Vzájemná hospitační činnost Věra Voršilková Gymnázium F. X. Šaldy Liberec
Hospitace významný nástroj pro zjišťování průběhu vzdělávání provádí se obvykle „standarizovaným“ pozorováním hlavní cíl – zpětná vazba (zvýšení kvality výuky) charakter záznam průběhu hodiny (dokumentační) vyhodnocování sledovaných jevů (kriteriální)
Typy hospitací na GFXŠ hospitace vedení školy u učitelů hospitace předsedy předmětové komise hospitace učitelů navzájem
hospitace tradičně různé přístupy a sledované jevy nejčastěji: věcná a odborná správnost výuky plánování a příprava výuky organizace, formy a metody výuky motivace a hodnocení žáků klima ve třídě, vztahy a komunikace Formulář o hospitaci (zahrnuje i podrobnější jevy)
vliv ŠVP na hospitace (na pohled na výuku) podle materiálu ČŠI je jednou ze zásad vzdělávání je „hodnocení výsledků vzdělávání vzhledem k dosahování cílů vzdělávání stanovených zákonem 561/2004 Sb. a vzdělávacími programy“ hlavní kritérium hodnocení – jak vyučující podporuje vytváření klíčových kompetencí soubory výroků, které popisují podstatné rysy práce učitele (a odpovídající projevy žáka) při vytváření KK postupné změny v hospitačních záznamech na základě těchto kritérií
KK Klíčové kompetence v RVPG: kompetence k učení kompetence k řešení problémů kompetence sociální a personální kompetence komunikativní kompetence občanské kompetence k podnikavosti
aktivita
Děkuji za pozornost.