Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Sociální systém organizace
Předmět a prameny pracovního práva
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Organizační struktury
Řídící struktury.
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Podnikatelské organizace (firmy, podniky, popř. jejich dílčí části) tvoří součást sociálně ekonomické struktury společnosti. Z tohoto hlediska je pro.
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Řídící struktury : malé a velké organizace
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
P ŘIJÍMÁNÍ PRACOVNÍKŮ Přijímání pracovníků představuje řadu procedur, které následují poté, co vybraný uchazeč o zaměstnání je informován o tom, že byl.
Řídící struktury v organizaci
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY © Spurný, O ČEM TO BUDE?  PROČ  PROČ SOCIÁLNÍ SKUPINY, JEJICH VÝZNAM PRO JEDINCE, PRO PRAXI?  JAK  JAK ČLENÍME SOCIÁLNÍ.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Sociální skupina Sociální skupina je specifickým sociálním útvarem, vytvářený různým počtem jedinců a vždy určitým způsobem tak, že jedinci k sobě patří.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Management and Marketing Firemní kultura a její změna
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Psychologie II Sociální psychologie
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Řídící struktury, malé a velké organizace
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Definice managementu.
Norbert Elias (kon)figurace. konfigurace 1. život lidí ve společnosti má tvar, vytvářený silou vzájemných závislostí 2. vzájemné závislosti (interdependence)
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Management - Organizování
Management - Organizování
Styl vedení, komunikace, týmová práce
H u m a n r e s o u r c e s OD a implikace do oblasti HR - řízení lidských zdrojů Michaela Vojtková.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Personální plán pro podnikatelský plán
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Podstata organizování Typy organizačních struktur Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Digitální učební materiál
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
První zkušenosti s evaluací
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Transkript prezentace:

Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic a rolí a jednotným vedením. Pracovní skupina má funkce ekonomické a sociální.

Vlastnosti pracovní skupiny  P. s. je vytvářena pro dosažení stanoveného cíle. Je proto skupinou formální.  P. s. představuje soubor vztahů, ve které se uplatňuje bezprostřední osobní vliv vedoucího. Je proto skupinou malou.  P. s. existuje po tu dobu, co existuje určený cíl. Pokud je cíl naplněn a nový není definován je skupina rozpuštěna. Proto je skupinou dočasnou nebo stálou.

Technologie a vytváření pracovních skupin  Jestliže je celkový výsledek skupiny závislý na úzké součinnost specialistů, podporuje se tato tvorbou heterogenních skupin podle profesí nebo specializací.  Jestliže je celkový výsledek skupiny závislý na souboru relativně izolovaných činností, sdružují se vykonavatelé stejných a podobných činností v homogenních skupinách a tím se podporuje soutěž.

Nároky vedení a tvorba pracovních skupin.  Vyšší počet členů v p. s. (nad 10 osob) vyžaduje vnější uspořádávající princip. Je nezbytné vyladění formálních vztahů.  Nižší počet členů (méně než 10 osob) je nutný při průběžné, soustavné a spontánní koordinaci činností. Jsou nezbytné vyladěné neformální vztahy.

Stupně ve vývoji pracovní skupiny  Stupeň vzájemné akceptace. Pracovníci se postupně poznávají. Přizpůsobují se podle obecných pravidel chování. Prosazují se formální autority nebo také autority podle prvního dojmu.  Stupeň komunikace a rozhodování. Začíná otevřenější komunikace. Komunikace se soustřeďuje na úkol. Hledají je alternativní strategie.  Stupeň motivace a produktivity. Dochází k naplňování cílů. Skupina pracuje jako jednotka spolupracovníků a ne jako soubor soupeřících individuí.  Stupeň organizace a kontroly. Ztotožnění se s celkem pracovní skupiny. Jsou vytvořeny vlastní hodnoty a normy. Schopnost překonávání konfliktů a obtíží. Autorita podle uznaných hodnot, potřeb a cílů skupiny.

Skupinová soudržnost a ztotožnění s organizačními cíli. (Ivancevich, Matteson, 1990) Ztotožnění s cíli organizace NízkéVysoké Nízký Vysoký Stupeň skupinové soudržnosti Výkon pravděpodobně orientován mimo cíle organizace. Výkon pravděpodobně orientován na dosažení cílů organizace Výkon orientován mimo cíle organizace Výkon orientován na dosažení cílů organizace

Pracovní tým  Týmová práce je organizována. Specifičnost organizace spočívá ve využití neformálních vztahů a autorit.  Organizace podle tvořivosti jedinců nebo tvořivosti ve skupině.  Rytmizace týmové spolupráce podle času a velikosti úkolu.  Rozdělení týmových rolí (pro vedení, pracovní specializace, korigování průběhu vztahů).  Postupné nalézání konsensu v týmové práci.

Adaptace  Adaptace je proces aktivního přizpůsobení se změněným podmínkám směrem k jejich zvládnutí nebo vyrovnání se s nimi.  Pracovní adaptace je přizpůsobování se práci, pracovnímu prostředí a podmínkám.  Sociální adaptace je přizpůsobování se vztahům ve skupině i širším sociálním prostředí, sociálním normám, zvykům apod. Sociální adaptace je nutná i po změně pracovní pozice.

Osobní předpoklady adaptace  Odborná připravenost  Výkonová připravenost  Osobní vyhraněnost  Hodnotová orientace  Motivace  Postojové zaměření

Podmínky adaptace na straně organizace  Pracovní podmínky a prostředí  Technické vybavení pracoviště a technologie  Způsob řízení  Organizace práce  Sociální klima  Podniková kultura  Mimopracovní vlivy