Technologie Obráběč kovů studijní obor: Mechanik strojů a zařízení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
TECHNICKÁ DOKUMENTACE
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Tento materiál vznikl jako součást projektu In-TECH 2, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Název přednášky/cvičení.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Matematika 1. ročník, učební obory SOU(dvouleté a tříleté)
SUROVINY 3. ročník oboru Cukrář, Pekař třída CP3 153, Ing
MATEMATIKA Inovativní metoda výuky č ročník učební obory, SOU
HOSPODÁŘSKÉ VÝPOČTY Evropským sociálním fondem a
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
TECHNICKÁ DOKUMENTACE
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
(komentovaný přehled)
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Spolupráce střední školy se sociálními partnery Ing. Jiří DLAPAL.
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
CZ.1.07/1.1.04/ „Digitální projektování ve strojírenství“ Střední průmyslová škola strojnická, Olomouc „Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Technické kreslení Pravoúhlé promítání
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Kreslení KONSTRUKČNÍCH PRVKŮ NA HŘÍDELÍCH i.
Kreslení KONSTRUKČNÍCH PRVKŮ NA HŘÍDELÍCH II.
Průřezová témata.
Automobilní a dopravní systémy
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Kreslení ČEPOVÝCH A KOLÍKOVÝCH spojů
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
Výkresová dokumentace
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ EUR. Ing. Petra Bednářová, Ph.D.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
PŘEDMATEMATICKÁ OBLAST 3 Použité odkazy Obrázky: vlastní zdroje.
Hračky – pravidla ve třídě MŠ
Toleranční analýza Zpracoval: Prof. Ing. Ladislav Ševčík, CSc
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
5. Výkresy, druhy a formáty Technická dokumentace pro 1. ročník
Rozhledna Marta Strnadová.
Hrášek – počítání kuliček
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Inovované podklady ke cvičením ze ZK1
Vysoké učení technické v Brně
Vysoké učení technické v Brně
Konflikt, koření života
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
Analýza tamburu mykacího stroje
Teorie a metodika výchovy seminář 1
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Rybolov – poznej svou značku
Citlivostní analýza a optimalizace I Zpracoval: Martin Bílek
Na stavbě stroje.
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Práva dítěte Výchova k občanství
Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace
HLEDEJ VÝROBKY K RŮZNÝM PROFESÍM.
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
Bc. Miloslava Vavříková
Človíček a jeho tělo zdraví.
Orientace v řadě.
Orientace v řadě pracujeme v kuchyni.
Bludiště.
STOLOVÁNÍ sebeobsluha.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Transkript prezentace:

Technologie Obráběč kovů studijní obor: Mechanik strojů a zařízení 1.-3. ročník, učební obory: Strojní mechanik Obráběč kovů studijní obor: Mechanik strojů a zařízení Ing. Jana Klíčová, č.173 Třída MS1 „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.”

Spojovací součásti Rozsah: 3 vyuč Spojovací součásti Rozsah: 3 vyuč. hodiny Praktická realizace průřezových témat v rámci ŠVP: Občan v demokratické společnosti Člověk a svět práce Informační a komunikační technologie . Jedná se o provázanost předmětů Technologie,Strojnictví, Strojírenská technologie.

Metody Skupinové výuky Situační Inscenační Otevřeného učení Prezentace zjištěných informací Učení v životních situacích Metoda rozhovoru Didaktická hra Problémová metoda

Metody Metoda situační Metoda otevřeného učení Podstatu tvoří řešení problémového případu, který odráží nějakou reálnou událost. Žáci se při jejím řešení učí promyšleně jednat a navrhovat řešení.Dovednosti mohou použít v praktickém životě. Metoda inscenační Podstatou je sociální učení v modelových situacích, v nichž jsou žáci sami aktéry.Jde o simulaci nějakého problému kombinací jeho definování, vyřešení a navržení možností řešení problému, a to buď předváděním určitých lidských typů, nebo zobrazováním reálných životních situací, nebo kombinací obou postupů. Metoda otevřeného učení Podstata metody je úsilí o celkovou změnu výchovy a vzdělávání v současné škole. Metoda prezentace zjištěných informací Podstatou je zvládnutí veřejné obhajoby svých názorů a možností řešení. Problémová metoda Spočívá v tom, že nejsou žákům předkládány hotové poznatky, ale že jsou vedeni k odvozování nových poznatků na základě vlastního úsilí – zejména aktivní myšlenkové činnosti a na základě dosavadních zkušeností z řešené oblasti. Didaktická hra Podstatou je vhodným postupem, nenásilně, formou hry a s dohodnutými pravidly rozvíjet u žáků tvůrčí schopnosti i technické myšlení.

Průběh 1. a 2. vyučovací hodiny Žáci byli rozděleni do 4 skupin asi po 2-3 žácích.(Skupiny se mohou v dalších hodinách vytvořit nové). Cílem je seznámení žáků se základními druhy spojovacích součástí jako jsou : šrouby, matice, podložky, kolíky, nýty,… Důležitá je znalost orientace ve výkresové dokumentaci a dle zadání umět navrhnout praktické řešení problému. Výstupem je také umět se orientovat v nabízeném sortimentu na trhu. 1.- 2. vyuč. hodina probíhala prakticky v nákupním centru OBI Česká Lípa: žáci se museli orientovat v zadání a dle dílčí části výkresů navrhnout použité spojovací součásti a zapsat možnosti řešení.

Skupina studentů 1.ročníku Mechanik strojů a zařízení

Zadání úkolů Skupina1: 1. Najděte šroub pro spojení na obr. 5. 2. 2 Zadání úkolů Skupina1: 1.Najděte šroub pro spojení na obr. 5.2. 2.Přepište kóty na obr.5.3.,aby souhlasily s jiným šroubem než v ad 1. a byl v nabídce. 3.Najděte k 2. odpovídající matici. 4.Vysvětlete,co znamená Y 5:1. Skupina 2: 1.Přepište kóty na obr. 5.1., aby souhlasily s nalezeným šroubem. 2.Najděte šrouby, příp. matice pro spojení na obr.5.4. 3.Najděte a okótujte spojovací součásti pro vyobrazení na obr.5. 4.Přepište kóty tak, aby vyhovovaly matici M 8.

Zadání úkolů Skupina 3: 1. Najděte šroub, příp Zadání úkolů Skupina 3: 1.Najděte šroub, příp. matici pro spojení na obr.236. 2.Přepište kóty na obr.5.3.,aby souhlasily s nalezeným šroubem v nabídce. 3.Najděte k 2. odpovídající matici. 4.Zkuste najít druhy šroubů z obr. 237 a zapsat jejich rozměry. Skupina 4: 1.Přepište kóty na obr. 270, aby souhlasily s nalezenými nýty. 2.Najděte šrouby, příp. matice pro spojení na obr.5.4. 3.Najděte a okótujte spojovací součásti pro vyobrazení na obr.269. 4.Vysvětlete technologii nepřímého nýtování a označte v tab. značení.

Použité pomůcky : - kopie částí výkresů dle učebnice - posuvné měřítko - papíry, psací a rýsovací potřeby - Strojnické tabulky - kalkulačka

Ukázka zadání Ukázka zadání skupiny 1

Ukázka zadání skupiny 2

Žáci v OBI u sortimentu „Spojovací součásti“

Zpracování zadání skupiny 3 a 4

Zpracování zadání skupiny 1 a 2

Průběh 3. vyučovací hodiny 3. vyuč. hodina probíhala ve škole ve třídě. Pomocí Strojnických tabulek žáci určili ČSN (EN ISO) „svých“ součástí. Nakreslili náčrty zadaných součástí nebo určitého spojení. Závěrem proběhla prezentace před spolužáky o navrhovaném způsobu řešení.

Práce ve třídě

Kreslení spojovacích součástí dle normalizovaných rozměrů Strojnické tabulky Výkresy žáků

Závěr Skupiny se velmi dobře zapojovaly a doplňovaly. Líbilo se jim „hledání“ v OBI. Skupiny se naučily prezentovat svůj návrh řešení a vzájemně se konstruktivně ohodnotit. Přínosné bylo používání Strojnických tabulek. Žáci úkoly splnili do důsledku. Měli by se v budoucím profesi orientovat aspoň dílčím způsobem a k tomu určitě tato metoda se svojí komplexností a obměnitelností příspívá. Metodika se dá použít na jiné části strojů a zařízení.

Použitá literatura J.Vohradský , J.Hodinář ,K. Ondrejčík ,P. Simbartl ,L. Štich ,M. Vild: Výukové metody, Fakulta pedagogická, ZČU Plzeň 2009 P.Vávra,J. Leinveber: Strojnické tabulky pro SOU Z. Holoubek, J.Leinveber,J. Švercl: Technické kreslení pro 1. a 2.ročník SOU www.google.cz / obrázky /

Poděkování Děkujeme vedení hypermarketu OBI Česká Lípa za to, že našim studentům umožnilo focení v objektu a použití jejich sortimentu ve výuce.