ROZVOJ VENKOVA Z POHLEDU MÍSTNÍCH AKČNÍCH SKUPIN Národní síť místních akčních skupin ČR František Winter20.10.2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Východiska EU pro zaměření priorit Olomouckého kraje v kohezní politice EU Budoucnost Olomouckého kraje v rámci kohezní politiky EU 2014+,
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Financování rozvojových projektů obcí a měst: hlavní motor meziobecní spolupráce v ČR Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. Katedra práva a veřejné správy,
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Strategie Jihovýchod – jsou kraje připraveny na budoucnost?
1 Leader + Státní zemědělský intervenční fond Místní akční skupina – MAS.
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s.
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Národní síť Místních akčních skupin České republiky v kontextu rozvoje venkova Olomouc František Winter.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Tvorba integrované strategie území MAS Ekoregion Úhlava.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Seminář SPOV: Podpora rozvoje venkova v ČR , České Budějovice.
NÁRODNÍ STRATEGICKÝ PLÁN LEADER VÝZVA KE SPOLEČNÉMU POSTUPU 1.
Národní strategický plán LEADER
Budoucnost strukturálních fondů Plzeň |Arnost Marks
Celostátní síť pro venkov
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Role měst a obcí v kohezní politice 23. června 2011 Ing. Dan Jiránek Předseda Svaz měst a obcí ČR.
KULATÝ STŮL S OBČANY – DISKUZE O BUDOUCNOSTI. Místní akční skupina (dále MAS) je na politickém rozhodování nezávislým společenstvím občanů, neziskových.
1 Dotační řízení 2015 Středočeské fondy. 2 1.Základní informace pro žadatele 2.Struktura dotačních titulů Tematické zadání Rozpočty Středočeských.
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
Sociální problematika na venkově Od Programu obnovy vesnice k LEADERu Ing. Roman Línek náměstek hejtmana pověřený zastupováním Pardubický kraj
LEADER v České republice Ing. František WINTER Národní síť Místních akčních skupin ČR, o.s. Konference při mezinárodním setkání LeaderFEST
Aplikace komunitně vedeného místního rozvoje do venkovského prostředí Venkovská konference Místní akční skupiny Království – Jestřebí hory, o.p.s. (20.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Žďár nad Sázavou - Města budoucnosti ? Co je to zapojování veřejnosti, co je partnerství.
Venkov a zemědělství po vstupu do EU Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
Konference ke II. kolu Iniciativy Společenství EQUAL Konference k vyhlášení druhého kola výzvy Iniciativy Společenství EQUAL v ČR Iniciativa Společenství.
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
Program rozvoje venkova ČESKÉ REPUBLIKY na období 2007 – 2013.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
MAS JIŽNÍ HANÁ Místní Akční Skupina Jižní Haná. Projednání bodu 2 Zpráva o dosavadní činnosti MAS Jižní Haná.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
© NSZM ČR Národní síť Zdravých měst ČR Setkání Zdravých měst a realizátorů MA21 v Kraji Vysočina Jihlava, 12. ledna 2015.
Místní akční plány vzdělávání a Přemyslovské střední Čechy o.p.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Dotační programy v období DRAHOSLAV CHUDOBA, DABONA s.r.o. 1.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Regionální politika EU v období
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje Jablunkovska
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Závěrečná konference projektu
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Transkript prezentace:

ROZVOJ VENKOVA Z POHLEDU MÍSTNÍCH AKČNÍCH SKUPIN Národní síť místních akčních skupin ČR František Winter

Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.2 CO JE TO MÍSTNÍ AKČNÍ SKUPINA? Místní komunitní skupina působící na definovaném území, která spojuje subjekty neziskového, podnikatelského a veřejného sektoru za účelem partnerství a spolupráce v oblasti rozvoje venkova a zemědělství v návaznosti na získání finanční podpory z fondů EU a státního rozpočtu. Kladen důraz na přístup "zezdola".

Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.3 3 Hlavní charakteristiky metody LEADER: místní partnerství a z něj vytvořená skupina pro místní akce společná strategie rozvoje (územně integrovaná, mezisektorová a tematický jednotně zaměřená, vycházející ze specifických potřeb a příležitostí regionu) přístup „zdola nahoru“, v němž iniciativa vychází přímo z regionu - zapojení partnerů a veřejnosti účast různých sektorů - jejich integrovaný postup (plánování a využívání veřejných a soukromých zdrojů, společné projekty)

Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.44 Hlavní charakteristiky metody LEADER: decentralizované rozhodování o financování projektů jednotlivých místních žadatelů a jejich řízení „vlastními silami“ inovativnost v řešení, tj. důraz na aktivity a akce, které jsou v daném území nové a rozvojové (nikoliv běžné činnosti opakované z minulosti) spolupráce, a to uvnitř MAS, mezi MAS v rámci jedné země a mezi MAS z různých zemí Evropy (nejen EU)

Cílem NS MAS ČR je především podporovat činnost místních akčních skupin, rozvíjet jejich vzájemnou spolupráci a přenos zkušeností. NS MAS ČR, o.s. je partnerem pro spolupráci s dalšími institucemi, jejichž činnost se dotýká rozvoje venkova. Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.5 Národní síť MAS ČR

Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.6 Národní síť MAS ČR Naši partneři: Partner před podpisem smlouvy: Svaz českých a moravských spotřebních družstev European LEADER Association for Rural Development

Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.7 Národní síť MAS ČR Stav členské základny k Celkový počet členů Národní sítě MAS ČR, o.s. 128 MAS Počet MAS na území ČR : z toho: občanských sdružení : obecně prospěšných společností : zájmových sdružení právnických osob :

Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.8 Stav členské základny k

Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.9 Národní síť MAS ČR Cílem NS MAS ČR je především podporovat činnost místních akčních skupin, rozvíjet jejich vzájemnou spolupráci a přenos zkušeností. NS MAS ČR, o.s. je partnerem pro spolupráci s dalšími institucemi, jejichž činnost se dotýká rozvoje venkova.

CO NÁS TRÁPÍ? CO POTŘEBUJEME? Postrádáme funkční národní strategii pro venkov Venkov nemá vlastní kompetentní ministerstvo Není spravedlivé rozdělení zdrojů, hlavně daní Malá podpora pro pracovní místa na venkově Příliš centralizované rozhodování o programech rozvoje venkova bez zapojení místních autorit Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.10

Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.11 Národní strategický plán LEADER STRATEGICKÝ POZIČNÍ DOKUMENT Národní sítě místních akčních skupin České republiky pro přípravu politik rozvoje venkova v rámci programovacího období 2014 – 2020

PRIORITNÍ TEMATICKÉ OSY INTEGROVANÉ POLITIKY VENKOVA 1) Člověk a společnost na venkově - sociální politika, vzdělávání, zdravotnictví 2) Ekonomika venkova - malé a střední podnikání, zemědělství, pracovní síla 3) Rozvoj území venkova - infrastruktura, vybavenost, bydlení, plánování 4) Venkovská krajina a přírodní a kulturní dědictví 5) Veřejná správa a efektivní, stabilní a bezpečná společnost Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.12

Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.13 PRIORITNÍ OSA I Člověk a společnost na venkově PRIORITA 1.1 Zlepšení podmínek pro zdravý a spokojený živost na venkově PRIORITA 1.2 Zlepšování životního stylu a zdraví populace PRIORITA 1.3 Přizpůsobit politiky a služby demografickému vývoji a podpořit mezigenerační a rodinnou soudržnost

Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.14 PRIORITNÍ OSA II. Ekonomika a inovace PRIORITA 2.1 Podpora dynamiky národní ekonomiky a posilování konkurenceschopnosti v průmyslu, zemědělství i ve službách PRIORITA 2.2 Zajištění energetické bezpečnosti státu a zvyšování energetické a materiálové efektivity hospodářství PRIORITA 2.3 Rozvoj lidských zdrojů, podpora vzdělávání, výzkumu a vývoje na venkově a pro venkov

Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s. 15 PRIORITNÍ OSA III. Rozvoj území PRIORITA 3.1 Upevňování územní soudržnosti PRIORITA 3.2 Zvyšování kvality života obyvatel rozbojem území PRIORITA 3.3 Účinnější prosazování strategického a územního plánování

Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.16 PRIORITNÍ OSA IV. Krajina, ekosystém, biodiversita PRIORITA 4.1 Pestrá a zdravá krajina jako základ druhové pestrosti PRIORITA 4.2 Odpovědné hospodaření s půdou, lesem a vodami PRIORITA 4.3 Adaptace na změnu klimatu

Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.17 PRIORITNÍ OSA V. Efektivní, stabilní a bezpečná společnost PRIORITA 5.1 Posilování sociální stability a soudržnosti PRIORITA 5.2 Efektivní stát, kvalitní veřejná správa, rozvoj občanského sektoru PRIORITA 5.3 Posilování regionálních a přeshraničních vazeb, síťování proti rizikům i pro využití spolupráce, vzájemná pomoc

Potenciál a úloha Leader + Kancelář MAS jako základní rozvojová jednotka Území tis. obyvatel, obce do 25 tis. obyvatel MAS jako koncová výkonná jednotka programů Rozhodovací a kontrolní úkoly volených orgánů Standardizace postupů a procesů Akreditace, požadavky na vysokou kvalitu služeb 50% budoucího PRV do II. pilíře –rozvoje venkova, tj. asi 40 mld. Kč 10-25% ostatních programů s vazbou na venkov celkem 105 mld. Kč pro 57% obyvatel Česka projekty do 5 až 10 mil. Kč 100 mil. ročně pro každou ze 150 MAS v ČR FINANCOVÁNÍ Jak využít metody LEADER a struktury MAS pro dosahování výše uvedených cílů? Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.18

VIZE VENKOV JAKO SPOLEČENSTVÍ ŠŤASTNÝCH, SPOKOJENÝCH A ZABEZPEČENÝCH LIDÍ, KTEŘÍ UDRŽUJÍ A ROZVÍJEJÍ VENKOVSKÉ HODNOTY V KULTUŘE, V PODNIKÁNÍ I V SOCIÁLNÍCH VZTAZÍCH A SPOLUPRACUJÍ PŘITOM JAK MEZI SEBOU NAVZÁJEM, TAK SE SVÝMI SOUSEDY DOMA I V ZAHRANIČÍ. VENKOV JAKO SEBEVĚDOMÝ A ROVNOPRÁVNÝ PARTNER MĚSTA, KTERÝ ŠETRNĚ A ODPOVĚDNĚ SÁM HOSPODAŘÍ SE SVÝMI ZDROJI A CHRÁNÍ I ROZVÍJÍ PROSTŘEDÍ VENKOVA, SÍDLA I KRAJINU, ZDĚDĚNÉ PO PŘEDCÍCH, ABY JE V POŘÁDKU ZACHOVAL SOBĚ I PRO BUDOUCÍ GENERACE. Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.19

Děkuji za pozornost František Winter, Národní síť MAS ČR, o.s. Olomouc 20.října 2011NS MAS ČR, o.s.20