu na trhu nízké tempo růstu výrobky se nevyvíjejí, neperspektivní, ztrátové, zvážit jejich setrvání v portfoliu firmy

BCG analýza hvězdy BCG matice Podíl na trhu (%) vysoký nízký otazníky EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 BCG analýza BCG matice Podíl na trhu (%) vysoký nízký hvězdy otazníky Tempo růstu trhu (%) nízké vysoké dojné krávy bídní psi

EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 BCG analýza

EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 Opakování Co je podstatou SW analýzy? Co je BCG analýza? Jaký je význam bídných psů v BCG analýze?

EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 Zdroje Moudrý, M. Základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7402-002-5. Boučková, J. a kolektiv autorů. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1999. ISBN 80-7079-527-1. Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012. ISBN 978-80-247-4209-0. Kliparty jsou volně přístupné v programu Word.