„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12 www.zslesni.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Vlastní hodnocení škol z pohledu České školní inspekce
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor evropských fondů Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
Vlastní hodnocení školy
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
Pedagogická rada
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Hodnocení školy zřizovatelem
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
Hodnocení škol a školských zařízení
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
Autoevaluace z pohledu
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
Vzájemná hospitační činnost
Autoevaluace – příklad z praxe
Benchmarking venkova zkvalitnění managementu mikroregionů.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Vlastní hodnocení školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Vlastní hodnocení (autoevaluace) školy
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Kvalita ve vzdělávání. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy) se rozumí žádoucí (optimální) úroveň.
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Zpracoval: Ing. Petr Hajný, ředitel školy
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Autoevaluace Vlastní hodnocení školy ve Střední škole Horní Bříza.
Autoevaluace na SZŠ a VOŠZdr. Liberec vyhláška č.15/2005 Sb. na naší škole od roku 2006 tříletý cyklus ošetřeno směrnicí ředitelky školy výchozí dokument.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Novely právních norem a jiné … PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
vlastní hodnocení školy
NOVELY PRÁVNÍCH NOREM a jiné … PORADA ORP
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
AUTOEVALUACE KVALITA A EFEKTIVITA VÝUKY
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Standardy jako zrcadlo českého kurikula Mgr. Olga Bauerová Mgr. Marek Lauermann ZŠ a MŠ Brno, Jihomoravské nám. 2.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol
Evaluace v mateřských školách
Základní vzdělávání a další …
Přijímací řízení 2017/ Krajský úřad Libereckého kraje
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Liberecký inspektorát ČŠI
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Psychologie ve školní praxi - seminář
Komplexní systém hodnocení
Evaluace v mateřských školách
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Transkript prezentace:

„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12

Legislativní rámec zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon), vyhláška č. 15/2005 Sb. + novela č.225/2009 Sb. RVP ZV, v aktuálním znění, část D 11.

§ 12 odst.1 školského zákona říká, že: "hodnocení školy se uskutečňuje jako vlastní hodnocení školy a hodnocení Českou školní inspekcí"

§ 8 odst.1 vyhl. č.15 stanoví zaměření vlastního hodnocení školy na: cíle hodnocení, jejich reálnost a důležitost posouzení, jakým škola cíle naplňuje oblasti s výbornými výsledky oblasti, kde je třeba vzd. úroveň zlepšit návrhy opatření + jejich účinnost ve srovnání s předchozím vlastním hodnocením

§ 8 odst. 2 vyhl. č.15 vymezuje šest hlavních oblastí vlastního hodnocení -TY JSOU PRO ŠKOLY ZÁVAZNÉ -DALŠÍ SI MŮŽE ŠKOLA V PŘÍPADĚ POTŘEBY ZVOLIT

HLAVNÍ OBLASTI HODNOCENÍ: Podmínky ke vzděláváni Průběh vzdělávání (efektivita vzdělávacích strategií) Klima školy (podpora žáků školou, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů a dalších osob na vzdělávání) Výsledky vzdělávání žáků Řízení školy (kvalita personální práce, kvalita DVPP, …) Úroveň výsledků práce školy (naplňování vzdělávacích cílů školy, zejména vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům)

§ 9 vyhl. č. 15 stanoví pravidla a termíny vlastního hodnocení školy zpracovává se průběžně za období 3 školních roků (dle novely č. 225/2009 Sb.) návrh struktury projednat v PR do konce září zprávu projednat do 31. října v PR

RVP ZV stanoví, že: „škola v ŠVP ZV rozpracovává autoevaluaci školy (oblasti, cíle a kritéria autoevaluace, nástroje autoevaluace a časové rozvržení evaluačních činností)“

Vlastní hodnocení školy je: jedním ze způsobů hodnocení školy východisko pro zpracování výroční zprávy podklad pro hodnocení školy ČŠI

Cíle vlastního hodnocení rozvoj zvyšování kvality školy, prokazování její kvality, zdokonalování a zlepšování poskytovaných vzdělávacích služeb.

3 kroky vlastního hodnocení školy 1.krok:Jak si vedeme? 2.krok:Jak to vidíme? 3.krok:Na co se zaměříme?

1.krok: Jak si vedeme? Vymezili jsme podoblasti činností důležité pro školučinností Stanovili jsme očekávání v cílech školy Víme, k jakým cílům směřujeme Daří se nám tyto cíle plnit? Co je třeba zachovat, co změnit? Jsou naše opatření účinná?

2.krok: Jak to vidíme? Vybrali jsme jevy, které chceme sledovatjevy Vybrali jsme kritériakritéria Sledujeme, zda jsou efektivníefektivní

3.krok: Na co se zaměříme? Sestavit zprávu –zásadní pozitiva –oblasti, které je třeba zachovat –potřeby a priority dalšího rozvoje + nové cíle a úkoly Stanovit úkoly a opatření - pro ně vytyčit dosažitelné měřitelné cíle (3-4) - vybrat úměrný počet priorit

1. Hlavní oblasti hodnocení Sledované podoblasti Jevy, které chceme sledovat Kritéria hodnocení hlavní oblasti dle § 8 odst. 2 vyhl. 15/2005 dílčí sledované oblasti důležité pro školu vybrané ukazatele, které se škola rozhodla v dané oblasti monitorovat stanovená kritéria, podle nichž lze jevy posuzovat kritéria

Nástroje hodnocení Interval (termín) + hodnocení a důkazy Zjištění, závěry Kvantifik. hodnocení dle hodnotící škály Úkoly a opatření jakými způsoby budeme hodnocení provádět provádět perioda provádění hodnocení, či termín + čím je hodnocení doloženo posouzení úrovně daného kritéria 4 – 0 návrhy účinných opatření, která povedou ke zkvalitnění vzdělávání opatření,

Rada na závěr: „ Méně bývá více“ aneb „Dejte přednost kvalitě před kvantitou“ Děkuji za vaši pozornost Jiří Dvořák 2009