Vize úspěšné univerzity Stanislav Novák „Demokracie vyžaduje charakter a vzdělanost“ Martin Černohorský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. vedoucí katedry
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Podpora inovací v Olomouckém kraji. Ekonomická situace kraje  Průměrná mzda : Kč (1.-2. čtvrtletí 2012)  Míra registrované nezaměstnanosti: 10,38.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem - Aplikovaný výzkum prof. Jiřina Jílková Biomedicínský výzkum Ústí nad Labem, 23. května
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Příprava novely Sněm Rady vysokých škol.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Kvalifikovanost učitelů z pohledu politických stran a zřizovatelů.
PREZENTACE KANDIDÁTA NA REKTORA UJEP
Třetí role vysokých škol - spolupráce s průmyslem a soukromým sektorem 10. zasedání předsednictva Rady VŠ 22. března 2007 V. Kebo, B. Tremlová.
Hodnocení UJEP AK ČR Závěry a doporučení. Personální zajištění posilovat kvalifikační strukturu pracovišť - vytvořit realistické a kontrolovatelné plány.
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
Diverzifikace vysokého školství – nové výzvy Michal Karpíšek Seminář „Hodnocení kvality vysokých škol“ Telč, 28. dubna 2011.
3. zasedání předsednictva Rady vysokých škol Praha, 16. března 2006 Česká konference rektorů Prof. Ing. Petr Sáha, CSc.
Příjmy rozpočtu UP  příspěvek ze státního rozpočtu na vzdělávací a vědeckou, výzkumnou, vývojovou, uměleckou nebo další tvůrčí činnost,  dotace ze státního.
Cíle výzev Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace (OP VaVpI)
Grantové příležitosti pro Ph.D. studenty
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
1 kvalita, spolupráce, důvěra Budoucnost UJEP - kvalita, spolupráce, důvěra Prof. MUDr. Ladislav Pyšný, CSc. projev kandidáta na rektora dne 10. listopadu.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Prof. RNDr. Zdeněk Stuchlík, CSc kandidát na funkci děkana FPF SU
KAMPUS Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Stipendijní politika Přírodovědecké fakulty Opatření děkana č. 2/2012.
E-learning na Pedagogické fakultě MU z hlediska potřeb studentů a učitelů Tamara Váňová, KAJ PdF MU.
STAV A VÝHLED TRANSFERU TECHNOLOGIÍ NA ZČU doc. Ing. Jan Horejc, PhD., prorektor pro spolupráci s praxí Mgr. Jaroslav Šíp, asistent prorektora.
Plénum ČKR1 Priority RVŠ Teze programového prohlášení Rady vysokých škol.
Tato prezentace je spolufinancována z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky Grantové příležitosti pro Ph.D. studenty Ing. Šárka.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Hodnocení kvality VŠ 15. seminář Podpora výuky a učení se na VŠ Jak podpořit kvalitní vysokoškolské.
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
N. Witzanyová Lichtenštejnský palác 16. října 2012; obrázky v prezentaci jsou z webu EK ohledně Evropského výzkumného prostoru
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE Prof. Ing. Vladimír Kučera, DrSc. Dr.h.c. ČVUT: certifikované vzdělání, manažerské řízení.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1 Název projektu: Tvorba modulárního systému udělování zápočtů v bakalářském studiu za účelem motivace studenta formou.
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
ČVUT V PRAZE 2005 Co dál? Jak dál? Co mohu nabídnout? Internacionalizace, Kvalita a excelence akademických činností Kvalita a kultura akademického života.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra ošetřovatelství březen 2009.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 2 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Prioritní osa 2 Výzva 2.3 Lidské zdroje ve Výzkumu a vývoji Mgr. Filip Týc Odbor programů výzkumu.
Kandidát na rektora JU prof. Ing. Miloslav Šoch, CSc., dr. h. c., 2016.
ČVUT zítra prof. RNDr. Miroslav VLČEK, DrSc.. ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 2 Postavení univerzity v měnícím se světě  Boloňské deklarace a společný.
Vize ve vědě a výzkumu TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI Univerzita s kladným nábojem.
PLÁN REALIZACE STRATEGICKÉHO ZÁMĚRU
Šetření uplatnění absolventů vysokých škol
Ostravská univerzita (1991 → )
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Oddělení pro vědu a výzkum, FHS UK Praha
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
prof. Ing. Vojtech Dirner, CSc.
Informační schůzka pro zájemce o doktorské studium
O nás Univerzita s TRADICÍ – založena 1999
Šimon Stiburek (Ne)úspěšnost studentů na vysokých školách a na pedagogických fakultách Šimon Stiburek
Transkript prezentace:

Vize úspěšné univerzity Stanislav Novák „Demokracie vyžaduje charakter a vzdělanost“ Martin Černohorský

Výchozí stav 7 fakult, 1 ústav Téměř 12 tisíc studentů Kampus – výzva Vize zatím nenaplněnaPodmínky Omezené rozpočtové zdroje Transformace VŠ

UJEP Příprava koncepce takové UJEP Výzkumná univerzita Bakalářská vysoká škola Vzdělávací univerzita s některými výzkumnými a uměleckými prvky

Pedagogická činnost kvantitativní růst kvalitativní rozvoj Zvýšit podíl magisterských studentů na rozvíjejících se fakultách Zvýšit podíl doktorských studentů na rozvíjejících se fakultách a tam kde se podaří nově akreditovat program Stabilizace studijních programů na zavedených fakultách Postupná finalizace systému programů na fakultách, které se ještě rozvíjí (FF, FVTM, PřF, příp. ÚZS) Kvalita vzdělání, její hodnocení (studenti) – společně se studenty vytvořit zpětnou vazbu o kvalitě výuky Zahraniční mobility studentů (silná stránka)

Tvůrčí činnost Východiska: Máme kvalitní týmy (FF, FUD, FVTM, FŽP, PF, PřF) Růst kvality není možný bez růstu tvůrčí činnosti, a to jak kvantitativního, tak kvalitativního Zvýšit úspěšnost v grantových soutěžích (GA ČR, TA ČR a další) Uplatňovat zásadu, že nejkvalitnější tvůrčí činnost má mezinárodní rozměr Rozšířit aplikovaný výzkum (FVTM, FŽP, PřF) Zaměřit se více na roli výzkumné instituce pro region (Škoda Auto, LentiKats) Podporovat roli instituce, která pečuje o kulturní dědictví (FF) a která kulturu tvoří (FUD, PF), a to zejména v regionu, ale i v národním i mezinárodním měřítku Neustále rozšiřovat zapojení studentů v magisterských a zejména v doktorských studijních programech do tvůrčí činnosti Zabývat se hodnocením kvality a stimulace tvůrčí činnosti, navrhnout děkanům udělování cen za tvůrčí činnost na součástech Cíle:

Lidské zdroje finančně motivovat děkany, kteří budou podporovat kvalitní jedince a týmy umožnit všem AP rychlý kvalifikační růst podpora mladých AP rozvíjet motivace (ceny rektora, ceny děkanů aj.)

Management podporovat profilaci a diferenciaci (výzkumná, vzdělávací, profesní) jednotlivých součástí, podporovat dosahování kvality podle profilace, úspěšná bakalářská fakulta musí mít stejnou možnost dobrého ohodnocení zavést motivační nástroje pro zvyšování kvality ve všech oblastech, ve kterých budeme rozvíjet svou činnost zlepšit komunikaci vedení UJEP s vedením součástí, AS UJEP, reprezentanty studentů, s dalšími partnery posílit zodpovědnosti a pravomoci směrem k fakultám revize vnitřních norem motivovat akademické pracovníky také ve vzdělávací oblasti (finanční ocenění, ceny rektora, příp. děkana, zlepšení pracovních podmínek)

Ekonomika rozpočet tvořit osvědčenými způsoby dle metodiky MŠMT s možnou určitou mírou solidarity hledat možnosti úsporných opatření včetně rektorátu snížit počet prorektorů o jednoho zajistit efektivitu a hospodárnost řešit nepotřebné objekty rozvíjet Kampus a zkvalitnit život studentů a akademiků, hledat další finanční zdroje pro Kampus

Rozvoj univerzity přejít od extenzívního rozvoje ke zvyšování kvality usilovat o zvýšení podílu financovaných magisterských a doktorských studentů, umožnit tím rozvoj schválených studijních programů usilovat o vytvoření Fakulty zdravotnických studií realizovat schválené projekty (multifunkční centrum, budovy FF) a zajistit zdroje pro další výstavbu Kampusu (chybějící objekty brání kvalitativnímu rozvoji UJEP) nevyužívané budovy odprodat (Vaňov) a peníze využít na koleje a Kampus aktualizovat generel budování Kampusu

Vnitřní vztahy uklidnit vnitřní atmosféru po volbáchuklidnit vnitřní atmosféru po volbách usilovat o vzájemné porozumění mezi součástmi (moderování komunikace, vyjasnění sporných míst)usilovat o vzájemné porozumění mezi součástmi (moderování komunikace, vyjasnění sporných míst) nalézt platformu pro spolupráci ve vědecké i edukační činnosti– jde přece o společné dílonalézt platformu pro spolupráci ve vědecké i edukační činnosti– jde přece o společné dílo zajistit vyvážené vnitřní vztahy i složením vedení UJEP (zastoupení více oborů, více součástí)zajistit vyvážené vnitřní vztahy i složením vedení UJEP (zastoupení více oborů, více součástí)

Vnější vztahy usilovat o další zlepšení obrazu univerzityusilovat o další zlepšení obrazu univerzity vytvořit kvalitní tým prorektorů složený z osobnostívytvořit kvalitní tým prorektorů složený z osobností přesvědčovat vládu a MŠMT o našich kvalitách a zajistit další budování Kampusupřesvědčovat vládu a MŠMT o našich kvalitách a zajistit další budování Kampusu na základě dosavadních dobrých zkušeností rozvíjet vztahy s městem, krajem, vysokými školami a ústavy AV ČRna základě dosavadních dobrých zkušeností rozvíjet vztahy s městem, krajem, vysokými školami a ústavy AV ČR rozvíjet mezinárodní vztahyrozvíjet mezinárodní vztahy rozvíjet vztahy s podnikatelským sektoremrozvíjet vztahy s podnikatelským sektorem podpořit vědecko-technický park, centrum pro transfer technologiípodpořit vědecko-technický park, centrum pro transfer technologií

Navázat na vše dobré, co se dosud podařilo Společným úsilím můžeme vizi naplnit!