Pracovní setkání k OPVK 1. Výzva oblast podpory 2.2. - rozpočet.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční řízení projektu Seminář pro žadatele k oblasti podpory 1.5 OP VK.
Advertisements

Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Finanční aspekty projektů šablon.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
ZPŮSOBILÉ A NEZPŮSOBILÉ VÝDAJE v OP VK
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Liberec, 19. května 2008.
Způsobilé výdaje projektů
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Veřejné výběrové řízení 14. ročníku sbírkového projektu Pomozte dětem.
Náklady a rozpočet projektu Operační program Rozvoj lidských zdrojů Opatření 3.3.
Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
„ Finanční zprávou pro Akci 3 krok za krokem “. Základní finanční pravidla programu  Pravidla dána Příručkou pro Akci 3 a Rozhodnutím o poskytnutí dotace.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZPŮSOB FINANCOVÁNÍ A ZPŮSOBILÉ VÝDAJE.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Moravská Třebová, Ing. Mgr. Dana Buriánková, vedoucí odboru finančního Dotace z Integrovaného operačního programu, oblast podpory 2.1 Zavádění.
PROJEKTOVÁ ŽÁDOST OD A DO Z
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Pravidla výběru dodavatelů při pořizování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OP VK Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (zpracování rozpočtu grantového projektu)
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecné informace k finanční části seminář pro žadatele – 3. výzva
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 3. výzva oblast podpory
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 5. výzva oblast podpory
Petra Němcová Finanční rámec grantových projektů z OP VK, zaměření na oblast podpory 3.2 ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
Seminář pro příjemce finanční podpory z OP VK Způsobilé a nezpůsobilé výdaje Jihomoravský kraj Oddělení evropských dotací Březen 2009.
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje. Financování GP  Celková výše dotace: 100 % celkových způsobilých výdajů  Podíl EU: 85 %  Podíl SR: 15 % 
Zařízení kapitola rozpočtu 3 Jiří Haken 1.
Seminář pro žadatele o finanční podporu - Výzva č. 51 Finanční řízení 1.
1 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Finanční část projektu Operační program Vzdělávání.
1 Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele.
1 Finanční řízení Ing. Jana Literová. Obsah Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje 2.
Alena Zítková INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (zpracování rozpočtu grantových projektů)
1 Finanční řízení Ing. Jana Čandová. Obsah Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje 2.
Seminář k „Výzvě na technologická centra a elektronické spisové služby“ Oblast podpory: 2.1 Zavádění ICT v územní.
IV. Finanční řízení Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje Ing. Petra Kalinová 1.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST PROJEKTU (seminář pro příjemce – 2. výzva)
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (zpracování rozpočtu globálních projektů)
Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Jana Patočková 20. června 2012 Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK, oblast podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání Liberec.
UNIVERZITNÍ INSTITUT SEMINÁŘ K OP VK VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ DOPORUČENÍ PRO PŘÍPRAVU PROJEKTŮ Zlín, budova VTP, 1. července 2009.
Pracovní setkání středních škol k připravovanému individuálnímu projektu z OP VK Finanční příprava projektu 1.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Veronika Kamenická Finanční rámec grantových projektů z OP VK pro prioritní osy 1 a 3, oblasti podpory 1.1, 1.3 a 3.2 ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Jana Kopečková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
2. Výzva OP Finanční část Ondřej Nauš.
Finanční rámec grantových projektů oblast podpory 3.2 (3. výzva)
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Transkript prezentace:

Pracovní setkání k OPVK 1. Výzva oblast podpory rozpočet

Financování projektů 100 % způsobilých výdajů Forma: záloha + žádost o platbu Způsobilý výdaj je:  přiměřený, hospodárný, účelný a efektivní  je vynaložen na aktivity v souladu s obsahem a cíli projektu  zachycen v účetnictví v souladu s českou legislativou a doložitelně zaplacen  vznikl a byl uhrazen v době realizace projektu

Způsobilé výdaje Osobní výdaje související s realizací projektu Cestovní náhrady související s realizací projektu Zařízení související s realizací projektu Náklady na provoz kanceláře Nákup služeb Přímá podpora DPH

Osobní výdaje související s realizací projektu Mzdové výdaje pracovníků zapojených do projektu s nimiž je uzavřen pracovně právní vztah (mají uzavřenu prac. Smlouvu, DPČ, DPP) Hrubá mzda a všechny zákonné odvody hrazené zaměstnavatelem (sociální a zdravotní pojištění) Výše mzdových výdajů nesmí přesahovat výši v daném místě, oboru a čase obvyklou Autorské honoráře – dle z. 121/2000 Sb. o právu autorském a o právech souvisejících s právem autorským

Cestovní náhrady související s realizací projektu Výdaje na pracovní cesty osob zapojených do projektu a majících uzavřen v rámci projektu pracovně právní vztah Způsobilé jsou výdaje na tuzemské cesty (cestovné, ubytování, stravné, nutné vedlejší výdaje) Zahraniční pracovní cesty jen v odůvodněných případech a uvedených v projektové žádosti Cenové limity: max Kč za osobu a noc nebo dle interních předpisů organizace, je-li tento limit nižší

Zařízení související s realizací projektu Dlouhodbý nehmotný majetek – drobný dlouhodobý nehmotný majetek (do 60 tis. Kč/ks), drobný nehmotný majetek a dlouhodobý nehmotný majetek (nad 60 tis. Kč/ks) – licence, know-how, SW, stud. Program Drobný hmotný majetek – do 40 tis. Kč/ks – výukový a spotřební materiál, PC sestava Použitý drobný hmotný majetek a zařízení – za splnění dalších podmínek Nájem a splátky leasingu – za splnění dalších podmínek Odpisy vlastního dlouhodobého hmotného nebo nehmotného majetku – pokud k jeho nákupu nebyly využity veřejné prostředky a za splnění dalších podmínek Limit: max. 25 % způsobilých výdajů projektu

Místní kancelář Spotřební zboží a provozní materiál Telefon, poštovné, fax Energie (nákup vody, paliv, nájem kanceláře, internet) Způsobilé jsou pouze ty výdaje, které vznikly v souvislosti s aktivitami projektu – v případě že výdaje souvisí s aktivitami projektu pouze částečně je nutné stanovit podíl připadající na tyto aktivity Limit: max. 8 % celkových způsobilých výdajů

Nákup služeb souvisejících s realizací projektu Výdaje spojené s dodávkou služeb  publikace, školící materiály, studie a výzkum, náklady na konference, podpora účastníků (stravné, ubytování), jiné náklady Podmínky:  služby musí přispívat k dosažení cíle projektu  musí souviset s realizací projektu (místně a časově)  od částky 100 tis. je nutné dodržet Pravidla při pořizování zboží a služeb z prostředků fin. podpory OPVK stanovené poskytovatelem dotace Limit:  max. 49 % celkových způsobilých výdajů projektu  max. 300 Kč na celodenní občerstvení na osobu a dle interních předpisů organizace. Při necelodenních akcích se částka krátí.

Stavební úpravy, přímá podpora, náklady vyplývající ze smlouvy Stavební úpravy bezprostředně související s realizací projektu za podmínky, že výdaje na všechny dokončené úpravy nesmí přesáhnout 40 tis. Kč na jednotlivou účetní položku Přímá podpora – výdaje týkající se cílové skupiny, zejména spojené s praxí a stáží (ubytování, cestovné, stravné, mzdové příspěvky) Náklady vyplývající přímo ze smlouvy – audit, publicita, ostatní (bankovní poplatky)

DPH a jiné daně Obecně:daně a cla nejsou způsobilý výdaj Výjimka: DPH pokud příjemce plnění nemá nárok na odpočet DPH na vstupu

Křížové financování Novinka programového období Umožňuje v rámci projektů financovaných z ESF úhradu některých výdajů, které jsou obvykle způsobilé pouze dle pravidel ERDF Podmínky:  výdaje jsou nezbytné k dosažení cílů projektu  nesmí být překročen max. procentní podíl výdajů spadajících do křížového financování

Výdaje spadající do křížového financování Zařízení a vybavení s dobou použitelnosti delší než 1 rok a cenou nad 40 tis. Kč – zařízení musí být využito přímo cílovou skupinou Výdaje na nábytek bez ohledu na pořizovací cenu (stoly, lavice, žídle, křesla, pohovky, skříně, police apod.) Stavební úpravy nad 40 tis. Kč – usnadnění přístupu zdravotně postiženým, úprava výukových prostor používaných na aktivity s cílovou skupinou

Postup při pořízování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OPVK 1. Cena zakázky Kč bez DPH  výběrové řízení nemusí být prováděno, stačí zaslat objednávku (písemně nebo elektronicky) jednomu vhodnému dodavateli.  Nákup drobných položek v obchodě stačí paragon s doplněnými náležitostmi dle z. 563/1991 Sb. o účetnictví. Drobné položky jsou položky do Kč.

Postup při pořízování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OPVK 2. Cena zakázky – Kč bez DPH  povinnost písemně (dopisem, elektronicky) vyzvat k podání nabídky alespoň 3 dodavatele  povinnost sepsat zápis o posouzení a hodnocení nabídek  hodnotí osoba k zakázce a dodavatelům nestranná (prohlášení)  písemná smlouva s dodavatelem  informace osloveným dodavatelům o výsledků výběrového řízení

Postup při pořízování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OPVK 3. Cena zakázky – Kč bez DPH  povinnost uveřejnit výzvu k podání nabídek na na dobu alespoň 10 dnů  povinnost písemně oslovit alespoň 3 dodavatele  povinnost sepsat zápis o posouzení a hodnocení nabídek  povinnost uzavřít písemnou smlouvu s vybraným dodavatelem a informovat všechny zúčastněné dodavatele o výsledku řízení  hodnotí 3-členná komise

Postup při pořízování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OPVK 4. Cena zakázky nad Kč bez DPH  upravuje zákon 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách Přesný postup při výběru s náležitostmi výzvy, smlouvy s dodavateli a způsobu hodnocení je uveden v kap. 7 Příručky pro žadatele o finanční podporu z OPVK

Monitorovací zprávy Věcná část  obsah projektu, aktivity v daném období, monitorovací indikátory, problémy, změny Finanční část  žádost o platbu, soupisky, přehledy, výkazy, kopie účetních dokladů

Vyplnění projektové žádosti 18 Tabulka rozpočtu obsahuje přednastavené názvy kapitol a položek. Předdefinované řádky nelze odstranit, řádky na úrovni položek je možné editovat a vnořit vlastní „položky“ Aktualizace aplikace Benefit7 umožní přidání komentáře k rozpočtu.

Vyplnění projektové žádosti 19

Vyplnění projektové žádosti 20

Vyplnění projektové žádosti 21

Vyplnění projektové žádosti 22

Vyplnění projektové žádosti 23 V tabulce rozpočtu je označen řádek, který lze editovat (nejčastěji řádek vložený uživatelem), ale nelze vnořit další položku

Vyplnění projektové žádosti 24 V tabulce rozpočtu je označen řádek, který umožňuje vnoření nové položky (nejčastěji to bývá poslední úroveň kapitol). Údaje z označeného řádku ne lze editovat.

Vyplnění projektové žádosti 25 V tabulce rozpočtu je označen název kapitoly. Formulář neumožní uživateli editovat vybranou položku a nezobrazí se tlačítka Nový záznam, Smazat záznam, Uložit, Storno.

Vyplnění projektové žádosti - přehled financování 26 Rozpad financí je závislý na záložkách: Projekt, Žadatel projektu, Rozpočet. Když provedete změny v těchto záložkách, proveďte znovu rozpad financí.

Vyplnění projektové žádosti - harmonogram čerpání 27 Uveďte částky předpokládaných způsobilých výdajů za každé monitorovací období realizace. Datum první platby se uvádí 3 měsíce od předpokládaného termínu vydání rozhodnutí o poskytnutí dotace. Součet částek za všechny uvedené předpokládané platby se musí rovnat celkové výši dotace.

Vyplnění projektové žádosti - výběrová řízení 28 Uveďte informace o chystaných nebo již probíhajících výběrových řízeních tj. pořízení zboží a služeb od Kč. Formuláře na této záložce budou aktivní pouze v případě, že jste na záložce „Projekt“ zvolili příslušnou volbu.

Děkuji za pozornost Ing. Petra Považská