KDO JSME? www.zsp-mostni.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

KROK ZA KROKEM K MODERNÍ ŠKOLE Registrační číslo: CZ.1.07/1.2.08/
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kariérové poradenství
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Pedagogická rada
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
„Veterinární ekokodex“ Minimalizace a třídění odpadů, úspory energie, vody a zlepšení životního prostředí školy. Registrační číslo projektu: PF03-09/031.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
MULTIKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŠANCE PRO EVROPU. PROJEKT V OBLASTI PODPORY PRIORITNÍ OSY 1.2 – ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI VE VZDĚLÁVÁNÍ VE ZLÍNSKÉM KRAJI PODÁNO 29.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Zdravá škola.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Koncepce ošetřovatelství
Historie školy Původně zde byla v roce 1976 otevřena Zvláštní škola internátní v nově otevřených prostorách Na Vizině 28 ve Slezské Ostravě. V současné.
Minimální preventivní program školy
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Základní škola Nerudova Říčany okres Praha - východ Škola je plně organizovaná, tj ročník, spolu se speciálními třídami
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA T. G. MASARYKA
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
MAP – Místní akční plán ORP RK
9. Tvorba individuálního plánu
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Liberecký inspektorát ČŠI
9. Tvorba individuálního plánu
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

KDO JSME? www.zsp-mostni.cz

Základní škola Zlín, Mostní v současné době - 2 organizace: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAKTICKÁ – Mostní 2397, Zlín ZÁKLADNÍ ŠKOLA PŘI ZDRAVOTNICKÉM ZAŘÍZENÍ – KNTB, Havlíčkovo nábřeží 600 1. - 9. třída, 1 speciální třída, 1 oddělení ŠD, školní jídelna. Vzdělává žáky s mírnou až střední formou mentální retardace. Ve výuce je uplatňován individuální přístup ke všem žákům. Dětem se věnují speciální pedagogové, a to nejen v době vyučování, ale i po jeho skončení formou zájmových kroužků. 2 třídy, 1 oddělení ŠD. Na dětském oddělení zlínské nemocnice působí 2 učitelky. Věnují se dětem po celou dobu léčebného pobytu v nemocnici. Poskytují jim výchovu a vzdělání v rozsahu kmenové školy. Výuka se řídí aktuálním zdravotním stavem dětí.

Cíle – čeho chceme dosáhnout? Vytvářet klidné a příjemné školní klima rodinného typu sloužící ke zmírnění psychických a fyzických problémů našich dětí. Prostřednictvím mnoha zajímavých kulturních, poznávacích a sportovních akcí zprostředkovat dětem zážitky, které jim vlastní rodina z různých důvodů nemůže dopřát. Připravit naše žáky na vstup do odborných učilišť a následně do praktického života. Zajistit spokojenost rodičů s prací školy. Prezentovat školu nejen rodičovské veřejnosti jako instituci schopnou připravit mentálně handicapované děti na samostatný a plnohodnotný život.

Při vlastním hodnocení se zaměřujeme na : Podmínky ke vzdělávání (prostorové a materiální, podmínky pro hygienické a bezpečné vzdělávání a život školy, psychosociální, personální, organizační podmínky, podmínky spolupráce školy a rodičů, žáků). Průběh vzdělávání (hodnocení, sebehodnocení žáků, klasifikace - slovní hodnocení, zohledňování zdravotních postižení a individuální výuka , realizace vzdělávacího programu, ICT, environmentální výchova). Podpora školy žákům (poradenství pro žáky a rodiče - výchovné a profesní poradenství na škole, školní preventista, SPC; nabídka mimoškolních aktivit - zájmová činnost, kroužky apod.; stravování žáků – ŠJ; služby žákům - školní nápojový automat, možnosti kopírování, přístup k VT; přístup k informacím - žákovská knihovna). Výsledky vzdělávání žáků (soulad ŠVP s RVP, hodnocení ŠVP - přiměřenost cílů vzhledem k možnostem žáků, vhodnost časové dotace, realizace ŠVP, metody výuky, vztah teoretické a praktické složky). Řízení školy (organizace, metody a formy práce, organizace školního roku, formy výuky, školní řád, prevence sociálně-patologických jevů, rozvrh hodin, školní řád, vnitřní informační systém školy). Úroveň výsledků práce školy (vhodnost a přiměřenost stanovených cílů výuky k předpokladům žáků, vhodnost metod výuky k vymezeným cílům a obsahu výuky, rozsah využití pomůcek, učebnic a didaktických pomůcek. Využívání různých organizačních forem výuky. Zapojení žáků - odpovědnost žáků za své učení, aktivita, samostatná a týmová práce žáků, využití učebnic, literatury, ICT a jiných zdrojů informací).

Informace pro vlastní hodnocení čerpáme z těchto zdrojů: pedagogická dokumentace (školní vzdělávací program, prováděcí plány, apod.) a dokumentace žáků (školní matrika, osobní spisy žáků), ankety a dotazníky, které byly předány učitelům a rodičům, rozhovory se žáky a rodiči výstupy z vlastní kontrolní a hospitační činnosti, pozorování písemné podklady (posudky, hodnocení, inspekční zprávy, záznamy z kontrol, vyhodnocení projektů školy apod.) vnitřní statistické ukazatele (školní výsledky žáků, úspěšnost přechodu žáků na odborná učiliště, střední školy apod.) externí zdroje (materiály školských orgánů, úřadů práce, prezentace školy na veřejnosti apod.) SWOT analýza  

Jak si vedeme? Mgr. Jarmila Hájková Mgr. Věra Kundratová

AUTOEVALUAČNÍ DOTAZNÍK pro rodiče Spolupráce rodiny a školy Kvalita výuky Školní klima - prostředí Školní akce - projekty Zájmové kroužky Školní družina Školní jídelna Připomínky a názory ze strany rodičů

AUTOEVALUAČNÍ DOTAZNÍK pro pedagogické pracovníky Moje názory na vyučování se plně shodují s názory většiny členů pedagogického sboru. 2. Při plánování změn bere vedení naší školy v úvahu mé návrhy, názory a stanoviska. 3. Všem žákům naší školy je věnována velmi dobrá péče, bez ohledu na to, zda jsou při učení úspěšní či neúspěšní. 4. Chování některých žáků naší školy je posuzováno příliš striktně a bez dostatečné tolerance. 5. Všechno, co pracovníci naší školy slíbí, většinou také splní. 6. Mezi pedagogickými a nepedagogickými pracovníky naší školy vládne dobrá atmosféra a spolupráce. 7. Jestliže se žáci ve škole dopustí nějakého přestupku, jsou často jejich prohřešky posuzovány velmi odlišně.

8. Ve škole je věnována žákům velmi dobrá péče bez ohledu   8. Ve škole je věnována žákům velmi dobrá péče bez ohledu na to, jaké je sociální postavení jejich rodičů. 9. Reakce učitelů naší školy na prohřešky jejich žáků jsou příliš přehnané a neadekvátně přísné. 10. Jestliže se žák naší školy dostane do nějakých vážných potíží, je daný problém řešen za aktivní účasti jeho rodičů. 11. Pracovníci naší školy se navzájem plně respektují. 12. Naše návrhy na zlepšení provozu a vzdělávací činnosti žáků jsou vedením školy zpravidla akceptovány. 13. Jsem spokojen/spokojena s úrovní spolupráce většiny rodičů mých žáků, které učím. 14. V naší škole je podle mého názoru příliš mnoho zákazů a různých administrativních omezení.

15. Ve škole není možné dobře učit, protože tomu brání velmi špatné chování některých žáků. 16. Vedení školy respektuje můj pedagogický styl a moje vzdělávací postupy, které uplatňuji ve výuce žáků. 17. Jestliže vedení školy něco slíbí, zpravidla také svůj slib dodrží. 18. Řada učitelů v naší škole potřebuje pomoc a podporu při řešení výchovných problémů jejich žáků. 19. Vedení školy je schopno vyslechnout názory všech členů pedagogického sboru. 20. Většina učitelů je schopna respektovat vzdělávací potřeby jednotlivých žáků naší školy. 21. Jestliže se žák dopustí nějaké vážného přestupku proti školnímu řádu, jsou jeho rodiče neprodleně informováni.

22. Učitele naší školy lze považovat za příliš nekompromisní a velmi přísné. 23. Domnívám se, že naše škola je bezpečným prostředím nejen pro žáky, ale i pro učitele. 24. Jsem schopen/schopna akceptovat doporučení vedení školy na zlepšení svého stylu výuky. 25. Některé učitele naší školy příliš nezajímají vztahy mezi spolužáky v jednotlivých třídách. 26. V naší škole jsou stanovena jasná pravidla školního chování pro žáky. 27. Někteří rodiče žáků reagují na hodnocení svého dítěte či doporučení učitelů konfliktně a konfrontačně. 28. Při vážném přestupku žáka je vedením školy přijato vždy opatření, o kterém jsou rodiče předem informováni.

„Škola pro život – umíme si poradit“ Projekty školy Den Země Týden zdraví Mezinárodní filmový festival filmů ve Zlíně Ochrana člověka za mimořádných událostí Velikonoční vajíčko Čistička odpadních vod Bezpečnost silničního provozu

Projekty – prevence rizikového chování a zdravého životního stylu Zdraví 2008 financovaný Magistrátem města Zlín Kdo je kamarád I, rok 2008 financovaný KÚ Zlínského kraje Kdo je kamarád II – 1. rok realizace, rok 2010 2. rok realizace, rok 2011 Dotační program MŠMT pro oblast prevence

Projekty ESF Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Všichni máme stejnou cestu únor 2009 – září 2010 Krok za krokem k moderní škole leden 2011 – červen 2012 Do života bez obav listopad 2010 – červen 2012

Mgr. Michaela Fenclová Mgr. Věra Kundratová Mgr. Jarmila Hájková Děkujeme za pozornost Mgr. Michaela Fenclová Mgr. Věra Kundratová Mgr. Jarmila Hájková