Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AKAD.ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 5.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Úvod do marketingu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Marketingový mix 4 P.
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
UČÍME SE PODNIKAT Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
MARKETINGOVÝ MIX.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Produkt.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
Definice marketingu. Definic marketingu existuje celá řada, nejčastěji používány jsou následující čtyři:  Marketing je sociální a manažerský proces,
Základní podnikatelské koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluHistorie.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Marketingový systém řízení
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Ing. Veronika Dostálková MBA
Product (výrobek) a jeho marketingové pojetí
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketing farmářských produktů
Podnikatelské koncepce
Transkript prezentace:

Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/54.0055 Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/54.0055 www.kvalitaskoly.cz/podnikavost

Marketing Gymnázium a Obchodní akademie Orlová, p. o. Ing. Pavlína Palová a Ing. Hana Jiříčková

Co je to marketing? Marketing = od angl. slova market = trh Marketing = nauka o trhu je podnikatelská metoda, která umožňuje podniku hledat odbytový trh pro své výkony, trh vytvářet a pečovat o něj základem marketingu je poznání, že cíle podniku může být dosaženo jen tehdy, jsou-li rozpoznány přání a potřeby kupujících

Cíle marketingu cíl: zajistit podniku dlouhodobý odbyt jeho výrobků a služeb na trhu úspěšnost podniku na trhu = uspokojení potřeb zákazníka a jeho spokojenost přání a potřeby zákazníků zjišťuje podnik při průzkumu trhu

Podnikatelské koncepce Výrobní koncepce Prodejní koncepce Výrobková koncepce Marketingová koncepce Sociálně-marketingová koncepce

1) Výrobní koncepce zaměřuje se na zdokonalování výrobního procesu – nové technologie, vhodné materiály a zvyšování produktivity práce podstata je „čím levnější výrobek, tím lépe se prodává“ může se vyrábět velké množství levných výrobků a prosadit se na trhu s nižšími cenami

2) Prodejní koncepce hlavní starost o získání zákazníka má prodejní útvar vychází z myšlenky, že výrobek se neprodá sám nejpodstatnější je schopnost získat a přesvědčit zákazníka a prodat výrobek

3) Výrobková koncepce nejpodstatnější je kvalita produktu hlavní prodejní argument jsou vlastnosti výrobku vyrábí se méně navazuje na ni marketingová koncepce

4) Marketingová koncepce vychází se z potřeb zákazníků a podle nich utváří nástroje marketingu nástroje marketingu – tzv. 4P Product (produkt) Price (cena) Placement (distribuce) Promotion (propagace) tyto nástroje musí být provázány, musí se doplňovat

Základní principy market. koncepce 1) Orientace na potřeby zákazníka 2) Dosažení přiměřeného zisku

Orientace na potřeby zákazníka poznání potřeb zákazníků a zaměření na určitou skupinu s podobnými potřebami market. nástroje se přizpůsobují tak, aby co nejlépe uspokojily potřeby zákazníků 1. princip = poznat potřeby konkrétní skupiny zákazníků a uspokojit je lépe než konkurence

Dosažení přiměřeného zisku většina podnikatelů nabídne nový, velmi žádaný produkt a za vysoké ceny → rychle dosáhnou zisku, ale za čas ztratí své postavení na trhu a důvěru zákazníků 2. princip = dosahovat zisk dlouhodobě

5) Sociálně-marketingová koncepce v úvahu se berou i potřeby celé společnosti zvažují se dopady činnosti na životní prostředí, etiku, sociální vztahy (např. používání freonu, výrobky z kožešin

Zdroje Klínský P., Münch O.: Ekonomika 2 pro obchodní akademie a ostatní střední školy, 2014