Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na."— Transkript prezentace:

1

2 Segmentace trhu

3 Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na segmenty – skupiny zákazníků se společnými potřebami

4 Diferencovaný marketing – cílený , založený na segmentaci trhu
Nediferencovaný marketing – zaměřuje se na všechny zákazníky, nerozlišuje je 1. masový – firma hromadně vyrábí jeden výrobek 2. variantní – firma vyrábí výrobky v různém provedení, ale nabízí je všem zákazníkům stejným způsobem

5 Přínosy segmentace možnost rozlišit potřeby zákazníků
možnost nabídnout výrobek na míru a lépe uspokojit potřeby zákazníků pružnější reakce na změny v poptávce získání konkurenční výhody, odlišení výrobků objevení podnikatelské příležitosti účelnější investice

6 Hlediska segmentace geografická – regiony, města, vesnice…
demografická – věk, pohlaví, vzdělání… ekonomická – příjmy, úspory, zadluženost psychologická – temperament, vztah k výrobku… sociální – životní styl, sociální vrstvy

7 Průběh segmentace Fáze průzkumu Fáze analytická Fáze profilování
Shromažďování údajů o zákaznících, jejich potřebách a vztahu k produktu Fáze průzkumu Statistické zpracování sebraných údajů, výběr profilujících parametrů Fáze analytická Vytvoření segmentů a definování jejich vlastností a parametrů Fáze profilování

8 Hodnocení segmentu Velikost Finanční potenciál Předpoklady růstu
Konkurence

9 Stanovení pozice produktu
navazuje na segmentaci trhu firma tím sděluje segmentu zákazníků, že je pro ně připraven výrobek na míru je vyjádřena cenou, vlastnostmi produktu, výhodami…


Stáhnout ppt "Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na."

Podobné prezentace


Reklamy Google