Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0996 Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Advertisements

Vliv průmyslu na životní prostředí
Znečištění moří, nadměrný rybolov
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Chemické zatížení krajiny
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jan Urbánek Septima A EUTROFIZACE VOD
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Narušování souvislostí v biosféře  S vývojem společnosti souvisí rozvoj energetiky, průmyslu a dopravy,  chemizace a mechanizace zemědělství i lesního.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Registrační číslo projektu:
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Registrační číslo projektu:
Vytvořila Šárka Houdková
Ekologické problémy Společenské problémy
Registrační číslo projektu:
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Voda.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI611 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Ohrožování základních složek biosféry
Registrační číslo projektu:
ZDROJE ENERGIE Chemie 9. ročník
Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI607 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Složky krajiny a životní prostředí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI602 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI619 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Registrační číslo projektu:
Registrační číslo projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_431.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Registrační číslo projektu:
Ing. Eliška Kotíková Kokořínsko,
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Krajina a životní prostředí
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
RYBNÍK JAKO CELEK.
HYDROLOGIE A OCHRANA VODY
PEDOLOGIE A OCHRANA PŮDY
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Voda Zbožíznalství 1. ročník Voda - nejrozšířenější sloučenina - zároveň velmi vzácný zdroj, kterého ubývá.
Čistota vody je obecný pojem, vyjadřující obsah cizích látek ve vodě Skutečně chemicky čistou vodu H 2 O lze připravit pouze laboratorně!H 2 O.
Anotace Prezentace slouží k přehledu tématu problémy životního prostředí a jejich řešení - voda Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění vody Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
15 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování půd a vod. Znečišťování a degradace půd Minerální hnojiva - dusičnany,fosforečnany Pesticidy Imise – těžké kovy, kyselé.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název prezentace (DUMu): Voda
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OCHRANA ČISTOTY VOD I. RNDr. J. DURAS, Ph.D..
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Znečištěné místa na Slovácku
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
Transkript prezentace:

Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Tematická oblast:Ekologie – Znečišťování vody Předmět:Biologie Způsob využití:Prezentace představuje faktory, které nejvíce ovlivňují přírodní zdroje a ukazuje možnosti řešení těchto problémů. Klíčová slova:Eutrofizace vod, biologické, fyzikální a chemické znečištění vody. Druh učebního materiálu:Prezentace

ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY Kvalitní čistá voda je nezbytnou součástí života. Nedostatek čisté vody se stává omezujícím faktorem pro život lidí i pro výrobu. Znečišťování vody přímo vypouštěnými odpady nebo havarijními úniky chemických látek, splachy a vyluhováním látek z půdy, dešťovými srážkami ze znečištěného vzduchu. Nečistoty narušují základní ekologické vazby, snižují odolnost organismů, znehodnocují výtěžky z rybolovů, znemožňují koupání.

ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY Toxické látky poškozují život ve vodě a narušují až znemožňují samočistící procesy vody. Toxické látky se mohou kumulovat v organismech (v těle ryb, vodních ptáků a savců) – díky potravním vztahům se látky mohou dále dostávat do jiných organismů, včetně člověka. Hromadění odpadů a splavování zbytků hnojiv z polí vede k eutrofizaci vod (nadměrné množství živin – přemnožení sinic a řas).

FAKTORY ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY BIOLOGICKÉ ZNEČIŠTĚNÍ: Močůvka, fekálie a další hnijící organická hmota FYZIKÁLNÍ ZNEČIŠTĚNÍ: Radioaktivní záření – z radioaktivních látek z imisí, z těžby a úpravy uranových rud. Tepelné znečištění – zdrojem odpadní teplo z chladící vody jaderných a tepelných elektráren, z průmyslových provozů – následek: zvýšení teploty vody – snížení obsahu kyslíku – postižení organismů.

FAKTORY ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY CHEMICKÉ ZNEČIŠTĚNÍ: Chemické látky pronikající do vody z průmyslu, zemědělství a lidských sídel. Znečištění povrchových i spodních vod, znehodnocování zásob pitné vody. Ropa – havárie tankerů – úhyn organismů. Detergenty – čistící a mycí prostředky z průmyslu a domácností – vytvářejí na hladině pěnu, která brání výměně plynů, odmašťuje peří ptáků, apod.

FAKTORY ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY CHEMICKÉ ZNEČIŠTĚNÍ: Hnojiva a pesticidy – nebezpečné především dusík a fosfor – rozvoj vodního květu – toxické látky, nedostatek kyslíku, úhyn organismů. Těžké kovy – ze vzdušných imisí, splachy z půdy, skládky

MOŽNOSTI ŘEŠENÍ ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY Omezit vypouštění nebezpečných látek do odpadních vod z domácností a průmyslu. Nahradit škodlivé látky ekologickými. Vybudovat dostatek čístíren odpadních vod. Chránit podzemní vody – zabránit průsakům nebezpečných látek. Zamezit průniku zbytku pesticidů, snížit dávkování hnojiv. Zajistit správné vodní poměry v krajině – omezit regulaci vodních toků.

POUŽITÉ ZDROJE ŠLÉGR, Jiří; KISLINGER, František; LANÍKOVÁ, Jana. Ekologie a ochrana životního prostředí: pro gymnázia. 1. vydání. Praha: Nakladatelství Fortuna, 2002, 160 s. ISBN KVASNIČKOVÁ, Danuše. Základy ekologie. 1. vydání. Praha: Nakladatelství Scientia, 1994, 88 s. ISBN