stručný přehled a závěrečné procvičení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ! VY_22_INOVACE_68 Anglický jazyk 9. ročník
Advertisements

Pronouns.
OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Grammar – Verb „to be“ Střední odborná škola Otrokovice
Členy.
Použito z webu TICK.CZ Determinanty (členy a/the/-) dávají se k podstatným jménům doplňují, “určují” jeho význam a/an, the, (-) Členy my, your, his, her,...
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zájmena přivlastňovací
Vypracovala:Mgr. Silvie Reitharová
Počitatelná podstatná jména
ZÁKLADNÍ PŘEDLOŽKOVÉ VAZBY MÍSTNÍ
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_06
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY_22_INOVACE_1.2.5.
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
„Předložky místa“ at home home at school to school at work to work * at University.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_22_ZAZNAM_ Aj.I.3.BD.35 There is,there are. Když říkáme, že někde něco nebo někdo je, použijeme k tomu vazbu There is nebo There are. There is pokud.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Home sweet home Vypracovala : Michaela Hrdličková, 202 Použitá literatura: Success, elementary, J.C.Carr, J.Parsons „Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Countability – some, any VY_22_INOVACE_03 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Countable and Uncountable Nouns, some, any, a/ an
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Directions – prepositions and verbs Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Označení DUM 14 _ 06 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_04
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_427_Zájmena neurčitá a ukazovací AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Articles /členy/ Articles /členy/ 1. The definite article /určitý/ : The sun The sun 2. The indefinite article /neurčitý/ : A car An apple A car An apple.
There is / are – 5.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. JAROSLAVA KULÁČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_618_ANGLICKÝ JAZYK_MĚSTO TEMA: Město ČÍSLO PROJEKTU:
GIVING DIRECTIONS Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vazba There is/are – 5.ročník
Časování slovesa „to be“ - být
Existenční vazba THERE IS / THERE ARE
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_23  Téma: členy   8.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Anotace Žáci si zopakují, jak říci v angličtině, kde co ve městě je a procvičí si nejdůležitější slovíčka. Naučí se, jak se v angličtině zeptat, kde něco.
VY_22_INOVACE_AJK.24 Autor: Martina Majtánová Datum vytvoření: březen 2012 Ročník: I.stupeň (4. – 5.ročník) Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Some/any Zájmenné a příslovečné složeniny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ ANGLICKÝ JAZYK NA II. STUPNI ZV-LMP (AJ)
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová a clothes shop a book shop a shoe shop a music shop a pet shop.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_33_Vazba.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Neurčitá zájmena SOME, ANY, NO
In the town cafe clothes shop book shop supermarket cinema hotel
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Určitý a neurčitý člen - a/ an, the
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Prepositions + at home AUTOR: Miroslava Jarkulišová
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 1
Podstatná jména počitatelná/nepočitatelná
Anglický jazyk – slovní zásoba Autor: Mgr. Vlasta Skořepová
Vypracovala Mgr. Jana Dvořáková
Téma (název prezentace)
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Transkript prezentace:

stručný přehled a závěrečné procvičení Vazba There is / are stručný přehled a závěrečné procvičení

There is / There are se v angličtině používá, když chceme říct, že něco nebo někdo existuje (neexistuje) nebo se někde nachází (nenachází) spojení There is používáme v jednotném čísle v kladných větách a následuje za ním neurčitý člen a / an (nebo přivlastňovací zájmeno či číslovka) například: There is a car. There is my brother. There is an art gallery. (můžeme použít i zkrácený tvar There´s) spojení There isn´t používáme v jednotném čísle v záporných větách a opět za ním následuje neurčitý člen a / an (nebo přivlastňovací zájmeno či číslovka) There isn´t a car. There isn´t my brother. There isn´t an art gallery.

spojení There are se používá v množném čísle v kladných větách a následuje po něm výraz some (překládáme jako NĚJACÍ, NĚJAKÉ atd.) například: There are some people there. There are some shops. There are some books. (POZOR! zkrácený tvar There´re se nepoužívá!!!) spojení There aren´t se používá v množném čísle v záporných větách a následuje po něm výraz any (překládáme jako ŽÁDNÍ, ŽÁDNÉ atd.) There aren´t any people. There aren´t any shops. There aren´t any books.

otázky: otázku utvoříme obrácením pořadí prvních dvou slov (slovesa to be a there) v jednotném čísle opět používáme neurčitý člen a / an v otázce v množném čísle (Are there?) používáme any a překládáme jako nějací, nějaké atd. příklady: Is there a cinema in your town? Is there an office? Are there any books? Are there any factories in your time?

V tabulce najdeš stručný přehled k tématu: kladná věta záporná věta otázka jednotné číslo There´s (is) a / an …. There isn´t (is not) a / an …. Is there a / an …? množné číslo There are some … There aren´t (are not) any … Are there any…?

Jak překládáme? There is a car. - Tam je auto. There is a shop opposite my house. - Naproti mému domu je obchod. There aren´t any shops in our street. - V naší ulici nejsou žádné obchody. There isn´t a sports centre near here. - Tady v okolí není sportovní centrum. Is there a clothes shop? - Je tu obchod s oděvy? Is there a supermarket in your city? - Je ve tvém městě supermarket? Are there any parks in your town? - Jsou ve tvém městě nějaké parky? Are there any offices? - Jsou tady kanceláře? There are some offices near our school. - U naší školy jsou (nějaké) kanceláře.

Zkus si přeložit následující věty. Kontrolu najdeš na další stránce. Tady je velký dům. Vedle mého domu je park. Je ve tvém městě nádraží? Autobusové nádraží je vedle vlakového nádraží. Na zdi jsou nějaké plakáty. Na stole jsou nějaké knihy. Naproti škole je malý obchod. Není tu supermarket. Vedle parku je velké parkoviště. Je tu sportovní centrum. Jsou tu nějaké obchody? Nejsou tu žádné obchody. U naší školy nejsou žádné kavárny. V našem městě je jedno kino. Na parkovišti nejsou žádná auta. V knihovně nejsou žádní lidé. Jsou tu čtyři obchody.

Kontrola vět z předchozí stránky: There is a big house. There is a park next to my house. Is there a train station in your town? There is a bus station next to the train station. There are some posters on the wall. There are some books on the table. There is a small shop opposite the school. There isn´t a supermarket. There is a big car park next to the park. There is a sports centre. Are there any shops? There aren´t any shops. There aren´t any cafés near our school. There is one cinema in our town. There aren´t any cars in the car park. There aren´t any people in the library. There are four shops.