Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy správních činností
Advertisements

M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
ČLENĚNÍ NÁKLADŮ PODNIKU S DŮRAZEM NA ROZHODOVÁNÍ
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_11
Procesy Informační proces
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Audit administrativních činností
Kontrolní procesy. Funkce kontrolního procesu Dohled Srovnávání Náprava odchylek Ovlivňování budoucích rozhodnutí (zpětná vazba)
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)
Hodnocení škol a školských zařízení
Řízení rizik ve veřejné správě legislativní rámec
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Činnost veřejné správy
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Mechanismy evaluace kulturních služeb
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Audit systému jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Podniková ekonomika Personální činnost.
KONTROLOVÁNÍ MANAGEMENT CVIČENÍ Navrátilová, Pavlíčková.
1 O programu pro Informační Systém Investičního Controllingu n Dovolujeme si Vám představit základní schémata informačního systému ISIC n Programové řešení.
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Příprava tvorby reportingu
Systém manažerského sledování a řízení projektů Představení možností, přínosů a řešení Done, s.r.o. Na Krčské stráni 1434/ Praha 4 Tel.: Fax:
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Jako součást informačního systému podniku
PLÁN DLOUHODOBÉ OCHRANY DIGITÁLNÍCH DOKUMENTŮ V PRAXI Mgr. Andrea Fojtu, Mgr. Eliška Pavlásková ÚVT UK, ÚISK UK
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
SYSTÉM PLÁNŮ A ROZPOČTŮ V PODNIKU
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Reporting.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
ČESKÁ ZEMĚDĚLSKÁ UNIVERZITA V PRAZE
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Kontrola projektu na místě, průběžné posouzení projektu Martina Bečvářová Praha (květen 2015)
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/
MANAGEMENT 6 Kontrolování. Poslání 5. manažerské funkce Včasné a hospodárné zjištění, rozbor a přijetí závěrů k odchylkám, které v řízeném procesu charakterizují.
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty N_SD, tematický blok č. 6.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Kontrola Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož.
Přechod na ISO 9001:2015 v DIAMO, s. p.
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
Rozhodování jako manažerská funkce
Kontrola. Kontrola Kontrola Kontrola je proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí.
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
Osobní management – modul č.4
Vědeckovýzkumný informační systém
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Audit administrativních procesů
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Transkript prezentace:

Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR Reporting Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR

Definice Je součástí informačního systému podniku. Je to systém vnitropodnikových výkazů a zpráv. Lze jej charakterizovat jako strukturovaný dokument obsahující informace o procesu probíhajícím v organizaci. Zpracování některých reportů vyplývá ze zákona.

Hlavní cíle reportingu poskytnutí informací pro management k rozhodování o: řízení organizace racionalizaci určité činnosti nebo procesu budoucím vývoji organizace

Význam využívá se: k manažerskému řízení, tj. zejména: ke kontrole k vyhodnocování vývoje hospodaření k plánování k rozhodování o opatřeních ke zlepšování výkonnosti podniku

Pro koho je určen 1. interní uživatele management - vrcholový, střední, nižší 2. externí subjekty státní orgány, orgány veřejné správy, spolupracující podniky, široká veřejnost

Dělení reportingu z hlediska pravidelnosti standardní – zprávy, vyhotovované v pravidelných intervalech, zde se zpravidla používá šablona reportu mimořádný – zprávy vypracovávané ad hoc, na požádání managementu nebo oprávněných orgánů z časového hlediska retrospektivní zaměřený na budoucí vývoj

Další dělení z hlediska prostředí hodnotící vnější prostředí hodnotící vnitřní prostředí kombinovaný z hlediska zaměření dílčí souhrnný

Kritéria zpracování I systémové zpracování – vytvoření systému hodnověrnost použitých údajů – využití ověřených informací přiměřený rozsah – zpracování klíčových informací účelné zaměření detailů – účelný výběr detailních informací vystihujících změny

Kritéria zpracování II srozumitelnost, rychlá orientace – zpracování tabulek a grafů časová vhodnost Na obsahovou a formální stránku reportů jsou kladeny značné nároky.

Účel zpracování Účelem zpracování reportu je vykázání určitého stavu na základě: srovnávání analýzy syntézy

Kroky zpracování 1. sběr relevantních údajů 2. analýza dat a informací 3. vlastní zpracování reportingu

Dokument Výstupem je zpracovaný formulář (šablona) reportingu nebo-li report v rozsahu potřeby pro jednotlivé uživatele (manažery nebo řídící úrovně).

Příklady z praxe I personální oblast: například pohyby zaměstnanců, volná pracovní místa, zajištění nových zaměstnanců, průběh zkušební doby mzdová oblast: čerpání osobních nákladů a mezd, nemocnost zaměstnanců

Příklady z praxe II Oblast interního auditu: zprávy o činnosti interního auditu, informace o plnění nápravných opatření přijatých na základě provedených auditů

Tabulka reportu Přehled realizovaných auditních akcí Číslo a název auditní akce Termín provedení Zaměření (cíle) auditní akce Počet zjištění a doporučení Zhodnocení Vnitřního kontrolního systému Auditovaný subjekt Audit č. A?/200x/yy) zahájení - ukončení Cíle auditní akce viz Program, resp. Zpráva z auditní akce Zjištění (dle závažnosti): Zhodnocení VKS Název auditní akce   Vysoké: Zjištění: Střední: Nízké: Doporučení:

Literatura Kříž J., Zuzák R.: Administrativní technika. Skripta. Česká zemědělská univerzita v Praze Machač O.: Článek z časopisu IT SYSTÉM 12/2003 – Reporting jako součást informačního systému podniku. Univerzita Pardubice www.wikipedia.cz