Vybrané metody analýzy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
RFID historie a budoucí vývoj Jaroslav Bartoň Vedoucí práce: RNDr. Bohumír Štědroň, CSc.
RFID historie a budoucí vývoj
Úvod Klasifikace disciplín operačního výzkumu
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Systémové pojetí manažerské práce
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
NOVÉ TRENDY V BANKOVNICTVÍ NEW TRENDS IN BANKING SECTOR Ing
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Zavádění a údržba informačních systémů
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Techniky projektového řízení
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
Produkt.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Lenka Zahradníčková
Důvody vstupu na zahraniční trhy
STRATEGIE ZMĚNY 1. Model diagnózy podniku 2. Strategie změny 3. Procesně orientovaný přístup.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Strategický management
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Tržní prostředí.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Personální plán pro podnikatelský plán
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Model struktury strategického managementu
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Obhajoba diplomové práce Téma: Optimalizace skladového hospodářství.
Marketingový plán podniku
Podklady pro zpracování semestrální práce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
VÍCEKRITERIÁLNÍ ROZHODOVÁNÍ I.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Lokální strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Otrokovice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Zavádění informačních systémů
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Transkript prezentace:

Vybrané metody analýzy APS Roman Danel

Obsah Multikriteriální analýza Procesní analýza SWOT

Multikriteriální analýza (MCA) se zabývá hodnocením možných alternativ podle několika kritérií

MCA Alternativa Kritérium Váha kritéria

Typy kritérií Minimalizační maximalizační Kritéria maximalizační: při rozhodování vycházíme z toho, že žádoucí je vyšší hodnota kritéria (např. průměrná mzda, HDP/obyvatel, daňová výtěžnost, apod.) Kritéria minimalizační: žádoucí je nižší hodnota kritéria (např. míra nezaměstnanosti, podíl obyvatelstva bez maturity, intenzita ekologických zátěží, apod.).

MCA - hodnocení Modely hodnocení variant s konečným seznamem Modely hodnocení variant s nekonečným počtem prvků a omezujícími podmínkami -> hodnocení pomocí kriteriálních funkcí

MCA Rozhodnutím rozumíme vybrání jedné nebo více variant z množiny přípustných variant a její doporučení k realizaci.

Procesní analýza Zabývá se podnikovými procesy Zjištění příčin nedostatků v procesech Výchozí je identifikace a charakteristika procesů

Procesní analýza - oblasti Analýza procesu a jeho vnitřní logiky Analýza variant procesů Analýza přidané hodnoty hodnocení účinnosti a efektivity procesů Analýza očekávání zákazníků Analýza obsluhy (rolí) Organizační analýza Analýza IS – v jakém místě a proč proces není informačně propojen Časová analýza procesů Analýza rizik

SWOT analýza Silné stránky (ang: Strengths) Slabé stránky (ang: Weaknesses) Příležitosti (ang: Opportunities) Hrozby (ang: Threats),

Příklad SWOT analýza RFID (Autor: Petr Křefký)

Silné stránky Real time informace Komplexnější informace o prodejích (marketing) Zrychlení produkce Zlepšení kvality výroby Velký výběr možných variant (transpondéry, čtecí/zapisovací jednotky) Patentová ochrana Opakované použití některých značek (tagů), robusnost řešení Snížení nákladů na obsluhu Více informací – unikátní data Nejsou potřeba žádné další kontroly Redukce provozních nákladů Redukce zásob a ztrát Efektivita celého Supply chain Zvýšení kvality řízení zásob Umožňuje čtení na delší vzdálenosti

Slabé stránky Vysoká nákladová struktura Obrovské množství dat (systém nemusí 100% pracovat) – ztráta přesnosti Nedostatek známosti mezi potenciálními zákazníky Prozatím příliš drahé Vyšší náklady na udržbu katalogu výrobků Možné prolomení technologie pot. zloději Čtení kódu na dálku – pot. zloději Otázka soukromí Příliš vysoké náklady na jednotku Každý produkt je vystopovatelný Implementace RFID Náklady na údržbu celého systému

Příležitosti Nová technologie (zvýšení flexibility výroby) Ztráta regulace Zdroj možné konkurenční výhody Možné globální rozšíření Rostoucí trh (zvýšení počtu zákazníků) Stopování kriminálníků – vládní dozor Kvalitní monitoring Zvýšení bezpečnosti Obrovský růst uvnitř supply chainu Budoucí implementace Snížení nákladů na jednotlivé oprace Ideální pro Just in time systémy

Ohrožení Zpomalení ekonomického růstu může zastavit poptávku Růst trhu může přilákat konkurenci Nová technologie může zmrazit poptávku po některých produktech – obsoletní materiál Nová procesní technologie - konkurence s nižšími náklady Legislativa – sledování materiálového toku Možná negativní publicita Neochota implementace u dodavatelů Žádná legalní omezení Ochrana dat – důležitá data Obavy zákazníků - ztráta důležitých dat, zákaznické profily apod. Dobrá vůle firem sdílet informace Možné napadení důležitých dat o produktech konkurencí