2 Kontroly, audity, aneb jak je zvládat a udržet si zdravý rozum Ing. Jan Karásek, Mgr. Richard Hubl.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nepředvídatelné práce a jejich úhrada v rámci fondů EU
Advertisements

SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Integrovaný plán rozvoje města Český Těšín „Revitalizace významně postižené městské části SVIBICE“ DOBRÝ DEN!
Možnosti a limity kontroly obcí
Seminář k ukončování projektů FS Vzorové obsahy 10. června 2008 Praha RNDr. Alois Kopecký, ŘO FS Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Sächsisches Staatsministerium der Finanzen Referat 17 – Kontrolle EU-Fonds Kontrola operací v rámci finanční kontroly EU Informační akce pro projektové.
Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Aspe - systém pro řízení stavebně investičních projektů
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Kontrolní postupy poskytovatele evropských dotací XIV. celostátní finanční konference “Dopady reforem na hospodaření obcí a měst“ Praha, 11. listopadu.
DOTACE MŠMT Investice 2011.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
David Novák 28/ Auditní činnost v rámci ROP Jihozápad.
Přístup ke kontrole prostředků poskytnutých ČR ze zahraničí Josef Polák Výroční konference ROP JZ Listopad 2011.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Přílohy související s podáním a realizací dotace z PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Možnosti kontroly veřejných zakázek Oživení, o. s.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Správa a distribuce dotací z fondů EU a státního rozpočtu ČR Tisková konference HVB Bank a České pojišťovny 3. října 2006.
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
1. Poskytování informací komunikace mezi uchazečem a zadavatelem Dobrá praxe = Otevřenost 2 kvalita & množství forma a způsob uveřejňování a poskytování.
REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM PRO NUTS2 JIHOVÝCHOD POSOUZENÍ VLIVŮ KONCEPCE NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ (SEA) Ing. Petr Mynář INVESTprojekt NNC, s.r.o. Brno, 4.
Smluvní vztahy a registrace Jaroslav Žákovčík Praha
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
1 O programu pro Informační Systém Investičního Controllingu n Dovolujeme si Vám představit základní schémata informačního systému ISIC n Programové řešení.
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Povinné přílohy žádosti pro 5. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Ing. Johana Chalupová Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Audity finančních prostředků spolufinancovaných z fondů EU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
Projektový cyklus - realizace
Kontrola projektu na místě, průběžné posouzení projektu Martina Bečvářová Praha (květen 2015)
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Operační program ESPON 2013 Informační den Program ESPON 2013 Projektová partneři Mgr. Milada Hroňková Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Aspe® systém pro řízení stavebně investičních projektů.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA ČR Obecná část Pravidel – změny oproti Pravidlům období
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Řízení investičních projektů DSZ DÚR DS ZBV RS DVZ DSP Systém Aspe.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Operační program přeshraniční spolupráce Slovenská republika – Česká republika Centrum pro regionální rozvoj Infobod Zlín.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Inventarizace majetku a závazků
Schválením žádosti projekt nekončí
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Fond malých projektů Interreg V-A SK - CZ Realizace malého projektu Zdeněk Mikel Ostrava
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Ověření a udržitelnost malého projektu
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

2 Kontroly, audity, aneb jak je zvládat a udržet si zdravý rozum Ing. Jan Karásek, Mgr. Richard Hubl

3 STRUKTURA PREZENTACE 1. ČÁST HOSPODÁRNOST, EFEKTIVNOST, ÚČELNOST – NÁKLADY NA PROJEKT VÝKONNOSTNÍ AUDIT Ing. Jan Karásek 2. ČÁST Externí audity ROP, aneb proč to všecko chceme VĚDĚT Audit Evropského účetního dvora Mgr. Richard Hubl

4 HOSPODÁRNOST, EFEKTIVNOST, ÚČELNOST Co chceme uskutečnit a čeho chceme dosáhnout? Co jsme uskutečnili a čeho jsme dosáhli? S jakými náklady ? S jakými zdroji? Ekonomická výhodnost! 3 E = 4 otázky = 1 odpověď

5 NÁKLADY NA PROJEKT Projekt = komplexní problém Náklady životního cyklu stavby: celkové náklady pořízení stavby = cena pozemku + náklady pořízení stavby + náklady na užívání + provoz opravy a údržbu + náklady na likvidaci Investiční projekt prochází různými fázemi: Záměr Příprava Projektování Realizace Uvedení do užívání (nehovoříme o případně likvidaci) A v každém stadiu je stanovení ceny odlišné !

6 METODICKÝ POSTUP Ekonomická efektivnost pořizování dlouhodobého majetku je v největší míře ovlivněna správnou předprojektovou a projektovou přípravou. Je nutné zásadně potlačit většinu neprofesionálních rozhodnutí učiněných na základě intuice, neodborných odhadů nebo nekvalifikovaných doporučení provedených v časové tísni.

7 DVĚ ZÁKLADNÍ FÁZE PROCESU POŘÍZENÍ INVESTICE PŘÍPRAVNÁ FÁZE uskutečňují se zásadní rozhodnutí o budoucí veřejné investici na úrovni programů a projektů, zpracovávají se pro ně potřebné podklady, definují se cíle, provádějí se potřebné průzkumy a šetření, probíhá územní a stavební řízení atd. Přípravná fáze končí zadáním veřejné zakázky zhotoviteli stavebního díla. REALIZAČNÍ FÁZE představuje vlastní provedení díla zhotovitelem. Knut Samset Professor NTNU

8 VÝKONNOSTNÍ AUDIT VÝKONNOSTNÍ AUDIT Výkonnostní audit, rovněž nazývaný audit hodnoty získané za vynaložené prostředky (Value-For-Money nebo VFM) má především za cíl: přezkoumání výstupů organizace z hlediska zajištění hospodárnosti, efektivity a účelnosti při zabezpečování těchto výstupů; porovnání vybraných ukazatelů se standardy (performance measures, benchmarks); zjistit, zda je účelné, hospodárné a efektivní užívání veřejných prostředků; napomoci zlepšení výkonnosti. Zprávy o provedení auditu věnují velkou pozornost jejich závěrům a zjištěním. Kromě doporučení ke zlepšení auditoři napomáhají zavedení těchto doporučení svou účastí při vypracování podrobných plánů činnosti.

9 VÝKONNOSTNÍ AUDIT VÝKONNOSTNÍ AUDIT Ve smyslu § 4 zákona č. 166/1993 Sb., o Nejvyšším kontrolním úřadu, v platném znění a zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole) a vyhlášky č. 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon č.320/2001., o finanční kontrole se zkvalitňuje proces kontroly a jejího zaměření. Kontrola se již převážně nezaměřuje pouze na účetní evidenční a informační činnost s jednoznačnou preferencí dodržování zákonů a předpisů. Ve většině případů již nejde pouze o finanční aspekty a jednotlivě pojatá kritéria výkonnosti, ale o komplexní posouzení a kontrolu, jak jsou plněny úkoly veřejné správy s vyhodnocením účelnosti a hospodárnosti použitých veřejných prostředků – kritérium efektivnosti se tak stává jedním z nejdůležitějších kritérií pro hodnocení dosažených cílů a jsou s ním úzce provázány pojmy účelnosti a hospodárnosti.

10 TAKÉ ROP JV JE KONTROLOVÁN 180 dnů z 225 byla na ROP JV externí kontrola (2010) Evropský účetní dvůr Audit DG Regio Evropské komise Nejvyšší kontrolní úřad, Územní odbor XIII. Brno Ministerstvo pro místní rozvoj, odbor rozpočtu Městská správa sociálního zabezpečení Všeobecná zdravotní pojišťovna Deloitte (outsourcing auditního orgánu) Ministerstvo financí, odbor kontroly Ministerstvo financí, Platební a certifikační orgán Oba kraje NUTS 2 Jihovýchod, odbory Regionálního rozvoje Zjištěná pochybení jsou minimální

11 MEZI AUDITY JSOU ROZDÍLY MEZI AUDITY JSOU ROZDÍLY Rozdíl mezi audity „českými“ a „evropskými“ je nikoliv procesní, ale spíše „přístupový“. Různé přístupy NKÚ, MF, EK, EÚD – obtížné proniknutí do problému. Evropský audit je spíše VÝKONNOSTNÍ – HLEDÁ SE SMYSL PROJEKTU, POUŽÍVÁ SE „SELSKÝ ROZUM“ (3E) ROP JV MUSÍ BÝT PŘIPRAVEN NA VŠECHNY TYPY AUDITŮ! X

12 Audit Evropského účetního dvora 1/7 Evropský účetní dvůr (EÚD) se sídlem v Lucemburku, jenž je obdobou Nejvyššího kontrolního úřadu v České republice, přezkoumává účetnictví všech příjmů a výdajů Unie, tedy přezkoumává legalitu a správnost příjmů a výdajů a přesvědčuje se o řádnosti finančního řízení. Kontrola se provádí na základě účetních dokladů a na místě v prostorách jakékoli instituce, která spravuje příjmy a výdaje jménem Unie, včetně prostor fyzických a právnických osob, které přijímají platby z rozpočtu, a v členských státech. Účetní dvůr má právo na přístup k informacím, které jsou nutné pro přezkoumání příjmů a výdajů Unie. Účetní dvůr vypracuje po skončení každého rozpočtového roku výroční zprávu. Tato zpráva se předkládá ostatním orgánům Unie a zveřejňuje se v Úředním věstníku Evropské unie spolu s odpověďmi orgánů na připomínky Účetního dvora.

13 Audit Evropského účetního dvora 2/7 Vybraná nejčastější zjištění EÚD na úrovni příjemců (EU27): Nedostatečné zveřejnění informací – (ne)dostupnost informací - načasování VŘ Nekvalitně připravená zadávací dokumentace (nedostatečný geologický průzkum, chyby v projektu nebo výkazu výměr) Podmínky na míru vítěznému uchazeči Nedůsledné uplatňování smluvních pokut a reklamací Rozšíření předmětu zakázky - vícepráce nezahrnuté v původní dokumentaci Změna použitých materiálů a technologií Projekt neplní funkci pro kterou byl schválen Vícenásobné uplatnění výdajů - uplatnění stejného nákladu v rámci dvou různých projektů stejným příjemcem Konečný příjemce není vlastníkem - prodej aktiva do 5 let od jeho nabytí - také zpětný leasing

14 Ve dnech 6. – byl v souladu článkem 287 Smlouvy o fungování EU vykonán zástupci Evropského účetního dvora audit ROP Jihovýchod. Ukončení auditu bylo po vyjednáváních v Luxemburgu na začátku července 2011 Za vynaložené výdaje je zodpovědný jak řídící orgán, tak příjemce. Audit Evropského účetního dvora 3/7

15 Požadované dokumenty před zahájením auditu - příklady 1.Pokud projekt generuje příjmy: analýza nákladů a výnosů, které byla součástí projektové žádosti včetně všech podkladů, vstupních dat a výpočtů v elektronické formě. 2.Pokud to vyžadují příslušné právní předpisy, rozhodnutí o umístění stavby, stavební povolení, studii dopadu daného projektu na životní prostředí, povolení zkušebního provozu a kolaudační souhlas/rozhodnutí. 3.K uskutečněným veřejným zakázkám (podlimitním i nadlimitním), které se týkají auditovaných výdajů, by měla být na místě k dispozici následující dokumentace, zejména: a)počáteční studie k zadávacím podmínkám, telefonický a ový kontakt na jejich autora; b)zadávací dokumentace včetně výkazu výměr v elektronické formě; c)zveřejnění v Úředním věstníku a/nebo v národním či regionálním tisku (předběžné informace, oznámení o zakázce, oznámení o zadání zakázky); d)údaje o zrušených zadávacích řízeních, změnách, opravách a doplnění zadávacích řízení týkajících se projektu s písemným zdůvodněním; e)seznam potenciálních uchazečů (subjektů, které obdržely zadávací dokumentaci) f)seznam a originály nabídek obdržených v rámci veřejné soutěže a doklad o datu jejich doručení a otevření; g)seznam neotevřených a odmítnutých/nepřijatých nabídek; h)informace o odvolání a stížnostech podaných účastníky tendru; i)provedená hodnocení nabídek včetně hodnotících tabulek, použitá kritéria a zdůvodnění konečné volby; j)podepsaná smlouva s vítězným uchazečem včetně výkazu výměr v elektronické podobě, včetně všech dodatků, k dodatkům, které měnily smluvní cenu nebo použité materiály a technologie písemné zdůvodnění; k)výkazy výdajů, doklady o technické způsobilosti (jak osvědčení vystavená během realizace, tak osvědčení uvedená na potvrzení o dokončení projektu), stavební plány a osvědčení a osvědčení nezávislých stavebních inspektorů; l)ostatní dokumenty související s průběhem veřejné zakázky. 4.Fakturované částky: a)seznam společností, které fakturovaly náklady na projekt a seznam společností s nimi propojených (personálně i vlastnicky); b)objednávky; c)faktury včetně případných výkazů výměr a zjišťovacích protokolů (nejlépe v elektronické podobě); d)dodací listy a předávací protokoly; e)doklad o provedení platby (externí doklad, ve většině případů výpis z bankovního účtu). 5.Bankovní výpis potvrzující přijatí dotací souvisejících s auditovanými žádostmi o platbu. 6.Seznam spolufinancovaného dlouhodobého majetku, včetně inventárních čísel. 7.U spolufinancovaných nemovitostí výpis z katastru nemovitostí. 8.Nejaktuálnější účetní závěrka příjemce a veškeré zprávy interních a externích auditorů. 9.Seznam osob (právnických a fyzických) propojených vlastnicky i personálně s příjemcem. 10.Podklady z účetní evidence: a)výpis z účetního deníku za auditovaný projekt (projektové účetnictví) od počátku realizace projektu, pokud možno v elektronické podobě; b)účetní závěrka příjemce za období, ve kterém bylo účtováno o auditovaných výdajích; c)registr dlouhodobého majetku k rozvahovému dni, pokud k tomuto datu byl spolufinancovaný majetek zařazen do užívání; d)rozpis zůstatku účtu pořízení dlouhodobého majetku k rozvahovému dni, pokud obsahuje náklady na spolufinancovaný majetek; e)kompletní výpis transakcí na účtu přijatých dotací za období, ve kterém bylo účtováno o auditovaných výdajích. 11.Přehled všech ostatních projektů implementovaných příjemcem a spolufinancovaných z fondů EU s uvedením jména operačního programu, čísla projektu a seznamu způsobilých nákladů uplatněných k proplacení za daný projekt. Audit Evropského účetního dvora 4/7

16 V průběhu auditu návštěva všech projektů Kontrola na místě – zda projekt stojí, zda má publicitu, sběr dokumentů Audit Evropského účetního dvora 5/7

17 Požadované dokumenty po ukončení auditu na místě Audit Evropského účetního dvora 6/7 Datum požadavkuPožadované dokumenty a vysvětlení Seznam neúspěšných projektů a dokumenty k projektům nedodané na místě v průběhu kontroly v prosinci 2010 (např. inženýrsko-geologický průzkum z roku 1980 k jednomu z projektů, protokol o provedené statické zatěžovací zkoušce pro pozemní komunikace k parkové cestě, atd.) Metodika pro hodnotitele a externí experty Pro všechny auditované projekty: protokoly o posouzení přijatelnosti, formálních náležitostí, souhrnné hodnotící zprávy včetně zdůvodnění bodové hranice pro schvalování projektů, posouzení nezbytnosti veřejné podpory dle Nařízení EK 1628/2006 a aktuální monitorovací zprávy U jednoho z projektů výroční zprávy majoritního akcionáře příjemce za roky 2007 a 2008, smlouvu, resp. přislib mezi žadatelem a bankou, seznam zaměstnanců v letech 2005–2006, vyjádření k EIA a NATURA 2000, průzkum trhu a podklady k prokázání předfinancování projektu Zevrubné popsání rozdílů mezi "opravou" a "rekonstrukcí" silnic včetně zaslání kopie veškeré komunikace mezi Komisi a ŘO na téma rekonstrukce silnic, napojení na TEN-T, atd Operační manuál ROP JV, kontrola statutu MSP dle reálných dat žadatele ještě před podpisem smlouvy. Detailní popis fungování systému eCBA (index rentability, ENPV/I, FNPV/I, verifikace reálnosti vstupu do eCBA) U projektů v cestovním ruchu - verifikace prokázání činnosti v cestovním ruchu jako ukazatele přijatelnosti, zdůvodnění hodnot ENPV a FNPV u projektů, zdůvodnění finančních korekcí Projekty silnic - technická projektová dokumentace k VŘ, seznam uchazečů včetně těch, kteří nahlíželi do projektové dokumentace, dodatečné informace k VŘ a seznam obeslaných účastníků, dokumentace veřejné zakázky na projektovou dokumentaci, kopie bankovních výpisů k fakturám, vícepráce - dodatek ke smlouvě a nezpůsobilost těchto výdajů Seznam členů VRR (v dělení Kraj Vysočina a Jihomoravský kraj), kteří se účastnili zasedání VRR, na kterých se schvalovaly auditované projekty. Ke každému členovi bylo požadováno funkční začlenění v rámci kraje (v orgánech kraje, jiné…) U jednoho z projektů kopii pojistné smlouvy zhotovitele, ze které je patrné, že tato pojistná smlouva skutečně pokrývala celé období realizace projektu U jednoho z projektů velmi podrobné vysvětlení metodiky výpočtu finančního zdraví (rozbor Altmanova Z-skóre a IN99 manželů Neumeierových), porovnání dvou verzí projektu, vyjasnění poslední známé daňové povinnosti žadatele, dodání relevantních daňových přiznání Projektové žádosti, veškerá hodnocení a eCBA k 10 náhodně vybraným zamítnutým projektům z dříve zaslaného seznamu.

18 Celkové zaměření auditu EÚD zejména na VŘ Veškerá dokumentace, procesní prověření VŘ, ekonomické vazby účastníků Práce ŘO s příjemci – newsletter, školení Audit Evropského účetního dvora 7/7

19 VŘ na rekonstrukci investice, hlavní kritérium pro zadání zakázky byla hospodářsky nejvýhodnější nabídka. Dílčí kritéria pro zadání zakázky: (1) 55% cena (2) 15% smluvní pokuta (A) za zpoždění při dokončení díla (3) 10% smluvní pokuta (B) za zpoždění při vyklizení staveniště (4) 10% smluvní pokuta (C) za zpoždění při opravě vad dokončeného díla (5) 10% smluvní pokuta (D) za zpoždění při opravě vad vzniklých v záruční době. SMLUVNÍ POKUTY – NEWSLETTER 11–12/2010

20 Podmínka objektivně nepředvída(tel)né skutečnosti: Definice FIDIC všeobecných podmínek pro stavební smlouvy: "Nepředvídatelný" znamená takový, jenž nemůže být rozumně předpokládán zkušeným zhotovitelem k datu podání nabídky Údaje o staveništi: Objednatel … zpřístupní zhotoviteli své informace a všechny významné údaje … o hydrologických a podpovrchových podmínkách na staveništi, včetně ekologických aspektů.... Zhotovitel bude odpovídat za interpretaci všech těchto údajů. VÍCEPRÁCE – METODIKA FIDIC

21 ROP JV NADÁLE BUDE KONTROLOVÁN VYBRANÉ PROBÍHAJÍCÍ A PLÁNOVÁNÉ AUDITY V ROCE 2011 Evropský účetní dvůr – AUDIT AO Nejvyšší kontrolní úřad Ministerstvo pro místní rozvoj, odbor rozpočtu Ministerstvo financí, odbor kontroly Ministerstvo financí, Platební a certifikační orgán Oba kraje NUTS 2 Jihovýchod

22 DĚKUJEME VÁM ZA POZORNOST!