KORUPCE PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT. KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT K=M+D-VK K- korupce M- mocenský monopol D- nekontrolovaná diskrece VK- veřejná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ivan Langer stínový ministr vnitřních věcí červen 2006
Advertisements

Odpovědnost při hospodaření s majetkem státu
Podnikání Podnikáním se rozumí soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku. Podnikatelem.
OD KORUPCE K INTEGRITĚ Protikorupční opatření v oblasti vzdělávání dle
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Změna legislativy při zadávaní veřejných zakázek
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY NOVELA ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH Navrhované změny stav k Mgr. Mgr. Vlastimil Fidler.
KDU-ČSL 1 Financování politických stran a regulace politických kampaní Pavel Bělobrádek předseda KDU-ČSL.
Trestní odpovědnost právnických osob Zákon č.418/2011 Sb., O trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim (6 částí, 48 paragrafů)
Czech POINT Pohodlná komunikace.
NS-LEV 21 proti korupci JUDr. Mgr. Karel Horák http://
Boj proti korupci a lichvě
Ke schválení Protikorupční strategie hl.m.Prahy K tisku z
Kárná odpovědnost advokátů a advokátních koncipientů
Samospráva venkovských obcí v komplexu veřejné správy.
Administrativně právní metoda regulace společenských vztahů
Rozšíření kompetencí NKÚ jako nástroj boje proti korupci CELOSTÁTNÍ FINANČNÍ KONFERENCE SMO ČR Dopady reforem na hospodaření obcí a měst Stanislav.
Veřejnost proti korupci
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Rady vlády pro koordinaci boje s korupcí
Společně pro Vaši bezpečnost a spravedlnost. Společný bezpečný.
Veřejná správa – úvod.
TÉMA: SPRAVEDLIVÁ REFORMA HOSPODÁŘSKÉ POLITIKY AUTOŘI: JAN MLÁDEK, JIŘÍ HAVEL HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA.
Boj s korupcí Ivo Strejček Poslanec Evropského parlamentu Člen VR ODS Předseda RS ODS Vysočina
S TATUS PRACOVNÍKA VEŘEJNÉ SPRÁVY. P RÁVNÍ ÚPRAVA ZAMĚSTNÁVÁNÍ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ Zákon o službě státních zaměstnanců ve správních úřadech a o odměňování.
TEST 1. Může Skrblík Ječmenovi proplatit pokutový blok jako výdaj tábora – střediska? Proč? 2. Byly splněny podmínky pro blokové řízení? 3. Může se Baghíra.
Financování politických stran a regulace politických kampaní 6. října 2011 Mgr. Karolína Peake místopředsedkyně vlády 1. místopředsedkyně strany Věci veřejné.
 zastupitelstvo,  rada,  hejtman  ředitel krajského úřadu.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Východiska Klíčové téma - problematika podvodů obecně a korupce.
1 Zákon č. 159/2006 Sb. o střetu zájmů. 2 Na koho se nový zákon o střetu zájmů vztahuje Zákon se vztahuje na veřejné funkcionáře Zákon se vztahuje na.
Ke schválení Protikorupční strategie hl.m.Prahy K tisku Z
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Vykonavatelé vlastnického práva státu
Živnosti Právnické a fyzické osoby Čtyři typy živností
Základní informace Veřejná správa – činnost veřejnoprávní korporace spravující veřejné záležitosti ve veřejném zájmu financovaná z veřejných prostředků.
Územní samospráva Kraje
Porada tajemníků obcí s rozšířenou působností Benešov, Brno Aktuální informace k legislativním návrhům zákonů o ÚSC a dalším.
1 Soudní ochrana v oblasti správy věcí veřejných Jitka Bělohradová.
Správní řízení J.Kožiak. Proces realizace veřejné správy Proces realizace veřejné správy –Upravuje postup správních orgánů při výkonu veřejné správy Předpis.
Ministerstvo vnitra ČR Strategie vlády v boji proti korupci na období
„Elektronické“ Veřejné zakázky Vladimír Šiška náměstek ministra ředitel sekce ISVS.
Právní řád Pavel Šuranský.
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Právní procesy.
Územní samospráva Obce
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Účast veřejnosti ve veřejné správě 12. května 2009.
Debyrokratizace státu a redukce administrativní zátěže - Personální audit ministerstev a dalších státních úřadů - Konec obíhání úřadů – soustředění souvisejících.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
ANOTACE OBJASNIT POJMY OBEC, MĚSTO, ZASTUPITELSTVO, RADA, STAROSTA, MĚSTSKÝ ÚŘAD. VÝUKOVÝ MATERIÁL.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Právní řád ČR 7.ročník. Proč potřebujeme právo Lidé žijí ve společnosti a vstupují mezi sebou do vzájemných vztahů. Většinou se chováme podle toho, co.
Evidence přestupků Mgr. Radka Paulová ředitelka Rejstřík trestů Soudní Praha 4 Ing. Jan Ladin ředitel Odbor informatiky Ministerstvo spravedlnosti.
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
Registr smluv JUDr. Vít Šťastný vedoucí oddělení civilně-správní legislativy; odbor legislativy a koordinace předpisů Ministerstva vnitra Plzeň 26. března.
Odpovědnost za disciplinární správní delikty. Pojem disciplinárního správního deliktu disciplinární (kázeňský delikt)=porušení disciplíny kázně disciplinární.
ORGÁNY PRÁVNÍ OCHRANY A SANKCE
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
rrgtoaerhgdghofhgahgarg
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Korupce při veřejných zakázkách v ČR a SR
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) I. část
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Veřejný ochránce práv.
Ivan Langer stínový ministr vnitřních věcí červen 2006
Transkript prezentace:

KORUPCE PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT

KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT K=M+D-VK K- korupce M- mocenský monopol D- nekontrolovaná diskrece VK- veřejná kontrola Zdroj: TI – Korupce a protikorupční politika ve veřejné správě

KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT Korupce je tedy tam, kde -jsou nepřehledná a složitá pravidla a mocenský monopol (M) -je nekontrolovaná diskrece-správní uvážení (D) -neexistuje či je nízká veřejná kontrola (VK)

KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT P REVENCE P RŮHLEDNOST P OSTIH

KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT PREVENCE Omezíme prostor pro korupci. Chceme snížit vliv a moc státní správy. Čím méně bude stát a vláda rozhodovat o životě našich občanů, tím menší bude potřeba někoho korumpovat.

KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT JAK TOHO DOSÁHNEME? Zásadně zjednodušíme legislativu a zrušíme ty regulace a omezení v právních předpisech, které vytváří prostor pro protekcionismus, klientelismus a korupční jednání.

KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT JAK TOHO DOSÁHNEME? Snížíme prostředky přerozdělované státem, čímž omezíme prostor pro korupční jednání.

KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT JAK TOHO DOSÁHNEME? Omezíme počet zvláštních procesních pravidel a zavedeme srozumitelný universální procesní řád, který bude používán ve všech typech řízení.

KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT PRŮHLEDNOST Zasadíme se o zprůhlednění systému zadávání veřejných zakázek. Zefektivníme kontrolu čerpání prostředků z veřejných rozpočtů. Zvýšíme transparentnost rozhodování veřejné správy.

KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT JAK TOHO DOSÁHNEME? Navrhneme důsledné zákony o střetu zájmů veřejných funkcionářů a umožníme veřejnosti kontrolu nad jejich činností a majetkovými poměry po dobu výkonu funkce.

KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT JAK TOHO DOSÁHNEME? Zprůhledníme zákon o zadávání veřejných zakázek tak, aby veškeré informace o zadání a výběru zakázky byly veřejně dostupné.

KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT JAK TOHO DOSÁHNEME? Při obsazování významných postů ve státní správě bude rozhodovat odborná a morální způsobilost a podmínky pro přijetí uchazeče budou veřejně dostupné.

KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT POSTIH Za každé porušení zákona musí přijít trest. Nastolíme nekompromisní, nepolitické a profesionální vyšetřování korupčních podezření a obvinění.

KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT JAK TOHO DOSÁHNEME? Přitvrdíme tresty za prokázanou korupci změnou trestního zákona a sankcemi v zákonu o střetu zájmů.

KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT JAK TOHO DOSÁHNEME? Zavedeme princip, že právní úkony učiněné v rozporu s transparentními a platnými pravidly budou od samého počátku neplatné.

KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT JAK TOHO DOSÁHNEME? Zavedeme takový princip odpovědnosti veřejných funkcionářů při správě majetku jako platí pro členy orgánů obchodních společností. Ten, kdo způsobí škodu, bude za ni ručit celým svým majetkem.

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ KORUPCE PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ Z PŘÍSNĚNÍ Z PŘEHLEDNĚNÍ Z EFEKTIVNĚNÍ

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ ZPŘÍSNĚNÍ Rozšíření okruhu osob – veřejných funkcionářů, na které se zákon vztahuje.

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ  státní zástupce,  příslušníky Policie České republiky,  členy statutárních, řídících, dozorčích, kontrolních orgánů a vedoucí zaměstnanec právnických osob vzniklých ze zákona a osob ovládaných státem /např. Pozemkový fond ČR, Fond národního majetku, Konsolidační agentura, České dráhy, a.s., ČEPRO, a.s./  vedoucí státní zaměstnance a vedoucí zaměstnance krajů, měst a obcí.

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ ZPŘÍSNĚNÍ Snížení limitu pro oznámení o příjmech a darech z ,- Kč na ,- Kč za rok.

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ ZPŘÍSNĚNÍ Při důvodném podezření, že byl veřejným funkcionářem porušen zákon o střetu zájmů, bude mít možnost podat návrh soudu každý občan!!!

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ ZPŘEHLEDNĚNÍ Sjednocení termínu pro podávání oznámení na běžného roku.

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ ZPŘEHLEDNĚNÍ Sjednocení formy pro podávání všech oznámení tak, že bude vytvořen jednotný formulář resp. formuláře pro jednotlivá oznámení.

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ ZPŘEHLEDNĚNÍ Zavedení evidence přístupů do elektronické evidence s údaji veřejných funkcionářů.

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ ZPŘEHLEDNĚNÍ Stanovuje se, že vedení registru je výkonem veřejné správy v této oblasti.

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ ZEFEKTIVNĚNÍ Přenesení řízení o porušení zákona a sankcích před senáty správních soudů místo volených „rad“.

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ ZEFEKTIVNĚNÍ Změna konstrukce sankce za porušení zákona, která by měla být vázána na výšku měsíčního příjmu veřejného funkcionáře.

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ ZEFEKTIVNĚNÍ Stanovení účinnosti zákona na

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ Z PŘÍSNĚNÍ Z PŘEHLEDNĚNÍ Z EFEKTIVNĚNÍ

ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH KORUPCE PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT

ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH „Jeden prsten vládne všem. Jeden zákon vládne utrácením z veřejných rozpočtů.“

ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH ZTRANSPARETNĚNÍ ZJEDNODUŠENÍ ZEFEKTIVNĚNÍ

ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH Zpracovat nový zákon o veřejných zakázkách Začlenit „koncesní zákon (zákon o PPP)“ do zákona o veřejných zakázkách

ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH V současném zákonu ztransparentnit zadávání podlimitních zakázek do ,- Kč

ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH ZADÁNÍ PODLIMITNÍ ZAKÁZKY zveřejnění veškerých informací o zadání a výběru ihned na internetu nebo zadání zakázky prostřednictvím elektronického tržiště

UNIVERSÁLNÍ SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ KORUPCE PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT

UNIVERÁLNÍ SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ „Neexistuje žádný relevantní důvod, proč by každý zákon měl mít své zvláštní řízení.“

UNIVERÁLNÍ SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ S ROZUMITELNOST T RANSPARENTNOST R OVNOST FOREM O TEVŘENOST J EDNOTNOST

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ SROZUMITELNOST Každý občan musí být schopen vést řízení se správním úřadem bez právníka

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ TRANSPARETNOST Správní řízení musí být popsáno v jednom kodexu a nesmí být upravováno v jiných zákonech a nesmí být připouštěny výjimky

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ ROVNOST FOREM Každý musí mít právo komunikovat s úřadem elektronicky nebo písemně

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ OTEVŘENOST Každý musí mít právo kdykoli zkontrolovat stav projednávání své věci na úřadě nebo internetu

ZÁKON O STŘETU ZÁJMŮ JEDNOTNOST Každá agenda by měla používat pro řízení jednotné a srozumitelné formuláře v elektronické nebo písemné formě

KORUPCE-PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT P REVENCE P RŮHLEDNOST P OSTIH

KORUPCE PROBLÉM, KTERÝ UMÍME ŘEŠIT