Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Vůle, motivace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov09 Autor Mgr.
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Zpracovaly: Lucie Tylšarová, Lucie Zimlová
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
PSYCHICKÉ JEVY.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_14
Motivace.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Personální management
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
VY_32_INOVACE_PSYPS14060ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Motivace Miroslava Fuksová.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_13.
Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Teorie motivace Adéla Furiková.
Motivace Motivace-aneb nestavějte domeček z karet Motivace je psychický proces vedoucí k energetizaci organismu. psychický Motivace usměrňuje naše chování.
Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Abraham Harold Maslow „To, co člověk může být, to musí být.”
Management - Motivování
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Motivace, vůle. 1. Vypište všechno, co potřebujete k tomu, abyste měli radost / byli spokojení 2. Zkuste uvedené potřeby roztřídit do skupin na biologické,
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
MOTIVACE.
MOTIVACE Zora Syslová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Motivace. Motivace Podstata motivace Motivace je dána potřebami člověka. Tyto potřeby má každý člověk jiné. O vymezení lidských potřeb se pokusil americký.
Management - Motivování
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

www.zlinskedumy.cz VY_32_INOVACE_54_11 Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací oblast Společenskovědní vzdělání Vzdělávací obor Nauka o společnosti Tematický okruh Psychologie Téma Tematická oblast Název Motivační procesy u člověka Autor PaedDr. Ivan Konečný Vytvořeno, pro obor, ročník Říjen 2012,STR, STA, ELE, LYE, LYT 3.ročník Anotace Přehled v problematice motivace u člověka Přínos/cílové kompetence Seznámení studentů se složitostí lidského motivačního procesu www.zlinskedumy.cz

Motivy jednání člověka Motivace - vychází z latinského Moveo = hýbám Hlavní je: máme-li proniknout do smyslu lidské činnosti, musíme odhalit její pohnutky = MOTIVY. // Motivy jsou osobní příčiny určitého chování, jako bezprostřední psychologické pohnutky, příčiny reakcí, činností a jednání, zaměřené na uspokojování určitých svých potřeb. // Motivace usměrňuje naše chování a jednání pro dosažení určitého cíle.

= NADSTAVBOVÁ MOTIVACE = Potřeby Z psychologického hlediska potřeby dělíme na: 1) Primární (biologický) stav motivace: jsou to motivy individuální, aktivní, pro uspokojení životních potřeb ( stavy, pudy, hlas, sex, žízeň, sociální a nervové aktivity) 2) Sekundární (sociální) stav motivace: navozuje AKTIVAČNÍ STAV, v tomto případě není činnost sama o sobě cílem, ale prostředkem k dosažení jiného účelu (souvisí se sociálními vztahy, kulturními potřebami, výkonem, prestiží a psychickými potřebami) je označována jako: = NADSTAVBOVÁ MOTIVACE =

Abraham Harold Maslow (1. dubna 1908 – 8. června 1970) A.H.Maslow je tvůrce teorie, že člověk má pět základních potřeb (od nejnižších po nejvyšší - tvoří jakousi pomyslnou „pyramidu“): Maslowova pyramida potřeb potřeba seberealizace potřeba uznání, úcty potřeba lásky, přijetí, spolupatřičnosti potřeba bezpečí a jistoty základní tělesné, fyziologické potřeby První čtyři kategorie Maslow označuje jako nedostatkové potřeby a pátou kategorii jako potřeby existence (bytí) nebo růstové potřeby.

Maslowova pyramida (potřeb)

Motivace může být posilována: odměna, pochvala, trest anticipace - předvídáním úspěchu prožitky skutečných úspěchů zvýšená aspirace Posilování chápeme jako systém: otevřený (připravenost k novým adaptacím a změnám v chování) relativně uzavřen (vůči vnějším vlivům)

Motivaci můžeme rozlišit i na: 1. Motivaci pozitivní - je to NAPĚTÍ = dosažení žádoucího předmětu. 2. Motivace negativní - vzniká očekáváním něčeho nepříjemného. 3. Úkolová motivace - pocit povinnosti, zodpovědnosti (sociální determinace lidské motivace) = Člověk – Společnost =

Motivace // celek vědomých i nevědomých psycho-norem, faktorů, na jejichž základě se uskutečňuje naše chtění a jednání // Zahrnuje také sféru prožívání !

Motivace jsou : - vnější pobídky a cíle - vnitřní motivy Cíl /motiv = to co je hodnotné (redukce potřeby) Zaměření a aktivace jedince: biologické pudy (primární motivy) získané potřeby zájmy a ideály

Vědomá regulace (voluntarizace) Motivační faktory: Zájem Potřeba Ideál City Emoce Motivace je dynamický proces: a) vznik motivu b) posilování či tlumení Vědomá regulace (voluntarizace) je možná i nevědomá regulace ( z potlačených tendencí a pocitů / může být evokován velký vnitřní psychický rozpor)

Pokus se odpovědět Co rozumíš pod pojmem motivace člověka? Vyjádři, čím může být motivace posilována? Pokus se vysvětlit Maslowovu pyramidu potřeb. Jaké znáš motivační faktory? Jak dělíme z psychologického hlediska potřeby člověka?

Zdroje a prameny Gillernová,I - Malotínová, M.: Psychologie pro střední školy, Praha, SPN 1992 Hyhlík, F. – Nakonečný, M.: Malá encyklopedie současné psychologie, Praha, SPN 1973 Klapáč, M.: Psychologie v praxi, Praha, 1992 Novák, L.: Základy psychologie, S & M, Praha, 1992 Gillernová, I., Buriánek, J.: Základy psychologie, sociologie. Praha, Fortuna 1995 Hartl, P.: Psychologický slovník. Praha, Budka 1993 Janoušek, J., Hoskovec, J., Štikar, J.: Psychologický výkladový atlas. Praha, Karolinum – Academia 1993 Nakonečný, M.: Základy psychologie osobnosti. Prahy. Management press 1993 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Maslow-pyramida_potreb.gif 28.9.2012 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Psychology_Barnstar_Hires.png?uselang=cs 28.9.2012