Plán SFDI na rok 2012. Strategické plány v sektoru dopravní infrastruktury 2 Zajištění 100% vyčerpání OPD Realizace náhradních projektů pro jistotu 100%

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Dan Jiránek primátor Statutárního města Kladna.
Advertisements

Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
PROBLEMATIKA ŘEŠENÍ JIHOVÝCHODNÍ ČÁSTI SILNIČNÍHO OKRUHU KOLEM PRAHY
Bytové družstvo U Arény
1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
Návrh rozpočtu vlastního hl. m. Prahy na rok 2012 Dotační vztahy k MČ HMP 2012 Rozpočtový výhled do roku 2017 V Praze
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Biologické centrum AV ČR, v. v. i. Hospodaření instituce Úprava rozpočtu.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Finanční prostředky pro příští programové období prosince 2006 Ing. Bohdan Hejduk, náměstek ministra.
FINANCOVÁNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY: Jaký je aktuální stav a perspektiva dalších let? , Praha Pavel ŠVAGR.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D., ředitel SFDI
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Národní a regionální dotační tituly. Význam národních a regionálních dotačních titulů Jejich význam postupně klesá, pro mnohé subjekty přesto téměř nezbytné.
Podpora energetických auditů Ing. Miroslav DOSTÁL Česká energetická agentura MSV Brno, 15.září 2003.
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
JJ Mois Année IX. Celostátní finanční konference “Finance pro města a obce z evropských fondů v letech “ IX. Celostátní finanční konference.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
1 Finanční situace Dopravního podniku hlavního města Prahy Praha, leden 2009.
Program rozvoje venkova a problematika DPH Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka „Stav financování vodohospodářských.
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Návrh rozpočtu vlastního hlavního města Prahy na rok 2010 Praha
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Dotační program na podporu výstavby metropolitních sítí.
Seminář CACE Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.. Upravený rozpočet hlavních příjemců v roce Investor SFDI upravený rozpočet OPD upravený rozpočet EIB upravený.
Ekonomická zpráva CDO, o.s. Valná hromada ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA ROZPOČTU za období 1.1. – PŘÍJMY Celkové příjmy CDO do činí ,-
Vodohospodářská zařízení Šumperk, a.s.
Financování dopravní infrastruktury 2013 – 2014 a nové rozpočtové období.
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Silnice nebo železnice
Program rozvoje venkova a problematika DPH Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Státní fond dopravní infrastruktury Střednědobý výhled rozpočtu a vliv mýtného Ing. Miloslav Linhart referent odboru řízení výdajů.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2015  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Rozpočet SFDI na rok 2012 a střednědobý výhled na roky 2013 a 2014.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Strategické úkoly MD Pardubice
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Brandýs n. L. – Stará Boleslav, 18. října 2016
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok 2015
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování OE
Financování dopravní infrastruktury v ČR
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
Financování silnic II. a III. třídy
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Plán SFDI na rok 2012

Strategické plány v sektoru dopravní infrastruktury 2 Zajištění 100% vyčerpání OPD Realizace náhradních projektů pro jistotu 100% vyčerpání stávajícího OPD Nezbytnost připravit se na nové programovací období EU v období 2014 – 2020 Nutnost snižovat objem akcí, které byly zasmluvněné v minulém období (před rokem 2010) Ředitelstvím silnic a dálnic ČR Nutnost zvýšit objem prostředků na opravy a údržbu silniční a železniční sítě

Vývoj rozpočtů SFDI 3 Vývoj rozpočtu SFDI Zdroj/ [tis. Kč] Skutečné plnění Předpoklad plnění Předpoklad dle rámců z UV č. 590, Příjmy SFDI Emise státních dluhopisů Ostatní národní zdroje (povodně apod.) OPD - dotace ze SR Komunitární programy a OPLZZ Úvěr EIB Příjmy celkem

Rozpočtový výhled SFDI Vládou ČR stanovené limity pro SFDI ve výši 37 mld. Kč představují snížení zdrojů o 10 mld. Kč oproti původnímu výhledu (více než 21%) Rovněž v rámci limitů došlo k omezení výše čerpání úvěru EIB na spolufinancování OPD na 3,74 mld. Kč = snížení téměř o 50% oproti potřebám plynoucím ze stavu realizace evropských projektů Při započtení potřeby vyčlenit národní prostředky na spolufinancování OPD je fakticky národní rámec krácen o 13,3 mld. Kč, tj. o 28% původně PSP ČR odsouhlaseného objemu prostředků, na který byly zahájeny stavby HV PSP ČR podpořil požadavek na navýšení dotací pro SFDI o 10 mld. Kč na celkových 57 mld. Kč SFDI zpracoval krizovou variantu, jež počítá s navýšením pouze ve výši 2 mld. Kč, tedy na směrnou hodnotu 49 mld. Kč v jednotlivých letech.

Metoda sestavování rozpočtu SFDI Limit 37 1) Finanční pokrytí spolufinancování způsobilých nákladů EU akcí včetně náhrady EIB – omezení celkové výše o 0,49 mld. Kč na 7,04 mld. Kč z čehož 3,3 mld. Kč z národních zdrojů 2) Finanční pokrytí spolufinancování nákladů nefinancovatelných z EIB - 3,8 mld. Kč 3) Finanční pokrytí doplatků dokončovaných staveb – 0,6 mld. Kč 4) Pokrytí „mandatorních výdajů“ v minimálním nezbytném objemu – 24,6 mld. Kč 5) Rozběh náhradního projektu OPD1 – Modernizace D1 – 1,5 mld. Kč Limit 49 Kromě výše uvedeného (přičemž i tyto položky jsou navýšeny) Zahájení všech náhradních projektů (modernizace D1, D1 Přerov – Lipník, I/11 Mokré Lazce) Financování přípravy pro OPD II ve vyšším rozsahu Pokračování v realizaci národních staveb a programů Zahájení a příprava odstranění kritických míst na dopravní infrastruktuře Navýšení prostředků na opravy a údržbu

Dopady rámce 37 mld. Kč - investice Omezení výdajového rámce na 37 mld. Kč bude mít zejména následující dopady na investičních akcích: –nezahájení dostavby D11 Osičky – Hradec Králové v roce 2012 –zpomalení výstavby I/49 Malenovice – Otrokovice –zpomalení akcí I/42 tunely Dobrovského B a Dobrovského - Svitavská radiála (velký městský okruh Brno) –zpomalení akce D47 Bohumín –st. hr. a I/67 Skřečoň – Bohumín obchvat –nerealizace dostavby I/56 Ostrava – Prodloužená Místecká II. stavba –omezení a zpomalení výstavby komunikace R6 –zastavení financování akcí hl.m. Prahy, zejména Štěrboholská radiála a Vysočanská radiála –odsunutí financování akce Středočeského kraje – Severovýchodní tangenta v Mladé Boleslavi 6

Dopady rámce 37 mld. Kč - ostatní Omezení výdajového rámce na 37 mld. Kč bude mít zejména následující dopady v ostatních položkách: –Omezení příspěvkových programů SFDI –Snížení prostředků na bezpečnostní opatření na žel. přejezdech –Snížení prostředků na protihluková opatření –Nemožnost dostatečně navýšit prostředky na opravy a údržbu sítí –MINIMÁLNÍ PŘÍPRAVA NA EU –Nemožnost předfinancovávat výdaje krajů –Hrozba nedočerpání současného OPD vlivem vyřazení projektů nebo části nákladů projektů Evropskou komisí - tato hrozba je odhadnuta na cca 14% hodnoty programu, tj. na téměř 20 mld. Kč. Předejít nedočerpání programu lze existencí náhradních projektů, na které by byly prostředky OPD z odmítnutých projektů převedené. Pokud s náhradními projekty nebude započato nejpozději v roce 2012, žádné náhradní projekty nebudou v daném čase realizovány. –Nebezpečí odvodu až 36 mld. Kč z OPD I 7

Výdaje dle objemově nejvýznamnějších příjemců str. 10 návrhu 8 Členění národních zdrojů dle nejvýznamnějších příjemců ObdobíRozpočet 2011 a SDV do 2013Rámec 49 mld. KčRámec 37 mld. Kč Příjemce 2011 schválený rozpočet schválený návrh SDV ŘSD SŽDC ŘVC Ostatní příjemci CELKEM Členění zdrojů dle nejvýznamnějších příjemců pro rok 2012 VariantaRámec 49 mld. KčRámec 37 mld. Kč Příjemce / zdroj NárodníOPDEIB/ Nový zdroj Ostatní fondy EU CelkemNárodníOPDEIB/ Nový zdroj Ostatní fondy EU Celkem ŘSD SŽDC ŘVC Ost. příjemci CELKEM v tis. Kč

Členění národních výdajů u ŘSD str. 11 návrhu Rámec 49 mld. KčRámec 37 mld. Kč Druh výdaje 2011 schválený rozpočet Návrh rozpočtu 2012 Návrh rozpočtu 2013 Návrh rozpočtu 2014 Návrh rozpočtu 2012 Návrh rozpočtu 2013 Návrh rozpočtu 2014 Prostředky na spolufinancování EU akcí Prostředky na akce - OPD II ( ) Provozní výdaje (dle §2211 a §2212) Opravy z toho 1) Opravy Rychlostních silnic a silnic I. třídy ) Opravy Dálnic Údržba Příprava akcí včetně výkupů pozemků Ostatní globální položky (např. protihluková opatření) Mýto a telematika Národní akce Rozestavěné – doplatkyx Rozestavěnéx Novéx Celkem v tis. Kč

Členění národních výdajů u SŽDC str. 12 návrhu Rámec 49 mld. KčRámec 37 mld. Kč Druh výdaje Schválený rozpočet 2011 Návrh rozpočtu 2012 Návrh rozpočtu 2013 Návrh rozpočtu 2014 Návrh rozpočtu 2012 Návrh rozpočtu 2013 Návrh rozpočtu 2014 Prostředky na spolufinancování EU akcí (rozestavěné akce) Prostředky na spolufinancování EU akcí - OPD II ( ) Provozuschopnost Příprava akcí Ostatní globální položky (např. bezp. opatření) Národní akce Rozestavěnéx Novéx Celkem v tis. Kč

11

12

13

Nadpožadavky – struktura příjmů Nadpožadavek na úpravu struktury příjmů (dodržení výdajových rámců) Odlišné predikce příjmů z jednotlivých rozpočtových zdrojů (předpokládáme změnu sazeb mýta a cen dálničních kupónů) - nadpožadavek na prostředky dotace nebo prostředky z privatizace ve výši: –v roce 2012 celkem 517 mil. Kč –v roce 2013 celkem mil. Kč 14 VariantaSměrná číslaPredikce SFDI Druh příjmu Návrh rozpočtu 2012 Návrh rozpočtu 2013 Návrh rozpočtu 2014 Návrh rozpočtu 2012 Návrh rozpočtu 2013 Návrh rozpočtu 2014 převody výnosů silniční daně převody podílu z výnosů spotřební daně7 600 poplatky za užívání dálnic a rychlostních silnic převody výnosů z mýtného dotace ze státního rozpočtu Nadpožadavek: Příjmy SFDI v mil. Kč

Nadpožadavky – výdajový rámec Nadpožadavky na celkové navýšení „národního výdajového rámce“ 1) Rámec prostředků EIB –Došlo k omezení výše čerpání úvěru EIB na spolufinancování prostředků OPD na 3,74 mld. Kč, což představuje snížení téměř o 50% oproti potřebám plynoucím ze stavu realizace evropských projektů –Z tohoto důvodu bylo omezeno v maximální možné míře čerpání úvěru EIB a časově odsunuto čerpání 0,4 mld. Kč - přesto nutnost vyčlenit 3,3 mld. Kč z národního výdajového rámce na spolufinancování akcí EU (dosud není plně vyčerpán úvěr EIB) –Nadpožadavek možnost vyššího čerpání schváleného úvěru EIB, a to až do výše 7,04 mld. Kč 2) Rámec národních prostředků –Základním nadpožadavkem v rámci národních prostředků je navýšení národního rámce ve výši 37 mld. Kč o 12 mld. Kč, tj. naplnění původně schváleného rámce 47 mld. Kč včetně posílení o 2 mld. Kč na celkově 49 mld. Kč v jednotlivých letech –Specificky pro rok 2012 v rámci těchto 12 mld. Kč žádáme o navýšení na následujících oblastech 15

Audity EÚD a kontroly EU Nejproblematičtější body: -Vícepráce – kvalita přípravy projektů, předvídatelnost víceprací -Dělení zakázek – rozdělování zakázek na služby a práce -Ekonomické hodnocení projektů – nadsazené benefity -Výzisky – hospodaření s materiály vyzískanými při realizaci projektů -Nastavení kvalifikačních a hodnotících kriterií v zadávacích podmínkách -Kvalita kontrolního systému v ČR - může vést ke 100% odvodům VŠECH prostředků tedy nejenom EU. 16

Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, Gustáv Slamečka ředitel SFDI Děkuji za pozornost