GJP OČIMA STUDENTŮ Vyhodnocení dotazníků studentů 2. ročníků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/ za období září 2013 – leden 2014.
Gymnázium, Hranice, Zborovská 293 Maturitní zkouška 2010.
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
MINIMATURITY.
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Výuka cizích jazyků a výměnné pobyty naši školy - němčina
Výuka anglického jazyka
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Děti se učí kvůli budoucnosti, ne kvůli známkám! Analýza dotazníkového šetření projektu Pohoda.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
1 Proč OI ? Informatický program zaměrený na základy matematiky a algoritmizace, programování a počítačových věd Malý program s osobním přístupem odborníků.
Gymnázium, Český Krumlov, Chvalšinská 112
Etická výchova Koncepce předmětu na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži.
Maturitní zkouška 2013  společná část („státní maturita“)  jedna úroveň obtížnosti  profilová část  v „režii“ školy.
Proč je důležité studovat Principy
MINIMATURITY
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Yeovil THE SMALLEST FOOTBALL TOWN IN UK JOSEF CHRPA student kvinty anglická škola 2005.
Kdo jsme? Jsme sportovní soukromá škola, která, přestože má sportovní zaměření, je otevřená všem, kteří chtějí kvalitní základní.
Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci
Montessori Prachatice, ZŠ Národní
Maturita 2015.
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
Gymnázium Jana Keplera Praha
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Jak psát texty ke kombinované formě studia Projekt Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Gymnázium Děčín. StudentUčitelé Škola Rodiče ŠkolaRodiče Student.
MINIMATURITY
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Masarykovo Gymnázium Vsetín
Masarykovo gymnázium.
Yeovil NEJMENŠÍ FOTBALOVÉ MĚSTO V BRITÁNII. Yeovil MĚSTO Malé, hezké město jihovýchodně od Londýna Malé, hezké město jihovýchodně od Londýna Městečko.
Rozbor celkové úrovně vzdělávání na ZŠ Olbramovice po ukončení celkové rekonstrukce školy (ve školních letech 2012/2013 a 2013/2014) Vyhodnocení dotazníku.
Maturita 2010 Společná část –2 zkoušky Profilová část –3 zkoušky.
Seznamovací kurz primy s výukou vybraných kapitol biologie a zeměpisu Gymnázium a SOŠ Hostinné.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Markéta Králíková Mé studium na 4.ZŠ v Chebu.
Druhá evaluace systému ARET pro automatické předčítání učebních textů a pro vytváření automaticky čtených učebních pomůcek Druhá evaluace systému ARET.
Masarykovo gymnázium, SZŠ a VOŠZ Vsetín
MGVsetín Ráj na Zemi.
MG Vsetín vím,kam jít..
Rámcové a školní vzdělávací programy
Maturita 2011 Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Evropské jazykové gymnázium s.r.o.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
MASARYKOVO GYMNÁZIUM VSETÍN
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
Rozhovor s paní učitelkou Pavlou Jemelíkovou. 1.Na naší školu jste nastoupila teprve nedávno. Představte se nám, prosím. Bydlím v Krupce, učím 7. rokem,
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Rozhovor se… slečnou Magdalenou Žižkovou Co jsme zjistily o Majdě ? Co ji baví? Jak ji (ne)znáte…..
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLY
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
SLOVENSKO 2016.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
dotazníkové šetření KLIMA ŠKOLY
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Gymnázium Na Vítězné pláni, Praha 4
využití digitalizace ve vzdělávání
Škola základ občanského života
Školní vzdělávací program
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Projekt VOV Ekonomická sekce jazyky
Zástupce ředitelky školy
Transkript prezentace:

GJP OČIMA STUDENTŮ Vyhodnocení dotazníků studentů 2. ročníků (2 alfa a 2 beta) – evaluace studia za školní rok 2010/2011 Dotazníky zadávány v září 2011 v rámci školy v přírodě v HB Vyhodnocení: Mgr. Veronika Vitošková, školní psycholožka

Kdo dotazníky vyplňoval a z jakého důvodu ? Studenti 2 ročníků Počet studentů: 33 2 alfa: 18 studentů 2 beta: 15 studentů Názory studentů jsou pro učitele a vedení školy důležité z důvodu snahy zkvalitňování výuky a zlepšování atmosféry ve škole. V loňském školním roce proběhlo velké dotazníkové šetření u studentů, učitelů i rodičů, které se vždy koná 1x za 3 roky. Druhé ročníky (tehdy první) se toho neúčastnily, nyní dostaly příležitost.

Asociace s GJP aneb, co studenty napadá, když se řekne GJP? Převládly POZITIVNÍ asociace (např. pohoda, přátelé, rodina, nejlepší gymnázium, přátelská atmosféra, legrace, tradice) – 14x Následovaly asociace NEUTRÁLNÍ (vzdělání, škola, gymnázium, žlutá budova a kytky na parapetu,..) – 10x Poté se vyskytly asociace, které nelze zařadit, neboť mají spíše osobní (nevíme, zda negativní nebo pozitivní) význam pro studenta (Jednorožec, portál, Musil, konec víkendu, obří skokánek do vody – skok do života,..) – 7x

Jak je na GJP? – příměr k počasí Slunečno – 9x (skvělý kolektiv, dobří profesoři, dobrá atmosféra, cítím se tu skvěle, ve třídě je zábava, ve škole se mi líbí,..) Slunečno, místy přeháňky, polojasno – 13x (občas jsou hádky mezi studenty, občas se něco stane, někdy napětí mezi spolužáky nebo mezi žáky a profesory, známky, testy, písemky,..) Ostatní typy počasí se vyskytly jen ojediněle 

Kvalita výuky, motivace, přístup profesorů, výchovná opatření Následující témata studenti známkovali stupnicí 1 – 5 jako ve škole. Kvalita výuky – 1, 8 Motivování studentů učiteli – 2, 2 Přiměřenost učiva – 2, 6 Přiměřenost obtížnosti učiva – 2, 1 Náročnost školy (domácí příprava) – 2,3 Spravedlivost hodnocení – 1, 9 Vztah učitelů k žákům – 1, 5 Přiměřenost výchovných opatření - 3

Hodnocení, důslednost Spravedlnost hodnocení – 1, 9 Zrcadlí učitelovo hodnocení studentovy schopnosti? – 2, 3 Je pro studenty důležité slovní hodnocení? – vyšlo, že jednoznačně ANO (21x ano, 8x spíše ano, 1 x spíše ne) – pro studenty je důležité, aby zjistili, co si o nich učitel myslí, jak na učitele působí, ze slovního hodnocení poznají více než ze známky

Nejoblíbenější předměty U 2 alfa: Dějepis Matematika Humanitní studia, Umění a kultura, Fyzika Důvody pro oblibu D: učitel umí látku vysvětlit, je spravedlivý, látka je zajímavá, učitel mě motivuje k učení

Nejoblíbenější předměty U 2 beta: Španělština Angličtina, Dějepis Český jazyk Důvody k oblibě španělštiny: učitelka dobře vykládá, mluví s námi španělsky, učí nás rozumět, hodiny jsou zábavné a zároveň se něco naučíme

Nejméně oblíbené předměty U 2 alfa: Chemie, Český jazyk Umění a kultura Humanitní studia Důvody k neoblibě CH: moc jsme loni počítali, nerozumím látce, předmět mě nebaví, těžký předmět, hodné látky, výklad je rychlý Důvody k neoblibě ČJ: Čj je pro mě obtížná a bojuji s ní, nebaví mě to, nejde mi to, nebaví mě čtení starých textů, je tam moc jmen, nemůžu se dobrovolně přihlásit ke zkoušení, učíme se neužitečné, nebaví mě to, ale chápu, že je to nutnost

Nejméně oblíbené předměty U 2 beta: Biologie Chemie Český jazyk, Tělesná výchova, Matematika Důvody k neoblibě Bi: nebaví mě předmět, nezaujala mě učitelka, nudný předmět – ale není chyba v učiteli, nebaví mě obor, výklad je rychlý, nezajímavé

Nejobtížnější předměty U 2 alfa: Chemie, Dějepis Biologie Matematika, Český jazyk U 2 beta: Český jazyk, Chemie Dějepis Biologie

Další rozvoj školy Škola by se měla rozvíjet nejvíce v cizích jazycích (20x) a v přírodovědných předmětech (7x) Z dalších cizích jazyků by si studenti přáli: francouzštinu(nejčastěji zmiňovaná), italštinu, ruštinu, latinu Více cizích jazyků by chtěli studenti alespoň jako volitelný předmět – seminář

Mimoškolní aktivity Vyváženost školních a mimoškolních aktivit – 2, 7 Nejvíce se líbily tyto akce: HB (23x) Lyžák (10x) Výlety do zahraničí (5x) Spokojenost se zahraničními pobyty (nabídkou) – 2, 8

Organizace výuky Na úkor klasických hodin by studenti preferovali: Exkurze, poznávací výpravy (24x) Učení formou projektů (13x) Zadávání samostatných úkolů trvajících delší čas (7x) Spokojenost s nabídkou volitelných předmětů – 2 Studenti by přidali, změnili: více jazyků, psychologii už ve 3. ročníku, tvůrčí psaní, sportovní hry

Vztahy, národnostní menšiny Kvalita vztahů ve třídě: 2 alfa – 2, 5 2 beta – 1 (nikdo nenapsal horší známku než 1 !) Vzdělávání žáků z národnostních menšin – 1, 3

Vybavenost školy, vedení školy Vybavenost školy - 1, 5 Nejvíce chybí: tělocvična a nevyhovují malé třídy Jak ředitel vede školu? - 2

Učitelé Jednání učitelů – 1, 6 Dostupnost učitelů, když student potřebuje konzultaci – 1, 6 Zajímá učitele názor studentů na výuku? – 2, 4 Vedou učitelé studenty k vyjadřování vlastních názorů a postojů? – 2 Diskuse v hodinách nad tématy učiva – 2, 5 Nejvíce se diskutuje v: 2 alfa: HS (10x), 2 beta: HS, ČJ (6x) Využívání názorných pomůcek- 1, 8, nejvíce ve F (obě třídy)

Motivace ke studiu Co studentům nejvíce pomáhá dosahovat dobrých výsledků ve studiu?: Vlastní píle, motivace a vůle (25x) Dobré podmínky doma (19x) Dobrá atmosféra ve třídě (17x) Dále dostatek času na učení a přízeň učitelů Co je největší překážkou v dosahování dobrých studijních výsledků?: Vlastní lenost, neochota, nedostatek vůle (25x) Nedostatek času na učení (21x)

Pomoc a podpora školy Jak studenti hodnotí pomoc, kterou poskytuje škola v případě problémů – 2 Nejčastěji by se obrátili na: třídního učitele a na psycholožku, ale také na ředitele nebo zástupce P. Končela, na učitele P. Červeňáka, J. Kodrovou, M. Martinez, případně na osoby mimo školu (rodina, přítel), někteří psali, že vědí, že se mohou obrátit na každého učitele

Jsem rád žákem GJP? ANO – 28x SPÍŠE ANO – 4x SPÍŠE NE – 1x Proč ano?: důkladně mě tato škola připraví na přijímačky na VŠ a na maturitu; je tu spousta skvělých lidí, mnoho národností; učitelé jsou výborní; dobrý kolektiv; dostávám dobré rady do života; je to kvalitní škola; chodím sem rád Proč ne?: horší kolektiv ve třídě; vadí mi názor lidí na soukromé školy, kteří si myslí, že jsem prominent a kupuji si známky

Doporučil bych GJP zájemcům? Všichni uvedli, že ANO. Proč?: je to kvalitní škola bez stresu z výuky; tato škola je privátní a výborná; skvělá výuka i vybavení školy; super atmosféra; není to tak náročná škola; milé prostředí

Co je nejdůležitější se ve škole naučit? Obhajovat vlastní názor a vést diskusi (25x) Samostatně řešit problémy (24x) Ale i : Získat maximum znalostí a vědomostí Dobře se připravit na VŠ Získat zdravé sebevědomí

Co by se mohlo na GJP zlepšit? Výběr mimoškolních aktivit (19x) Způsob přípravy na další vzdělávání (10x) Přístup učitelů (9x) Co si studenti myslí o tomto dotazníku? Domnívají se, že informace mohou být důležité pro vedení školy z důvodu dalšího zvyšování kvality (27x).

Vzkazy na závěr Vzkazy mířené přímo jednotlivým vyučujícím byly předány Další: Líbí se mi, že škola funguje jako rodina. Je vidět, že se vedení školy snaží – děkuji, je dobrý být součástí historie GJP. Zajímal by mě rozdíl mezi státním a soukromým gymnáziem. Doufám, že tyto informace povedou k dalšímu zdokonalení GJP. Chci francouzštinu! Rád bych na zájezd do LHC v Ženevě. GJP je výborná škola a doufám, že se ještě zlepší. Občas se mi zdá, že látku probereme moc rychle. Rád bych více skupinových projektů. Jsem rád součástí GJP.

Děkujeme mnohokrát za vyplnění a za pozornost při čtení! Moc si vážíme upřímnosti Vašich sdělení a s Vašimi náměty již pracujeme či budeme pracovat! Vedení GJP, školní psycholožka a Vaši učitelé