Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový."— Transkript prezentace:

1

2 Marketingový plán

3 Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový mix Analýza trhu, Konkurence, Podniku, Segment trhu Ověřování strategie, průzkum v průběhu prodeje

4 Příprava podkladů Průzkum trhu – analýza konkurence - výběr segmentu trhu (cílová skupina zákazníků) - analýza stavu podniku (SWOT analýza)

5 Sestavení plánu 1.Cíle podniku 2.Marketingová strategie 3.Pozice produktu

6 Cíle podniku Při sestavení plánu podnik vychází z cílů podniku. Např. zvýšením zisku, vyšší spokojeností zákazníků, vytvářením dobrého jména firmy, zvýšením prodejnosti. Př. Uveďte příklad marketingových cílů, které by si mohla stanovit: a)vaše škola b)nově zakládaná agentura pro obstarávání všech záležitostí souvisejících se svatbou

7 Marketingová strategie = dlouhodobá koncepce činnosti podniku v oblasti marketingu. Formy strategie: a)Odlišení produktu (jedinečnost zboží, doplňkové služby, distribuce) b)Minimální náklady – velké firmy

8 Pozice produktu = udává místo mezi ostatními produkty na trhu. Podnik dává najevo, v jaké roli chce být viděn, a vytváří své image. Stejný podnik může nabízet produkty, které jsou na různých pozicích. Např. Škoda auto (Fábia, Oktávia, Superb)

9 Realizace marketingového plánu Nástroje marketingu (produkt, cena, distribuce, propagace) – se přizpůsobují potřebám vybraného segmentu trhu. V průběhu prodeje ověřujeme vhodnost marketingové strategie a správnost používání všech nástrojů marketingu.

10 Příklad McDonald´s se zaměřuje na ty, kteří se chtějí najíst rychle, na mladé a na rodiny s dětmi. Produkt je tedy rychle připraven, rychlá obsluha. Nabízejí se doprovodné produkty (balonky, hračky). Cena je přizpůsobena tomuto segmentu. Distribuce je založena na celosvětové síti. Propagace zasahuje nejširší vrstvy, proto je na billboardech, občas v televizi.

11 Příklad Pokuste se odhadnout, na jaký segment trhu se zaměřují: a)Luxusní hotely Hilton, b)Cestovní kancelář zaměřená na zájezdy pro školy c)Obchodní síť „Žabka“

12 Použité zdroje Petr Klínský, Otto Munch Ekonomika 2 pro obchodní akademie a ostatní střední školy, Nakladatelství FORTUNA, Praha 2001, ISBN 80- 7168-773-X Jena Švarcová a kolektiv, Ekonomie, stručný přehled, CEED 2011, ISBN 80-903433-1-7


Stáhnout ppt "Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový."

Podobné prezentace


Reklamy Google