Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní podnikatelské koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce 1900 - 1920 „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní podnikatelské koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce 1900 - 1920 „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA."— Transkript prezentace:

1

2 Základní podnikatelské koncepce

3 1. Výrobní podnikatelská koncepce 1900 - 1920 „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA Tomáš Baťa Tomáš Baťa nejstarší novodobá podnikatelská filozofie http://cs.wikipedia.org/wiki/Henry_Ford

4 zaměření na racionalizaci a produktivitu ve výrobě zaměření na racionalizaci a produktivitu ve výrobě hromadná a pásová výroba hromadná a pásová výroba cílem jsou levné výrobky, nebere se v cílem jsou levné výrobky, nebere se v úvahu kvalita úvahu kvalita dosažení co nejvyššího zisku dosažení co nejvyššího zisku http://www.batova-vila.cz/CZ/Nadace- Tomase-Bati-Historie.html http://www.batova-vila.cz/CZ/Nadace- Tomase-Bati-Historie.html http://www.batova-vila.cz/CZ/Nadace- Tomase-Bati-Historie.html http://www.batova-vila.cz/CZ/Nadace- Tomase-Bati-Historie.html

5 2. Výrobková podnikatelská koncepce 1920 - 1940 Základní motto: Základní motto: „kvalitní zboží si svého zákazníka najde“ „kvalitní zboží si svého zákazníka najde“ Historicky se zařazuje do období před vypuknutím světové hospodářské krize Historicky se zařazuje do období před vypuknutím světové hospodářské krize

6 orientace na užší okruh movitých zákazníků orientace na užší okruh movitých zákazníků vyrábí se menší množství, ale vysoce kvalitního zboží vyrábí se menší množství, ale vysoce kvalitního zboží vychází se vstříc individuálním požadavkům zákazníka vychází se vstříc individuálním požadavkům zákazníka velký důraz je kladen na technický rozvoj a inovaci výrobků velký důraz je kladen na technický rozvoj a inovaci výrobků tomu odpovídají vysoké ceny tomu odpovídají vysoké ceny

7 3. Prodejní podnikatelská koncepce 1940 - 1950 Dominuje v období po 2. světové válce Je podmíněna obrovských rozmachem masmédií: televize, rozhlasu, tisku

8

9 vychází z myšlenky, že výrobek se neprodává sám, že je mnohem úspěšnější na trhu, pokud je podpořen reklamou vychází z myšlenky, že výrobek se neprodává sám, že je mnohem úspěšnější na trhu, pokud je podpořen reklamou toto období je typické až toto období je typické až přeceňováním úlohy reklamy přeceňováním úlohy reklamy cílem je prodat to, co se vyrobí cílem je prodat to, co se vyrobí důraz je kladen na trh, důraz je kladen na trh, nerozlišuje zákazníky nerozlišuje zákazníky

10 Arde Bulova (1889 - 1958) Zakladatel firmy – Bulova Watch Company, vyrábějící náramkové hodiny Zakladatel firmy – Bulova Watch Company, vyrábějící náramkové hodiny Jako první zavedl v roce 1926 rozhlasovou reklamu Jako první zavedl v roce 1926 rozhlasovou reklamu V roce 1941 odvysílal první V roce 1941 odvysílal první televizní reklamu televizní reklamu

11 4. Marketingová podnikatelská koncepce 1950 - 1970 „Poznejme naše zákazníky, jejich potřeby a možnosti, a teprve pak vyrábějme“ Období hospodářského růstu, kdy státy zničené válkou dokončily obnovu Období hospodářského růstu, kdy státy zničené válkou dokončily obnovu

12 základem je nejdříve zjistit potřeby zákazníka, pak teprve vyrábět základem je nejdříve zjistit potřeby zákazníka, pak teprve vyrábět typická je snaha o dlouhodobou úspěšnost firmy typická je snaha o dlouhodobou úspěšnost firmy pružnost podniku závisí pružnost podniku závisí na požadavcích a přáních na požadavcích a přáních zákazníka zákazníka

13

14 5. Sociální koncepce marketingu 1970 - doposud nejnovější marketingová koncepce nejnovější marketingová koncepce snaží se spojit potřeby a zájmy zákazníků se společenskými zájmy snaží se spojit potřeby a zájmy zákazníků se společenskými zájmy jedná se hlavně o oblasti jedná se hlavně o oblasti životního prostředí, životního prostředí, etiky a sociálních vztahů etiky a sociálních vztahů

15 Tento vyšší stupeň marketingu se nazývá marketing společenský nebo absolutní Tento vyšší stupeň marketingu se nazývá marketing společenský nebo absolutní

16 Zdroje: http://www.squidoomarketingstrategies.com/worldbooksd iscs-strategy.gif http://www.squidoomarketingstrategies.com/worldbooksd iscs-strategy.gif http://www.communicationworks.com.au/images/bulb_m arketing2.pnghttp://www.inmovilmedia.com/images/mobile _marketing_3.jpg http://www.communicationworks.com.au/images/bulb_m arketing2.pnghttp://www.inmovilmedia.com/images/mobile _marketing_3.jpg http://www.az-knihy.sk/image/Bata.jpeg http://www.az-knihy.sk/image/Bata.jpeg http://www.sberatel- ksk.cz/obrazky/200709271259_reklama-ilsa.jpg http://www.sberatel- ksk.cz/obrazky/200709271259_reklama-ilsa.jpg http://www.filmovy-plakat.cz/images/other/REKLAMA- PHILIPS.jpg http://www.filmovy-plakat.cz/images/other/REKLAMA- PHILIPS.jpg http://skoda1202.predseda.com/jpeg/reklama3.jpg http://skoda1202.predseda.com/jpeg/reklama3.jpg http://www.deploy511.org/images/marketing.jpg http://www.deploy511.org/images/marketing.jpg http://www.novamind.com/planning/mind- maps/marketing-plan.png http://www.novamind.com/planning/mind- maps/marketing-plan.png


Stáhnout ppt "Základní podnikatelské koncepce 1. Výrobní podnikatelská koncepce 1900 - 1920 „čím levnější výrobek, tím lépe se prodá“ představitelé: Henry Ford v USA."

Podobné prezentace


Reklamy Google