Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SOMATOMETRICKÉ BODY NA TĚLE
Advertisements

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daně – opakování I Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Bc. Andrea Havlíková Název materiálu: Reflexní masáže – zásady a provedení.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
KLASIFIKACE DRŽENÍ TĚLA
Lidská kostra – 1. část Autor: Mgr. Diana Mücksteinová
Biologie a somatologie člověka Páteř člověka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Stavba kostry člověka l
Základní anatomie krční páteře
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Biologie člověka Kostra.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miriam Zralá Název materiálu: Onemocnění nervového systému – úvod do problematiky.
Popis kostry – prověrka VY_52_INOVACE_15 Sada 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Biologie a somatologie člověka Testy -kosti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
POHYBOVÝ SYSTÉM SCHÉMATA, OBRÁZKY.
= základem jsou svaly = máme jich v těle asi 600
Opěrná soustava člověka
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_TMM24460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Odborný výcvik Ročník:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Opěrná soustava – procvičování VY_52_INOVACE_08 Sada 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Digitální učební materiál
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
OSOVÝ SKELET. KOSTRA HRUDNÍKU.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Úprava tabulek Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.903.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Kostra a svaly – doplňovačka VY_52_INOVACE_17 Sada 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miroslava Kubicová Název materiálu: Velké míče 2. část Označení materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Bc. Romana Hlinecká Název materiálu: Vyšetření tělesné hmotnosti Označení materiálu:
Člověk a příroda Přírodopis Biologie člověka Opěrná soustava – doplňovačka 2. VY_52_INOVACE_14 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_PŘ8_BO.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_07_Páteř a hrudník.
Správné držení těla obr.1. Při tomto postoji jsou nohy volně u sebe, kolena a kyčle nenásilně nataženy. Pánev je v takovém postavení, aby hmotnost trupu.
Zásady správného držení těla
AUTOR: Blanka Petlánová
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Prvouka – části lidského těla a kostra
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, HOŘICE, HUSOVA 11 VY_32_INOVACE 9_01
Držení těla a pohybové činnosti v praxi
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Bc. Romana Hlinecká Název materiálu: Vyšetření postavy olovnicí Označení materiálu: VY_32_INOVACE_REK.MU2.1212 Datum vytvoření: 18.3.2013 Vzdělávací oblast: Rekondice Ročník: druhý – Rekondiční a sportovní masér Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

Anotace Zásady postupů při vyšetření postavy měřením olovnicí. Vhodné pomůcky.

Metodické pokyny Jedná se o prakticko-teoretickou výuku, které musí předcházet znalost anatomie kosterního a svalového systému člověka. Kromě uvedených pomůcek je vhodné využití modelu kostry člověka. K využití materiálu je nutný počítač s  programem MS PowerPoint a projektor. Zrakově postiženým přenést prezentaci do ozvučených čtecích zařízení.

Zdroje GÚTH, Anton. Vyšetrovacie a liečebné metodiky pre fyzioterapeutov. [1. vyd.]. Bratislava: Liečreh Gúth, c1995, 448 s. ISBN 80-967-3830-5. HALADOVÁ, Eva a Ludmila NECHVÁTALOVÁ. Vyšetřovací metody hybného systému. Vyd. 1. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1997, 135 s. ISBN 80-701-3237-X.

Zdroje KOLÁŘ, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. 1. vyd. Praha: Galén, 2009, xxxi, 713 s. ISBN 978-807-2626-571.

Zdroje – obrázky HALADOVÁ, Eva a Ludmila NECHVÁTALOVÁ. Vyšetřovací metody hybného systému. Vyd. 1. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1997, 135 s. ISBN 80-701-3237-X. Fotografie z archivu autorky

Vyšetření postavy olovnicí

Správné držení těla Vzpřímený stoj spojný Hlava vzpřímená, brada zastrčená Hrudník vypnutý, sternum prominuje Břicho oploštělé Křivky páteře v normě Boky, taile a torakobrachiální trojúhelníky souměrné, lopatky neodstávají Ramena ve stejné výši

Olovnice Používá se olovnice o délce 150 – 180 cm.

Vyšetření zezadu ve frontální rovině Olovnice spuštěná ze záhlaví (hrbol kosti tylní). Má procházet intergluteální rýhou a dopadat mezi paty. Pokud olovnice neprochází intergluteální rýhou, odchylka se měří v centimetrech, značí se jako dekompenzace vpravo nebo vlevo.

Obr. 1 – Vyšetření zezadu

Vyšetření zezadu v sagitální rovině V sagitální rovině – měření hloubky zakřivení páteře: Olovnice spuštěná ze záhlaví (hrbol kosti tylní) se má dotýkat vrcholu hrudní kyfózy, procházet intergluteální rýhou a dopadat mezi paty. Hloubka krční lordózy je 2 – 2,5 cm Hloubka bederní lordózy je 2,5 – 4 cm

Obr. 2 – Vyšetření hloubky zakřivení páteře

Vyšetření zepředu Olovnice spuštěná od mečovitého výběžku kosti hrudní (processus xiphoideus). Kryje se s pupkem. Břicho neprominuje, maximálně se olovnice dotýká.

Obr. 3 – Vyšetření zepředu

Vyšetření zboku Olovnice spuštěná od zevního zvukovodu má procházet středem ramenního a kyčelního kloubu a dopadat před osu hlezenního kloubu.

Obr. 4 – Vyšetření z boku

Úkoly provést všechna měření vše zapsat

Opakování kudy má procházet olovnice spuštěná ze záhlaví intergluteální rýhou a dopadat mezi paty kudy má procházet olovnice spuštěná od zevního zvukovodu středem ramenního a kyčelního kloubu a dopadat před osu hlezenního kloubu