Manažerské kompetence. Obecné kompetence Vědět proč strategická perspektiva podnikatelský cit Vědět jak plánování a organizování analýza a úsudek vedení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
managementu znalostí podle
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
V e d e n í l i d í.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Strategie podniku v globálním světě
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Řídící struktury : malé a velké organizace
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Řídící struktury v organizaci
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Předmět: Řízení podniku 1
Koncepce marketingového řízení
(komentovaný přehled)
W.P Ekonomický a sociální výbor Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Prosperita organizace
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Rozhodovací procesy.
Poradenství v obecném řízení
Definice managementu.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Téma 13: Finanční plánování
Model struktury strategického managementu
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Ekonomika malých a středních podniků
Název společnosti Obchodní plán.
Ekonomika malých a středních podniků
VOLBA STYLU ROZHODOVÁNÍ
Ing. Veronika Dostálková MBA
Prezentace obchodního plánu
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Assessment centrum.
Transkript prezentace:

Manažerské kompetence

Obecné kompetence Vědět proč strategická perspektiva podnikatelský cit Vědět jak plánování a organizování analýza a úsudek vedení lidí přesvědčivost asertivita a rozhodnost citlivost v mezilidských vztazích komunikace pružnost a přizpůsobivost energičnost a iniciativa motivace

Obecné manažerské kompetence Strategická perspektiva Schopnost vnímat podnik v makroekono- mickém kontextu, trendů a řetězců příčin a následků Citlivost, informovanost a porozumění týkající se podnikatelského prostředí a podnikání samotného a praktické porozu- mění klíčovým kompetencím podniku. Schopnost porozumět podniku jako celku v kontextu požadavků zákazníků i vlivných zájmových skupin. Schopnost systémového myšlení Schopnost dát podniku smysl, směr a zamě- ření na základě propojení externích příleži- tostí a ohrožení s interními kompetencemi podniku

Obecné manažerské kompetence Strategická perspektiva Podnikatelský cit Manažer musí být schopen podstoupit riziko. Musí mít cit pro proporce a schopnost identifikovat priority na základě toho, co vlivné zájmové skupiny, zejména vlastníky, skutečně zajímá. Důležitá je ochota zodpovídat se ze své činnosti zájmovým skupinám a nadřadit zájem podniku na svůj vlastní zájem.

Obecné manažerské kompetence Strategická perspektiva Manažer musí mít zkušenosti týkající se plánovacího procesu, aby byl schopen identifikovat dlouhodobé cíle podniku a udržovat směr rozvoje k jejich dosažení. Plánování a organizování Podnikatelský cit

Obecné manažerské kompetence Strategická perspektiva Manažer musí být schopen určité myšlenkové flexibility, která mu umožní vyhledávat alternativní reálná řešení problémů, o kterých musí být schopen rozhodnout. Při formulaci strategie musí být schopen zvažovat simultánně několik variant včetně jejich výhod a nevýhod. Analýza a úsudek Podnikatelský cit Plánování a organizování

Obecné manažerské kompetence Strategická perspektiva Vrcholoví manažeři musejí být schopni vyhodnotit potenciál lidí, jejich schopnosti, aspirace, motivaci a případné limity, aby mohli sestavovat efektivní manažerské týmy na nižších úrovních řízení. Musejí být schopni využívat manažerské talenty prostřednictvím přímého zapojení, delegováním a vytvářením zajímavých příležitostí. Vedení lidí Podnikatelský cit Plánování a organizování Analýza a úsudek

Obecné manažerské kompetence Strategická perspektiva Jako osoby zodpovědné za stanovení směru rozvoje musejí být vrcholoví manažeři schopni získat pro své záměry podporu. K tomu musejí být schopni využívat postupy jako je přesvědčivá argumentace, modelování chování, vytváření aliancí, apelace na zájmy ostatních, apod. Přesvědčivost Podnikatelský cit Plánování a organizování Analýza a úsudek Vedení lidí

Obecné manažerské kompetence Strategická perspektiva Vrcholoví manažeři musejí být soustavně zaměřeni na dosažení stanovených cílů a k tomu využívat vhodný styl řízení. Měli by vytvářet aliance, které budou posilovat pozici podniku. Musejí být schopni strukturovat úkoly a přidělovat je tak, aby jejich splnění vedlo k dosažení cíle. Proto musejí být schopni obhájit důležitá rozhodnutí Asertivita a rozhodnost Podnikatelský cit Plánování a organizování Analýza a úsudek Vedení lidí Přesvědčivost

Obecné manažerské kompetence Strategická perspektiva Schopnost vytvářet týmy lidí, v nichž se každý cítí být platným, uznávaným a užitečným členem. Vrcholoví manažeři by se proto měli snažit vyslechnout a porozu-mět jiným názorům a využít názorovou různorodost ve prospěch posílení týmové práce a výkonu týmu. Citlivost v mezilidských vztazích je důležitá jak v rámci vrcholového týmu, tak i v komunikaci s manažery na nižších úrovních řízení. K tomu lze využít taktu, citlivosti, schopnosti získat si důvěru i respekt, stejně jako tolerance k odlišným názorům, zájmům a hodnotám ostatních. Citlivost v mezilid. vztazích Podnikatelský cit Plánování a organizování Analýza a úsudek Vedení lidí Přesvědčivost Asertivita a rozhodnost

Obecné manažerské kompetence Strategická perspektiva Vrcholový manažer musí umět jednoduše, jednoznačně a srozumitelně prezentovat své myšlenky tak, aby podporoval společný zájem, sdílení podnikové vize a podnikových cílů. Komunikační dovednosti vrcholového manažera jsou potřebné k vytvoření sounáležitosti pracovníků s podnikem, ke sdílení vize a cílů podniku. Komunikace Podnikatelský cit Plánování a organizování Analýza a úsudek Vedení lidí Přesvědčivost Asertivita a rozhodnost Citlivost v mezilidských vztazích

Obecné manažerské kompetence Strategická perspektiva Vytvoření rovnováhy mezi různorodými zájmy zájmových skupin podniku vyžaduje schopnost empatie, ochotu dělat obtížná rozhodnutí a diplomatické jednání. Manažer musí být schopen pružné reakce, přičemž zachová konzistentní směr v rozvoji podniku; musí být schopen realizovat strategickou změnu, pokud to změna podmínek bude vyžadovat. Pružnost a přizpůsobivost Podnikatelský cit Plánování a organizování Analýza a úsudek Vedení lidí Přesvědčivost Asertivita a rozhodnost Citlivost v mezilidských vztazích Komunikace

Obecné manažerské kompetence Strategická perspektiva Manažer musí být aktivní člověk. Musí být schopen stát si za svým rozhodnutím a přijímat rozhodnutí bez dlouhého váhání. Přestože vrcholoví manažeři často přijímají rozhodnutí kolektivně, jeden každý z nich musí být ochoten se s kolektivním rozhodnutím ztotožnit a vyjádřit přesvědčení o úspěšnosti přijatých rozhodnutí. Energičnost a iniciativa Podnikatelský cit Plánování a organizování Analýza a úsudek Vedení lidí Přesvědčivost Asertivita a rozhodnost Citlivost v mezilidských vztazích Komunikace Pružnost a přizpůsobivost

Obecné manažerské kompetence Strategická perspektiva Vrcholový manažer musí mít vysoká vnitřní kritéria vlastní úspěšnosti a být ochoten na sobě neustále pracovat. Musí být schopen a dostatečně vytrvalý, aby realizoval i ta rozhodnutí, jejichž realizace je obtížná, popřípadě obhájit a stát za rozhodnutími, s vědomím prospěšnosti těchto rozhodnutí pro budoucnost podniku. Motivace Podnikatelský cit Plánování a organizování Analýza a úsudek Vedení lidí Přesvědčivost Asertivita a rozhodnost Citlivost v mezilidských vztazích Komunikace Pružnost a přizpůsobivost Energičnost a iniciativa

Specifické manažerské kompetence Řízení konkurenceschopnosti Řízení vztahů Řízení adaptability Řízení týmů Zvládání nejistoty Řízení učení

Specifické manažerské kompetence Řízení konkurence- schopnosti Ke zvládání konkurenceschopnosti musejí manažeři trvale sledovat globální prostředí, zejména změny podmínek na trzích, konkurenční podmínky, socio-ekonomické a politické trendy, které mohou mít vliv na podnik a jeho strategický záměr. Dobrá orientace v podnikání v měnícím se globálním prostředí. Schopnost artikulovat zřetelnou vizi podnikání, hodnoty a strategii pro podnik nabývá u manažerů v globálním prostředí na významu.

Specifické manažerské kompetence Řízení konkurenceschopnosti Řízení vztahů Od vrcholových manažerů je vyžadována schopnost dosáhnout kompromisu, zvládat konkurující si zájmy a rozpory, které jsou pro globální prostředí typické, a snaha rozšiřovat své znalosti. Schopnost orientovat se ve složitých vztazích globálního světa. Vrcholový manažer musí nejen zvládat problematiku podnikové mise, vize a strategie, ale také rozumět důsledkům, které mohou mít pro globální struktury, kulturu a zájmové skupiny.

Specifické manažerské kompetence Řízení konkurenceschopnosti Řízení adaptability Kompetence v oblasti vytváření globální podnikové kultury, hierarchie hodnot, systémů a norem chování, které bude reagovat na trvalé změny globálního prostředí a bude se umět vyrovnávat s nejednoznačností. Vrcholoví manažeři se musejí trvale přizpůsobovat globálním i lokálním požadavkům a koordinovat za tímto účelem alokaci podnikových zdrojů. Řízení spletitých vztahů

Specifické manažerské kompetence Řízení konkurenceschopnosti Řízení týmů Vrcholoví manažeři musejí být vnímaví ke kulturním rozdílům; musejí být schopni sestavovat, vést a řídit týmy, jejichž členové pocházejí z různého kulturního prostředí a pracují v různých ekonomických podmínkách. Musejí mít dispozice k otevřenosti vůči různorodým názorům a být ochotni korigovat své názory na hodnoty a způsob vnímání světa. Řízení spletitých vztahů Řízení adaptability

Specifické manažerské kompetence Řízení konkurenceschopnosti Zvládání nejistoty Schopnost vyrovnávat se s rostoucí mírou nejistoty tak, aby jej využívali ke stálému zlepšování a zároveň byli schopni pružně využívat příležitosti, které s sebou přináší méně zřetelně strukturované prostředí. Změny je nutno vnímat jako příležitosti nikoliv jako ohrožení. Vrcholoví manažeři musí být schopni dospět intuitivně k rozhodnutím v situacích, kdy nemají potřebné informace, umět se rozhodovat na základě zkušeností a rozumět podnikání v mnoha různých podmínkách a kontextech. Řízení spletitých vztahů Řízení adaptability Řízení týmů

Specifické manažerské kompetence Řízení konkurenceschopnosti Řízení učení Vrcholoví manažeři musejí ve vztahu k učení zvládat trojjedinou roli: neustále se učit sami o sobě, podporovat proces učení ve vlastním podniku (organizační učení) a trvale se učit jak se učit lépe. V globální ekonomice se stanou ti vrcholoví pracovníci, kteří budou schopni se trvale učit, jak ovlivňovat fungování podniku ve smyslu zvyšování jeho konkurenceschopnosti, konkurenční výhodou sami o sobě. Řízení spletitých vztahů Řízení adaptability Řízení týmů Zvládání nejistoty