Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu"— Transkript prezentace:

1 Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu CZ /1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_V_1_17_„Some“ a „any“, „how much“, „how many“ Šablona číslo: V Sada číslo: 1 Autor: Mgr. Bronislava Hašpicová Pořadové číslo DŮM: 17

2 Anonace V této prezentaci vysvětluji rozdíl ve využití some a any a pravidla pro tvoření otázek how much a how many Autor Mgr. Bronislava Hašpicová Klíčová slova Něco, cokoli, otázka, tázací zájméno Druh učebního materiálu prezentace Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělání Střední odborné vzdělávání Tematická oblast Všeobecné vzdělávání – anglický jazyk

3

4 Some používáme v kladných větách s nepočitatelnými podstatnými jmény a v množném čísle.
There is some bread on the table. There are some dicktionaries on the desk.

5 Some používáme také tehdy, když o něco žádáme nebo když si objednáváme.
Can I have some coffee, please? Would you like some grapes?

6 Any používáme v otázkách a záporných větách s nepočitatelnými podstatnými jmény a v množném čísle.
Is there any water? There are not any people.

7 Otázku How much používáme, jesliže se ptáme na nepočitatelné podstatné jméno.
How much rice is there? POZOR ale: How much is it? Znamená Kolik to stojí.

8 How many používáme, jestliže se ptáme na počitatelné podstatné jméno.
How many apples are there? There are noc many apples.

9 Příklady: How many eggs are in the kitchen?
There are not many eggs, there is only one egg. How much water is in that bottle? There is not much water. Příklady:

10 Použitá literatura: Hastings, B., Uniňska, M., Maturita Activator. United Kingdom: PEARSON LONGMAN, 2008 Kerr, P. , Straigtforward. Oxford: MACMILLAN EDUCATION, 2005 Umiňska, M., Kratz, C., Solutions. Oxford: , 2008 Navrátilová, H., Angličtina – cvičebnice středoškolské gramatiky. Třebíč: PETRA VELANOVÁ, 2009 Wilke, S., Traditional Teaching, USA: MH TEACHERS PUBLISHING, 2005 Quirk, L., Longman Dictionary of Contemporary English. United Kingdom: PEARSONS LONGMAN, 2000 .


Stáhnout ppt "Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google