Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketingový mix 4 P.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketingový mix 4 P."— Transkript prezentace:

1 Marketingový mix 4 P

2 Marketingového mix = 4P je tvořen market. nástroji
Product = výrobek a jeho výrobková politika Price = cena a cenová politika Place = distribuce a distribuční politika Promotion = marketingovou komunikací

3 4 P bere v úvahu pohled prodávajícího, nikoliv kupujícího
4 P bere v úvahu pohled prodávajícího, nikoliv kupujícího. Z hlediska spotřebitele by tedy měl být marketingový mix popsán spíše jako koncepce 4 C. Řešení potřeb zákazníka (customer solution) Náklady, které zákazníkovi vznikají (customer cost) Dostupnost řešení (convenience) Komunikace (communication)

4 Výrobek a jeho životní cyklus
Výrobek = je v marketingovém pojetí chápán jako hmotný statek nebo služba, která má uspokojit potřeby zákazníka Totální výrobek obsahuje 3 vrstvy: jádro, který představuje základní užitný efekt fyzická podoba výrobku - značka, kvalita, design, obal, styl rozšířené pojetí výrobku – záruka, instalace, dodávka, prodejní služby, úvěr

5 První vrstva totálního výrobku
jádro výrobku – tvoří tržní životnost výrobku = životní cyklus výrobku představuje dobu, po kterou se výrobek prodává na trhu Životní cyklus výrobku má 4 fáze: zavádění růst zralost úpadek

6 Každá fáze je charakterizována různou výší výdajů, cenou, prodejem, ziskem, distribucí, reklamou atd. Těžko se dá určit čas, jak dlouho bude trvat jednotlivá fáze.

7


Stáhnout ppt "Marketingový mix 4 P."

Podobné prezentace


Reklamy Google