FINANCOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB ve Zlínském kraji v roce 2015 Setkání poskytovatelů sociálních služeb ve Zlínském kraji dne 1. 10. 2014 Sál A, 15. budova.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Advertisements

Uzavírání veřejnoprávních smluv
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Informace k vyplňování monitorovacích zpráv v rámci individuálního projektu „Vybrané služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ reg. č. CZ.1.04/3.1.00/
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
1 Sociální integrace OK Zajištění dostupnosti vybraných sociálních služeb v Olomouckém kraji Cena za poskytování sociální služby Platební podmínky – fakturace.
Příloha č. 6: Údaje o podporovaných sociálních službách v Plzeňském kraji.
Systém kontrol realizovaných u příjemců Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Pravidla tvorby a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji a jejich implementace v rámci tvorby sítě 2015 – 2016 a dotačním řízení na.
GRANTOVÝ SYSTÉM MČ Praha 21 ZMĚNY ŽÁDOST VYÚČTOVÁNÍ ÚJEZD NAD LESY 7. LEDNA 2012.
SOCIÁLNÍ SLUŽBY V ČR.
Setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
Monitorovací zpráva a finanční prostředky Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“ Projekt je spolufinancován z prostředků z.
Odbor dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu kraje Vysočina Pro rok 2008 vypsal ODSH dva dotační tituly: Zásady Zastupitelstva kraje Vysočina.
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
GP Bydlete na venkově 2008 Celkový objem finančních prostředků: 1,2 mil. Kč Předmět podpory: projektová dokumentace pro stavební řízení - 1. rekonstrukce.
METODIKA - VÝKLAD MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu nestátním neziskovým subjektům v oblasti podpory rodiny pro rok 2008 Mgr. Ivana Grosskopfová,
INDIVIDUÁLNÍ PROJEKT Služby sociální prevence v Královéhradeckém kraji III.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
 Smlouva o poskytnutí účelové dotace čl. V., odst. 14 (Pověření poskytováním SOHZ čl. IV., odst. 13) a dále Metodika PK část XIII., odst. 13  mezní.
Úprava „Pravidel řízení o přiznání finanční podpory JMK pro rok 2016 v oblasti podpory poskytování soc. služeb„ ODDĚLENÍ EKONOMIKY A KONTROLY
Mechanismus finanční podpory sociálních služeb formou vyrovnávací platby 1.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory ve Zlínském kraji Konference „Plánování a financování sociálních služeb v Jihomoravském kraji“
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory JMK pro rok 2017 Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory JMK pro rok 2017 OSV JMK.
„Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Projekt registrační číslo CZ /0.0/0.0/15_005/ je hrazen v rámci Operačního programu Zaměstnanost.
Informační schůzka k podávání žádostí o finanční podporu z rozpočtu JMK v souladu s ustanovením § 105 zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Správní řízení ve věci oprávnění k poskytování zdravotních služeb
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory JMK pro rok 2018 OSV JMK.
P r o č to všechno děláme? Chceme:
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory Jihomoravského kraje pro rok 2018 v oblasti podpory poskytování sociálních služeb Obecná východiska.
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Podání žádosti o dotaci na rok 2017
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
Vyúčtování dotací za rok 2013 Rozdělení dotací v roce 2014
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

FINANCOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB ve Zlínském kraji v roce 2015 Setkání poskytovatelů sociálních služeb ve Zlínském kraji dne 1. 10. 2014 Sál A, 15. budova 14/15 Baťova institutu, Zlín

UPOZORNĚNÍ NA ADMINISTRATIVNÍ CHYBU V METODICE Děkujeme poskytovatelům pečovatelské služby za upozornění na administrativní chybu v Metodice, a to: Strana 13, Tabulka č. 6 „Obvyklé výnosy terénních služeb sociální péče pro rok 2015“, sloupec „Obvyklé výnosy sociální služby (mimo výnosů z územních samosprávných celků) na jednotku/rok (v Kč)“ – Uživatelé, sociální služba druhu „pečovatelská služba“ chybně uvedena hodnota 173.800 Kč, správná hodnota 123.800 Kč.

Harmonogram dotačního roku 2015 17. září Schválení Výzvy a Metodiky pro poskytovatele ve ZK (ZZK) 1. října – 13. října Podávání Žádostí poskytovatelů o finanční podporu z programu Zajištění dostupnosti do 15. listopadu Podávání Žádosti Zlínského kraje o dotaci ze státního rozpočtu 3. listopadu Schválení žádosti Zlínského kraje o dotaci ze státního rozpočtu (RZK) prosinec Předpoklad schválení státního rozpočtu 1. prosince Schválení Pověření k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu pro poskytovatele sociálních služeb (RZK) ROK 2015 leden Rozhodnutí MPSV o poskytnutí dotace ze státního rozpočtu pro Zlínský kraj leden – únor Schválení objemu finančních prostředků jednotlivým poskytovatelům únor – březen Uzavření Veřejnoprávních smluv s poskytovateli sociálních služeb, uvolnění finančních prostředků poskytovatelům

Financování sociálních služeb na území ZK v roce 2015 Zastupitelstvo Zlínského kraje dne 17. 9. 2014 schválilo: Výzvu k předkládání Žádostí poskytovatelů sociálních služeb o finanční podporu z programu Zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2015 (dále jen Výzva) Metodiku pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje z programu Zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2015 (dále jen Metodika) Na základě těchto schválených dokumentů byla na webových stránkách Zlínského kraje pro poskytovatele zveřejněna informace ve věci předkládání Žádostí o finanční podporu pro rok 2015 a výše uvedené dokumenty.

VÝZVA k předkládání Žádostí poskytovatelů sociálních služeb o finanční podporu z programu Zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2015

VÝZVA 2. Způsob podání Žádosti 3. Termín podání Žádosti 1. Účel finanční podpory Poskytuje se k financování běžných výdajů, které souvisejí s poskytováním základních činností sociálních služeb dle zákona o sociálních službách, které jsou v souladu s Akčním plánem rozvoje sociálních služeb ve Zlínském kraji pro rok 2015. Nesmí být použita na zajištění fakultativních a ostatních činností. 2. Způsob podání Žádosti Poskytovatel zpracovává a podává jednu Žádost za kraj, která je dále členěna pro každou registrovanou službu, a to prostřednictvím k tomu určené webové aplikace OKslužby–Poskytovatel. 3. Termín podání Žádosti Termín uvedený ve Výzvě se změnil – Žádost bude možné podat v termínu od 1.10.2014 do 13.10.2014 včetně, a to z důvodu zpřístupnění webové aplikace od 1.10.2014. V případě změny termínu ze strany MPSV pro podání žádosti kraje o poskytnutí dotace ze státního rozpočtu, bude o změně termínu pro podání Žádosti poskytovatele sociální služby rozhodovat Rada Zlínského kraje.

VÝZVA 4. Období, na které budou finanční prostředky poskytnuty Finanční prostředky se poskytují na období od 1.1.2015 do 31.12.2015, za podmínky přijetí Pověření k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu. Lze je použít na úhradu nákladů prokazatelně vzniklých v roce 2015 a uhrazených nejpozději do 31.1.2016. 5. Aplikace pro podání Žádosti Webová aplikace OK služby – Poskytovatel, část Žádost o dotaci. Struktura žádosti je stanovena touto aplikací (viz Uživatelská příručka aplikace, popř. možnost zúčastnit se semináře pořádaného MPSV dne 7.10.2014 v Praze). 6. Kontaktní osoby Kontaktní osoby uvedené ve Výzvě jsou kontaktními osobami ke konzultaci. 7. Příloha Výzvy Metodika pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje z programu Zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2015.

METODIKA pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje z programu Zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2015

METODIKA I. Úvodní ustanovení Sociální služby, prostřednictvím kterých bude dostupnost sociálních služeb na území Zlínského kraje zajišťována v roce 2015, jsou definovány v Akčním plánu rozvoje sociálních služeb ve Zlínském kraji pro rok 2015 (dále jen AP 2015), jenž je prováděcí částí Střednědobého plánu pro období 2012 – 2015. II. Zaměření finanční podpory, účel programu Finanční podpora se poskytuje k financování běžných výdajů, které souvisejí s poskytováním základních činností sociálních služeb, které jsou v souladu s AP 2015. III. Vysvětlení základních pojmů Např. pojem finanční podpora, žadatel, žádost o finanční podporu, lůžkoden, podpořená osoba apod.

METODIKA IV. Všeobecné podmínky pro poskytnutí finanční podpory Celkový finanční rámec je dán výší dotace poskytnuté ze státního rozpočtu prostřednictvím MPSV kraji. Finanční podpora je stanovena na základní jednotku služby (její výše je uvedena v AP 2015): lůžko – pro pobytové formy SSL (u azylových domů pro rodiny s dětmi byly bytové jednotky nahrazeny počtem lůžek) průměrný přepočtený úvazek pracovníka v přímé péči (dále jen průměrný přepočtený úvazek PP) – pro ostatní nepobytové formy SSL hodnoty odpovídají hodnotám uvedeným v aplikaci KISSOS: výkaz skutečnost 2013 nebo plán 2014 (v případě, že hodnoty ve výkazu skutečnost 2013 byly vyšší než ve výkazu plán 2014, byly použity hodnoty z výkazu plán 2014) jsou v nich započítány úvazky následujících pracovních pozic: sociální pracovníci, pracovníci v sociálních službách, zdravotničtí pracovníci, pedagogičtí pracovníci, manželští a rodinní poradci, další odborní pracovníci Příjemci finanční podpory budou Pověřeni krajem k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu. Finanční podpora bude poskytovateli SSL poskytnuta na základě Veřejnoprávní smlouvy.

METODIKA V. Žadatel o finanční podporu O finanční podporu může žádat poskytovatel SSL v případě, že: sociální služba je registrovaná a/nebo zapsaná v registru poskytovatelů SSL v případě podané žádosti o změnu platné registrace, kdy ještě o této změně nebylo rozhodnuto a/nebo změna nebyla zapsána, bude tato žádost o změnu registrace SSL přiložena k formuláři Žádost (v případě, že toto nebude umožněno prostřednictvím webové aplikace OKslužby–Poskytovatel, bude nutno žádost o změnu registrace doložit KÚZK v listinné podobě) sociální služba je definovaná v AP 2015 Finanční podporu lze poskytnout jen poskytovateli SSL, který nemá: daňové nedoplatky nedoplatky na pojistném a na penále na veřejné zdravotní pojištění a sociálním zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti závazky po lhůtě splatnosti vůči kraji, orgánům státní správy, samosprávy a zdravotním pojišťovnám Tuto skutečnost musí poskytovatel SSL deklarovat formou prohlášení při podání Žádosti, které je součástí Žádosti ve webové aplikaci OKslužby–Poskytovatel.

METODIKA VI. Způsob stanovení finanční podpory Způsob výpočtu finanční podpory (vyrovnávací platby) na jednotlivé druhy SSL upravuje Příloha č. 4 Akčního plánu pro rok 2015 (Mechanismus stanovení finanční podpory): při výpočtu se vychází z obvyklých (průměrných) nákladů příslušného druhu SSL na jednotku zjištěných v rámci analýzy dat z benchmarkingu, přičemž se zohledňují (odečítají) obvyklé výnosy služby (úhrady od uživatelů, výnosy od zdravotních pojišťoven, spolufinancování ze strany ÚSC, ostatní výnosy) Pro druhy a formy sociálních služeb je stanoven: počet jednotek = východisko pro stanovení celkové finanční podpory Maximální hodnota – nemůže být vyšší, než je uvedená kapacita konkrétní sociální služby v AP 2015 Minimální hodnota – představuje kapacitu, kterou poskytovatel sociální služby uvádí do Žádosti; je použita za předpokladu, že hodnota tohoto ukazatele je nižší, než je kapacita uvedená pro konkrétní sociální službu v AP 2015 indikátor/y = výkonové měřítko sociální služby, k jehož zajištění bude poskytovatel smluvně zavázán (příklady indikátorů – viz následující snímky) parametr dostupnosti a potřebnosti = minimální hodnoty budou použity v roce 2016 v rámci hodnocení SSL (benchmarking) za rok 2015; k jejich dodržení poskytovatel nebude smluvně zavázán obvyklé výnosy = výnosy od uživatelů, výnosy od zdravotních pojišťoven, ostatní (např. dary, Evropské zdroje, výnosy z Nadací a nadačních fondů, Úřadů práce, Úřadu vlády apod.)

METODIKA Indikátor u pobytových služeb sociální péče, sociální prevence a noclehárny = počet lůžkodnů/rok Jedním lůžkodnem se rozumí jedno obsazené lůžko za den nebo noc (pouze v případě služby druhu noclehárna) nebo fyzicky neobsazené lůžko (v případě hospitalizace uživatele nebo jeho pobytu mimo zařízení), za které je ale účtována úhrada. Příklad – stanovení počtu lůžkodnů (dle KISSOS): Služba je poskytována 365 dní v roce, kapacita 2 lůžka, ve sledovaném období 3 uživatelé: uživatel 1 byl ve službě celý rok = 365 dnů, uživatel 2 byl ve službě od 1.1. do 31.3. = 90 dnů (31 leden, 28 únor, 31 březen), uživatel 3 byl ve službě od 15.4. do 31.12. = 260 dnů → počet lůžkodnů = 715 (365 + 90 + 260) Příklady – stanovení indikátoru pro domov pro seniory – kapacita 20 lůžek: A. Kapacita 20 lůžek – od 1.1. do 31.12. 20 lůžek x 365 dnů x 93% obložnost = 6.789 lůžkodnů B. Kapacita 20 lůžek – od 1.2. do 31.12. 20 lůžek x 334 dnů x 93% obložnost = 6.212,4 ≐ 6.212 lůžkodnů C. Kapacita 20 lůžek – od 1.1. do 31.5., kapacita 28 lůžek – od 1.6. do 31.12. (20 lůžek x 152 dnů x 93% obložnost) + (28 lůžek x 213 dnů x 93% obložnost) = 8.374 lůžkodnů

Parametr dostupnosti a potřebnosti pro rok 2015 METODIKA PŘÍKLAD: Počet jednotek, indikátor a parametr dostupnosti a potřebnosti pro následné hodnocení SSL za rok 2015 Obvyklé výnosy Druh sociální služby Počet jednotek Indikátor Parametr dostupnosti a potřebnosti pro rok 2015 Podíl uživatelů v III. a IV. stupni PnP Obložnost Domovy pro seniory počet lůžek počet lůžkodnů / rok 60 % 93 % Druh sociální služby Cílová skupina Jednotka služby Obvyklé výnosy služby (mimo výnosů z územních samosprávných celků) na jednotku / rok (v Kč) Uživatelé FZP Ostatní Domovy pro seniory (51 – 100 lůžek) senioři lůžko 181 690 16 560 8 280

METODIKA Indikátor u ambulantních služeb sociální péče = celkový počet hodin přímé péče na průměrný přepočtený úvazek PP/rok Příklad: Minimální počet hodin přímé péče na průměrný přepočtený úvazek PP/den = 3,0 Roční hodnota počtu odpracovaných dnů pracovníkem v přímé péči = 220 dnů (tj. 251 pracovních dnů roku 2015 bez svátků mínus 3 dny vzdělávání dle §§ 111 a 116 zákona o sociálních službách mínus 20 dnů dovolené mínus 8 dnů průměrné pracovní neschopnosti (3%)) → celkový počet hodin přímé péče na průměrný přepočtený úvazek PP/rok = 660 (3,0 x 220) Příklady – stanovení indikátoru pro centrum denních služeb – kapacita 4,2 průměrných přepočtených úvazků PP: A. Kapacita 4,2 úvazků – od 1.1. do 31.12. 4,2 úvazků x 660 hodin přímé péče za rok = 2.772 hodin přímé péče B. Kapacita 4,2 úvazků – od 1.2. do 31.12. 4,2 úvazků x (660 – 55) hodin přímé péče za rok = 2.541 hodin přímé péče sníženo o 1/12

Celkový počet hodin přímé péče na průměrný přepočtený úvazek PP / rok METODIKA PŘÍKLAD: Počet jednotek, indikátor a parametr dostupnosti a potřebnosti pro následné hodnocení SSL za rok 2015 Obvyklé výnosy Druh sociální služby Počet jednotek Indikátor Parametr dostupnosti a potřebnosti pro rok 2015 Celkový počet hodin přímé péče na průměrný přepočtený úvazek PP / rok Minimální počet hodin přímé péče na průměrný přepočtený úvazek PP / den Centra denních služeb počet průměrných přepočtených úvazků PP 660 3,0 Druh sociální služby Cílová skupina Jednotka služby Obvyklé výnosy služby (mimo výnosů z územních samosprávných celků) na jednotku / rok (v Kč) Uživatelé Ostatní Centra denních služeb osoby se zdravotním postižením průměrný přepočtený úvazek PP 79 200 35 350

METODIKA Indikátor u terénních služeb sociální péče = celkový počet hodin přímé péče bez cesty* na průměrný přepočtený úvazek PP/rok (* hodinou přímé péče bez cesty se rozumí skutečně spotřebovaný čas nezbytný k zajištění úkonu) Příklad: Minimální počet hodin přímé péče bez cesty na průměrný přepočtený úvazek PP/den = 4,5; roční hodnota počtu odpracovaných dnů pracovníkem v přímé péči = 220 dnů (tj. 251 pracovních dnů roku 2015 bez svátků mínus 3 dny vzdělávání dle §§ 111 a 116 zákona o sociálních službách mínus 20 dnů dovolené mínus 8 dnů průměrné pracovní neschopnosti (3%)) → celkový počet hodin přímé péče bez cesty na průměrný přepočtený úvazek PP/rok = 990 (4,5 x 220) Příklad – pečovatelská služba: Pečovatelská služba je zajišťována 2,3 průměrnými přepočtenými úvazky v PP; minimální počet hodin přímé péče bez cesty na průměrný přepočtený úvazek PP/den = 4,5; roční hodnota počtu odpracovaných dnů pracovníkem v přímé péči = 220 dnů → celkový počet hodin přímé péče na 2,3 průměrného přepočteného úvazku PP/rok = 2.277 (990 x 2,3)

METODIKA PŘÍKLAD: Počet jednotek, indikátor a parametr dostupnosti a potřebnosti pro následné hodnocení SSL za rok 2015 Obvyklé výnosy Druh sociální služby Počet jednotek Indikátor Parametr dostupnosti a potřebnosti pro rok 2015 Celkový počet hodin přímé péče bez cesty na průměrný přepočtený úvazek PP / rok Minimální počet hodin přímé péče bez cesty na průměrný přepočtený úvazek PP / den Pečovatelská služba počet průměrných přepočtených úvazků PP 990 4,5 Druh sociální služby Cílová skupina Jednotka služby Obvyklé výnosy služby (mimo výnosů z územních samosprávných celků) na jednotku / rok (v Kč) Uživatelé Ostatní Pečovatelská služba senioři průměrný přepočtený úvazek PP 123 800 20 550

METODIKA Indikátor u ambulantních služeb sociální prevence = celkový počet hodin poskytnutých intervencí na celkový počet jednotek služby/rok Příklad – služby následné péče: Počet hodin poskytnutých intervencí na průměrný přepočtený úvazek PP/den = 3,0; roční hodnota počtu odpracovaných dnů pracovníkem v přímé péči = 220 dnů (tj. 251 pracovních dnů roku 2015 bez svátků mínus 3 dny vzdělávání dle §§ 111 a 116 zákona o sociálních službách mínus 20 dnů dovolené mínus 8 dnů průměrné pracovní neschopnosti (3%)) ; počet průměrných přepočtených úvazků v PP = 1,8 → celkový počet hodin poskytnutých intervencí na celkový počet jednotek služby/rok = 1.188 (3,0 x 220 x 1,8) = celkový počet kontaktů na celkový počet jednotek služby/rok Příklad – nízkoprahová zařízení pro děti a mládež: Počet kontaktů na průměrný přepočtený úvazek PP/den = 3,5; roční hodnota počtu odpracovaných dnů pracovníkem v přímé péči = 220 dnů (tj. 251 pracovních dnů roku 2015 bez svátků mínus 3 dny vzdělávání dle §§ 111 a 116 zákona o sociálních službách mínus 20 dnů dovolené mínus 8 dnů průměrné pracovní neschopnosti (3%)) ; počet průměrných přepočtených úvazků v PP = 2,3 → celkový počet hodin poskytnutých intervencí na celkový počet jednotek služby/rok = 1.771 (3,5 x 220 x 2,3)

Počet kontaktů na průměrný přepočtený úvazek PP / den METODIKA PŘÍKLAD: Počet jednotek, indikátor a parametr dostupnosti a potřebnosti pro následné hodnocení SSL za rok 2015 Obvyklé výnosy Druh sociální služby Počet jednotek Indikátor Parametr dostupnosti a potřebnosti pro rok 2015 Počet kontaktů na průměrný přepočtený úvazek PP / den Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež počet průměrných přepočtených úvazků PP celkový počet kontaktů na celkový počet jednotek služby / rok 3,5 Druh sociální služby Cílová skupina Jednotka služby Obvyklé výnosy služby (mimo výnosů z územních samosprávných celků) na jednotku / rok (v Kč) Ostatní Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež rodiny s dětmi průměrný přepočtený úvazek PP 37 940

METODIKA Indikátor u terénních služeb sociální prevence = celkový počet hodin poskytnutých intervencí na celkový počet jednotek služby/rok Příklad – raná péče: Počet hodin poskytnutých intervencí na průměrný přepočtený úvazek PP/den = 4,5; roční hodnota počtu odpracovaných dnů pracovníkem v přímé péči = 220 dnů (tj. 251 pracovních dnů roku 2015 bez svátků mínus 3 dny vzdělávání dle §§ 111 a 116 zákona o sociálních službách mínus 20 dnů dovolené mínus 8 dnů průměrné pracovní neschopnosti (3%)) ; počet průměrných přepočtených úvazků v PP = 2,5 → celkový počet hodin poskytnutých intervencí na celkový počet jednotek služby/rok = 2.475 (4,5 x 220 x 2,5) = celkový počet kontaktů na celkový počet jednotek služby/rok Příklad – tlumočnické služby: Počet kontaktů na průměrný přepočtený úvazek PP/den = 0,75; roční hodnota počtu odpracovaných dnů pracovníkem v přímé péči = 220 dnů (tj. 251 pracovních dnů roku 2015 bez svátků mínus 3 dny vzdělávání dle §§ 111 a 116 zákona o sociálních službách mínus 20 dnů dovolené mínus 8 dnů průměrné pracovní neschopnosti (3%)) ; počet průměrných přepočtených úvazků v PP = 0,6 → celkový počet hodin poskytnutých intervencí na celkový počet jednotek služby/rok = 99 (0,75 x 220 x 0,6)

METODIKA PŘÍKLAD: Počet jednotek, indikátor a parametr dostupnosti a potřebnosti pro následné hodnocení SSL za rok 2015 Obvyklé výnosy Druh sociální služby Počet jednotek Indikátor Parametr dostupnosti a potřebnosti pro rok 2015 Počet hodin poskytnutých intervencí na průměrný přepočtený úvazek PP / den Raná péče počet průměrných přepočtených úvazků PP celkový počet hodin poskytnutých intervencí na celkový počet jednotek služby / rok 4,5 Druh sociální služby Cílová skupina Jednotka služby Obvyklé výnosy služby (mimo výnosů z územních samosprávných celků) na jednotku / rok (v Kč) Ostatní Raná péče rodiny s dětmi průměrný přepočtený úvazek PP 170 600

METODIKA Indikátor u ambulantních a terénních služeb sociální prevence V případě sociálních služeb druhu intervenční centra, sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi, sociální rehabilitace–ambulantní jsou z důvodu sledování dat pro MPSV stanoveny dva indikátory: = 1. celkový počet hodin poskytnutých intervencí na celkový počet jednotek služby/rok Příklad – intervenční centra: Počet hodin poskytnutých intervencí na průměrný přepočtený úvazek PP/den = 3,0; roční hodnota počtu odpracovaných dnů pracovníkem v přímé péči = 220 dnů (tj. 251 pracovních dnů roku 2015 bez svátků mínus 3 dny vzdělávání dle §§ 111 a 116 zákona o sociálních službách mínus 20 dnů dovolené mínus 8 dnů průměrné pracovní neschopnosti (3%)) ; počet průměrných přepočtených úvazků v PP = 0,9 → celkový počet hodin poskytnutých intervencí na celkový počet jednotek služby/rok = 594 (3,0 x 220 x 0,9) = 2. počet podpořených osob na průměrný přepočtený úvazek PP/rok Podpořenou osobou se rozumí osoba, která má uzavřenu písemnou nebo ústní smlouvu o poskytování sociální služby. Opakující se uživatel je ve sledovaném období počítán jako jeden. Uživatel musí vždy využívat alespoň jednu základní činnost (kdo využívá pouze fakultativní činnost, není uživatel – podpořená osoba). Počet podpořených osob na průměrný přepočtený úvazek PP/rok = 50; počet průměrných přepočtených úvazků v PP = 0,9 → celkový počet podpořených osob na průměrný přepočtený úvazek PP/rok = 45 (50 x 0,9)

Počet podpořených osob na průměrný přepočtený úvazek PP / rok METODIKA PŘÍKLAD: Počet jednotek, indikátor a parametr dostupnosti a potřebnosti pro následné hodnocení SSL za rok 2015 Obvyklé výnosy Druh sociální služby Počet jednotek 1. Indikátor 2. Indikátor Parametr dostupnosti a potřebnosti pro rok 2015 Počet podpořených osob na průměrný přepočtený úvazek PP / rok Počet hodin poskytnutých intervencí na průměrný přepočtený úvazek PP / den Intervenční centra počet průměrných přepočtených úvazků PP celkový počet hodin poskytnutých intervencí na celkový počet jednotek služby / rok 50 4,5 Druh sociální služby Cílová skupina Jednotka služby Obvyklé výnosy služby (mimo výnosů z územních samosprávných celků) na jednotku / rok (v Kč) Ostatní Intervenční centra rodiny s dětmi průměrný přepočtený úvazek PP 11 320

METODIKA Indikátor u služeb sociálního poradenství = celkový počet hodin poskytnutých intervencí na celkový počet jednotek služby/rok Příklad: Počet hodin poskytnutých intervencí na průměrný přepočtený úvazek PP/den = 3,5; roční hodnota počtu odpracovaných dnů pracovníkem v přímé péči = 220 dnů (tj. 251 pracovních dnů roku 2015 bez svátků mínus 3 dny vzdělávání dle §§ 111 a 116 zákona o sociálních službách mínus 20 dnů dovolené mínus 8 dnů průměrné pracovní neschopnosti (3%)) ; počet průměrných přepočtených úvazků v PP = 2,8 → celkový počet hodin poskytnutých intervencí na celkový počet jednotek služby/rok = 2.156 (3,5 x 220 x 2,8)

METODIKA PŘÍKLAD: Počet jednotek, indikátor a parametr dostupnosti a potřebnosti pro následné hodnocení SSL za rok 2015 Obvyklé výnosy Druh sociální služby Počet jednotek Indikátor Parametr dostupnosti a potřebnosti pro rok 2015 Počet hodin poskytnutých intervencí na průměrný přepočtený úvazek PP / den Odborné sociální poradenství počet průměrných přepočtených úvazků PP celkový počet hodin poskytnutých intervencí na celkový počet jednotek služby / rok 3,5 Druh sociální služby Cílová skupina Jednotka služby Obvyklé výnosy služby (mimo výnosů z územních samosprávných celků) na jednotku / rok (v Kč) Ostatní Odborné sociální poradenství osoby ohrožené sociálním vyloučením průměrný přepočtený úvazek PP 74 700

METODIKA VII. Náklady sociální služby Finanční podporu lze použít: pouze na úhradu nákladů souvisejících s poskytováním základních činností sociální služby stanovených zákonem o sociálních službách pro příslušný druh a formu sociální služby na úhradu nákladů, které prokazatelně vznikly v roce 2015 a budou uhrazeny nejpozději do 31. ledna 2016 v souvislosti s poskytováním základních činností služby Finanční podpora nesmí být použita na zajištění fakultativních a ostatních činností. Uznatelné náklady jsou: osobní a provozní náklady, které souvisí s poskytováním základních činností služby vynaloženy pouze na základní činnosti společné náklady, které vznikají v souvislosti s poskytováním více sociálních služeb nebo ve vztahu k jiným činnostem poskytovatele (pokud se náklady vztahují k příslušné sociální službě pouze částečně, musí být rozděleny na základě prokazatelného kritéria na náklady související s příslušnou službou a na náklady s ní nesouvisející) Příklady – viz následující snímky Neznatelné náklady (nelze je hradit z poskytnuté finanční podpory): jsou shodné s neuznatelnými náklady definovanými v Metodice MPSV pro rok 2014

METODIKA PŘÍKLAD Společné náklady vznikající s poskytováním více sociálních služeb Poskytovatel č. 1 Poskytuje v jednom objektu 2 pobytové SSL o celkové kapacitě 80 lůžek, z toho: domovy pro seniory – 50 lůžek domovy se zvláštním režimem – 30 lůžek Společnými náklady jsou: energie – 3 mil. Kč (37.500 Kč/lůžko) nájemné – 200 tis. Kč (2.500 Kč/lůžko) osobní náklady (např. ředitel, ekonom) – 450 tis. Kč (5.625 Kč/lůžko) Prokazatelným kritériem pro rozdělení nákladů související s příslušnou službou může být např. počet lůžek, tj.: domovy pro seniory: energie – 1.875 tis. Kč, nájemné – 125 tis. Kč, osobní náklady – 281 tis. Kč domovy se zvláštním režimem: energie – 1.125 tis. Kč, nájemné – 75 tis. Kč, osobní náklady – 169 tis. Kč

METODIKA PŘÍKLAD Společné náklady vznikající s poskytováním více služeb Poskytovatel č. 2 Poskytuje v jednom objektu služby o celkové kapacitě 3,2 průměrného přepočteného úvazku PP, z toho: sociálně terapeutická dílna – 2,2 průměrného přepočteného úvazku PP chráněná dílna – 1,0 průměrného přepočteného úvazku PP Společnými náklady jsou: energie – 300 tis. Kč (93.750 Kč/průměrný přepočtený úvazek PP) nájemné – 100 tis. Kč (31.250 Kč/průměrný přepočtený úvazek PP) Prokazatelným kritériem pro rozdělení nákladů související s příslušnou službou může být např. průměrný přepočtený úvazek v přímé péči, tj.: sociálně terapeutická dílna : energie – 206 tis. Kč, nájemné – 69 tis. Kč chráněná dílna: energie – 94 tis. Kč, nájemné – 31 tis. Kč

METODIKA VIII. Vedení účetnictví Poskytovatel sociální služby je povinen vést správné, úplné a průkazné účetnictví. Poskytovatel sociální služby je povinen vést účetnictví tak, aby samostatně a odděleně sledoval výnosy a náklady (např. analytické účty, účetní střediska, zakázky) Účetní doklady musí být vystaveny v souladu se zákonem o účetnictví a musí obsahovat všechny požadované náležitosti. Každý účetní doklad, který se vztahuje k poskytování sociální služby a je zároveň hrazen z poskytnuté finanční podpory, je poskytovatel sociální služby povinen označit uvedením „Zajištění dostupnosti“. Účetní knihy, příp. soupisy účetních dokladů, originály účetních dokladů včetně jejich příloh a podkladů a účetní výkazy musí být k dispozici u poskytovatele sociální služby pro případ kontroly nejméně po dobu 10 let následujících po období po ukončení období, na které byla finanční podpora poskytnuta.

METODIKA IX. Přiměřený zisk Zisk, tj. rozdíl mezi skutečnými výnosy a náklady poskytovatele sociální služby, který nepřekračuje příslušnou swapovou sazbu navýšenou o 100 bazických bodů, se považuje za přiměřený. Výše přiměřeného zisku pověřeného poskytovatele je stanovena 1,45 % p.a. Pokud zisk poskytovatele sociální služby: je přiměřený, tak poskytovatel sociální služby využije tyto finanční prostředky ve prospěch poskytovaných sociálních služeb (pro další období) je nepřiměřený, tak poskytovatel sociální služby je povinen nadměrnou platbu ve výši nepřiměřeného zisku vrátit kraji Příklady – viz následující snímek

METODIKA PŘÍKLAD: Výpočet přiměřeného zisku ZISK (Z) = PŘIMĚŘENÝ ZISK (PZ) 20.000 Kč = 0,7 % 23.500 Kč = 0,75 % ZISK (Z) 100.000 Kč = 25 % PŘIMĚŘENÝ ZISK (PZ) 5.800 Kč = 1,45 % VÝNOSY (V) 3.020.000 Kč = 100,7 % VÝNOSY (V) 500.000 Kč = 125 % NÁKLADY (N) 3.000.000 Kč = 100 % NÁKLADY (N) 400.000 Kč = 100 % 500.000 Kč (V)– 400.000 Kč (N)= 100.000 Kč (Z) 400.000 Kč (N) x 101,45 % = 405.800 Kč → 5.800 Kč (PZ) → zisk přesahuje výši přiměřeného zisku, tzn. poskytovatel vrátí nepřiměřený zisk ve výši 94.200 Kč kraji 3.020.000 Kč (V)– 3.000.000 Kč (N)= 20.000 Kč (Z) 3.000.000 Kč (N) x 101,45 % = 3.043.500 Kč → 43.500 Kč (PZ) → zisk nepřesahuje výši přiměřeného zisku, tzn. poskytovatel využije zisk ve výši 20.000 Kč ve prospěch poskytovaných SSL

METODIKA X. Postup při zpracování, podávání a posuzování Žádosti Poskytovatel sociální služby zpracovává a podává jednu Žádost za kraj, která je členěna pro každou registrovanou sociální službu (nebo službu zapsanou v registru poskytovatelů sociálních služeb), a to prostřednictvím k tomu určené webové aplikace OKslužby–Poskytovatel. Přílohy Žádosti: specifická část (vzor – viz následující snímek) prohlášení o bezdlužnosti kopie rozhodnutí o registraci SSL (v případě registrace jiným krajem) žádost o změnu registrace SSL (pokud je v souladu s AP 2015 a nebyla doposud schválena registrujícím orgánem) Žádost poskytovatel předkládá ve stanoveném termínu na základě vyhlášené Výzvy, tj. v termínu od 1.10.2014 do 13.10.2014 včetně. V případě potřeby (tj. vznik nových služeb v roce 2015 v souladu s AP 2015) kraj může v průběhu roku 2015 vyhlásit další Výzvu pro předložení Žádosti.

VZOR specifické části Žádosti METODIKA VZOR specifické části Žádosti

METODIKA Posuzování Žádosti: Formální kontrola povinných náležitostí Žádosti Žádost byla podána prostřednictvím webové aplikace OKslužby–Poskytovatel Žádost byla podána ve stanoveném termínu Jsou dodány všechny požadované přílohy Žádost je verifikována oprávněnou osobou Žádost je podána pouze na registrované služby Věcné hodnocení sociální služby Kritérium č. 1 = zásadní kritérium – soulad SSL s AP 2015 Kritérium č. 2 – uznatelnost nákladů na zajištění základních činností SSL Kritérium č. 3 – SSL je zajišťována v kapacitě (rozsahu) dle AP 2015 Kritérium č. 4 – kalkulace nákladů a výnosů financování SSL

METODIKA XI. Pověření k výkonu závazku sociální služby dle Rozhodnutí SGEI Žadatelé, jejichž Žádosti splní formální a věcná kritéria budou orgánem kraje pověřeni k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu pro zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2015. Náležitosti Pověření: identifikační údaje kraje identifikační údaje poskytovatele identifikace sociální/ch služby/eb časové období, na které je Pověření platné odkaz na Rozhodnutí SGEI a schválené dokumenty kraje popis kompenzačního mechanismu a parametrů pro výpočet vyrovnávací platby dle schváleného Mechanismu vyrovnávací platby datum a podpis pověřovatele a pověřeného Po rozhodnutí Rady Zlínského kraje, kterým bude Pověření schváleno, bude Pověření bez zbytečného odkladu doručeno tak, aby mohl statutární orgán poskytovatele sociální služby podepsat jeho přijetí nejpozději do 31.12.2014.

METODIKA XII. Rozhodování o výši finanční podpory Na základě Rozhodnutí MPSV o přidělení účelové dotace ze státního rozpočtu pro Zlínský kraj a v souladu s Mechanismem vyrovnávací platby bude o výši finanční podpory pro pověřené poskytovatele na jednotlivé sociální služby rozhodovat orgán kraje.

METODIKA XIII. Veřejnoprávní smlouva o poskytnutí finanční podpory Veřejnoprávní smlouva bude uzavřena ve smyslu § 159 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen správní řád), pouze s pověřenými poskytovateli sociálních služeb. Před uzavřením Veřejnoprávní smlouvy poskytovatel sociální služby doloží Prohlášení o skutečnostech obsažených ve formuláři „Prohlášení poskytovatele sociální služby před uzavřením Veřejnoprávní smlouvy“ (jeho předmětem je, že organizace nemá žádné závazky po lhůtě splatnosti) Náležitosti Veřejnoprávní smlouvy, např.: identifikační údaje kraje vč. čísla bankovního účtu identifikační údaje poskytovatele vč. čísla bankovního účtu identifikace sociální/ch služby/eb vč. konkrétní výše indikátorů celková částka finanční podpory vč. rozpisu částek pro jednotlivé služby, výše splátek a termíny jejich poskytnutí časové období, na které je Veřejnoprávní smlouva platná (1.1.2015 – 31.12.2015) vymezení neuznatelných nákladů ustanovení o sankcích atd.

METODIKA XIV. Změny Veřejnoprávní smlouvy Údaje, které nelze měnit: změna právní formy poskytovatele sociální služby, změna v osobě poskytovatele SSL účel Veřejnoprávní smlouvy cílová skupina uživatelů SSL (dle AP 2015, tj. senioři, osoby se zdravotním postižením, rodiny s dětmi, osoby ohrožené sociálním vyloučením) druh a forma sociální služby Podstatné změny sociální služby (žádost musí být kraji předložena nejpozději 2 měsíce před datem předpokládané změny, a to na předepsaném formuláři, nejpozději do 30.9.2015): změna místa poskytování sociální služby, územní dostupnosti služby změna výše indikátorů zkrácení časového období platnosti Veřejnoprávní smlouvy (např. zánik nebo zrušení oprávnění k poskytování SSL) změny ovlivněné podmínkami registrace poskytovatele SSL (např. bezúhonnost statutárního zástupce, zajištění hygienických podmínek, majetkoprávní vztah k objektu) Nepodstatné změny sociální služby: změny názvu poskytovatele sociální služby, sídla poskytovatele SSL kontaktních údajů poskytovatele SSL statutárního zástupce organizace změny týkající se plátcovství DPH poskytovatele sociální služby bankovního spojení poskytovatele SSL

METODIKA XV. Ukončení Veřejnoprávní smlouvy Uplynutím doby, na kterou je sjednána Na základě písemné dohody smluvních stran Výpovědí kraj může Veřejnoprávní smlouvu vypovědět v průběhu roku, na který je sjednána o výpovědi rozhoduje příslušný orgán kraje výpovědním důvodem je porušení povinnosti poskytovatele SSL stanovených Veřejnoprávní smlouvou nebo obecně závaznými předpisy Z důvodů uvedených v § 167 odst. 1 písm. b) až e) správního řádu.

METODIKA XVI. Oznámení dalších výnosů financování sociální služby Poskytovatel sociální služby je povinen písemně oznámit Odboru sociálních věcí Krajského úřadu Zlínského kraje do 10 kalendářních dnů od nabytí právní moci právního aktu, kterým je finanční podpora z jiného zdroje poskytovateli sociální služby přidělena, další významné výnosy financování sociální služby, které mohou mít vliv na výši schválené finanční podpory v souvislosti s rizikem přefinancování poskytovatele sociální služby (formulář „Hlášení změn poskytovatele sociální služby v souladu s Metodikou“). Významný výnos = jakýkoliv výnos vyšší než předpokládaný procentuální výnos uvedený v modelové struktuře. U každého dalšího výnosu financování služby poskytovatele sociální služby uvede druh výnosu, název subjektu, který finanční podporu poskytl, účel, výši výnosu a případně další podmínky. Součástí oznámení dalšího výnosu je i promítnutí výnosu do rozpočtu sociálních služeb. Výše dalších výnosů může zakládat důvod pro změnu Veřejnoprávní smlouvy.

METODIKA XVII. Způsob poskytování finanční podpory První záloha je vyplacena ve výši 60 % poskytnuté finanční podpory po uzavření Veřejnoprávní smlouvy, nejpozději do 10 pracovních dnů po uzavření Veřejnoprávní smlouvy. Druhá záloha je vyplacena ve výši 40 % poskytnuté finanční podpory, a to do 10 pracovních dnů od obdržení splátky kraje ze státního rozpočtu. Kraj si vyhrazuje právo změnit výši a lhůty výplaty jednotlivých záloh finanční podpory, a to pouze v případě, že došlo ke změně výše a lhůt výplaty splátky dotace, kterou vyplácí MPSV kraji v souladu s § 101a zákona o sociálních službách a Rozhodnutí o poskytnutí dotace kraji.

METODIKA XVIII. Vyúčtování finanční podpory Poskytovatel sociální služby je povinen předložit Odboru sociálních věcí KÚZK vyúčtování v termínu do 5. února 2016. Vyúčtováním se rozumí zpracování požadovaných informací o skutečnostech prostřednictvím Výkazu v aplikaci KISSOS. V případě, že dojde k ukončení nebo změně Veřejnoprávní smlouvy a tato skutečnost má vliv na výši finanční podpory (zejména se jedná o situace kdy k změně či ukončení dochází v průběhu období, na které byla finanční podpora poskytnuta), je poskytovatel sociální služby povinen předložit Odboru sociálních věcí Výkaz prostřednictvím aplikace KISSOS o poskytování sociální služby, a to do 30 kalendářních dnů od účinnosti ukončení nebo změny Veřejnoprávní smlouvy. Poskytovatel sociální služby je v rámci vyúčtování povinen vyčíslit případný přeplatek vyplývající z poskytnutých záloh. Výkaz kraji umožní zejména získat základní přehled o poskytované sociální službě a čerpání přidělené finanční podpory. Je zároveň nástrojem kontroly pro zamezení nadměrnému financování poskytovatele sociální služby a podkladem pro hodnocení služeb v rámci systému benchmarking.

METODIKA XIX. Publicita Poskytovatel sociální služby je povinen viditelně uvádět při veřejné prezentaci údaj o tom, že sociální služba je poskytována za finanční podpory kraje. Tuto skutečnost je poskytovatel sociální služby povinen popsat v příslušné části Výkazu v aplikaci KISSOS. Poskytovatel sociálních služeb odpovídá za správnost loga kraje, pokud je uvedeno na propagačních materiálech.

METODIKA XX. Sankční ustanovení Porušením rozpočtové kázně se rozumí: využití finanční podpory v rozporu se stanovým účelem využití finanční podpory na neuznatelné náklady využití finanční podpory na náklady, které se netýkají období, na které je finanční podpora poskytnuta neprovedení vyúčtování ve stanoveném termínu nevrácení přeplatku finanční podpory v termínu stanoveném na základě vyúčtování neumožnění veřejnosprávní kontroly nedoložení účetnictví v rámci veřejnosprávní kontroly v období 10 let od ukončení období, na které byla finanční podpora poskytnuta Na výši přidělené finanční podpory má vliv nenaplnění rozsahu stanovených indikátorů. V případě neplnění dalších povinností stanovených ve Veřejnoprávní smlouvě může kraj uložit poskytovateli sociální služby sankci ve výši 5 000 Kč za každou nesplněnou povinnost. Způsob výpočtu krácení finanční podpory – viz následující snímek

1% – 30% snížení finanční podpory Vrácení finanční podpory v plné výši METODIKA Způsob výpočtu krácení finanční podpory Naplnění indikátoru (In) 100% > In ≥ 80% 80% > In ≥ 50% 50% > In Sankce Neukládá se 1% – 30% snížení finanční podpory Vrácení finanční podpory v plné výši Komentář Je tolerováno plnění indikátorů alespoň 80 %. Finanční podpora bude snížena o rozdíl mezi spodní hranicí tolerovaného nenaplnění a dosaženým % naplnění indikátorů. Plnění indikátorů nižší než 50 % se nepřipouští. Příklad Indikátor naplněn na 86 %. Finanční podpora není krácena. Indikátor naplněn na 65 %. 80 – 65 = 15 Finanční podpora je krácena o 15%. Indikátor naplněn na 49 %. Finanční podpora krácena o 100%, tj. vrácení finanční podpory v plné výši.

METODIKA XXI. Kontrola Z časového hlediska lze rozlišit tři základní druhy kontrol: Předběžná – provádí ji pracovníci Odboru sociálních věcí KÚZK před Pověřením poskytovatele SSL a uzavřením Veřejnoprávní smlouvy Průběžná – je prováděna v průběhu období trvání Veřejnoprávní smlouvy až do doby vyúčtování finanční podpory a jejího vypořádání Následná – je prováděna po vyúčtování finanční podpory a jejího vypořádání Je prováděna jako: Administrativní kontrola Kontrola na místě

METODIKA XXII. Přílohy XXIII. Závěrečná ustanovení Příloha č. 1: Prohlášení poskytovatele sociální služby před uzavřením Veřejnoprávní smlouvy v souladu s článkem XIII. bodem 2. Metodiky Příloha č. 2: Hlášení změn poskytovatele sociální služby v souladu s Metodikou XXIII. Závěrečná ustanovení V případě změn ze strany MPSV vůči krajům týkajících se vyhlášeného „Dotačního řízení MPSV pro kraje a Hlavní město Prahu pro rok 2015 v oblasti podpory poskytování sociálních služeb“, bude kraj na tyto změny reagovat. Další doplňující informace a formuláře budou zveřejňovány na webových stránkách Zlínského kraje www.kr-zlinsky.cz.

vedoucí Odboru sociálních věcí Krajského úřadu Zlínského kraje Děkujeme za pozornost. Mgr. Jana Chovancová vedoucí Odboru sociálních věcí Krajského úřadu Zlínského kraje tel: 577 043 300 e-mail: jana.chovancova@kr-zlinsky.cz