Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketing farmářských produktů

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketing farmářských produktů"— Transkript prezentace:

1 Marketing farmářských produktů
Ing. Ivan Hrbek

2 Marketing – cesta k trhu (marketingová podnikatelská filozofie)
Výrobní podnikatelská koncepce Prodejní koncepce Marketingová podnikatelská koncepce Sociální marketing

3 definice Marketing je způsob řízení, při kterém podnik(atel) zkoumá, předvídá a vytváří potřeby zákazníka, aby je následně uspokojil způsobem, který mu přinese zisk.

4 Marketingový mix 4P (5P) Produkt Price Promotion Placement (Package)

5 Produkt - výrobek obal Užitná hodnota Druh, značka ,design, styl……
Spojené služby (záruka, dovoz, instalace, zaškolení……. Nadstandardní služby: pohlazení kůzlete, pohled oknem do sýrárny

6 Price - Cena Ovlivnitelná námi jako prodávajícími
Tržní cena:Maximální cena, z kterou si náš výrobek koupí dostatečný počet zákazníků Způsoby stanovení ceny Nákladová Přímé náklady na 1 kg sýra(mléko,kultura, syřidlo, elektřina, mzda sýraře, poměrná část ceny sýrárny, ….. Nepřímé náklady („úředničina“, účetnictví, nabídky, telefony, obaly, etikety, inzerce, cesty na trhy a k zákazníkům, vozidlo na rozvoz….. Přiměřený zisky (10 – 20 %???) Marketingová Konkurence Vnímání hodnoty zákazníkem Marketingový cíl M>N = OK

7 propagace Reklama Publicita Podpora prodeje

8 Umístění na trhu Prodejní cesty Přímé Nepřímé

9 obal Původní funkce – ochrana výrobku
Některé výrobky nelze prodat bez obalu Nové funkce obalu Nosič informace Nosič marketingové informace První oslovuje zákazníka Často rozhoduje o koupi

10 Trh a jeho chování Segmentace trhu Pohlaví Rasa, barva pleti Věk
Peněženka Vzdělání Zájmy Zdravotní stav ……

11 Můj hlavní segment trhu
Oslovení mého segmentu Direkt marketing Místní tisk Letáčky na vhodných místech Vytvoření mého segmentu Komunitou podporované hospodaření Bioklub Bedýnkový systém Facebooková skupina

12 Přidaná hodnota Nabídnout zákazníkovi přidanou hodnotu
Jedinečná, nikdo jiný nemůže nabídnout Zdarma, zákazník jí (zdánlivě) neplatí

13 Nákupní chování zákazníka
Podniky Instituce Domácnosti Jednotlivci


Stáhnout ppt "Marketing farmářských produktů"

Podobné prezentace


Reklamy Google