Společensky účelné pracovní místo v mateřské škole

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Tato prezentace podává základní informace o škole, o jejím technickém vybavení, o výuce a o školních akcích a aktivitách Informace o škole Vybavení.
Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
Služby péče o dítě – diferenciace péče
Kariérové poradenství
Mateřská a rodičovská dovolená
Financování mateřských škol
Podpora Romů na trhu práce - CENTROM. Podpora Romů na trhu práce – CENTROM E.č. CZ.1.04/3.3.05/ Zahájení projektu Doba realizace projektu.
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
Služba péče o děti v dětské skupině
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
FINANCOVÁNÍ ŠKOLSTVÍ.
MŠ Sedlčanská. MŠ Sedlčanská MŠ Plamínkové MŠ Kotorská.
MÉĎA – MINI ŠKOLKA NEMOCNICE TGM HODONÍN,p.o.
Principy Typy Výhody Bariéry a řešení Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna.
PRACOVNÍ REHABILITACE Osob se zdravotním postižením (§69 násl. Zák.č.435/2004 Sb.)
Příležitost dělá(t) zaměstnance
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Studijní obor: Sociální činnost
Podpora v nezaměstnanosti
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Představení společnosti MARLIN, s. r. o
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Realizace aktivní politiky zaměstnanosti – Kritéria a postupy pro poskytování příspěvků z prostředků APZ pro rok 2015 Úřad práce ČR, Krajská pobočka.
Komplexní program podpory k posílení pracovní integrace sociálně vyloučených v Ústeckém kraji Registrační číslo projektu CZ.1.04/3.3.05/D
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Stávající stav Normativní financování (rozpočet na mzdy pedagogů je určován podle počtu dětí, stejně jako počet pedagogů na určité množství dětí) 112.
Klíčení Rosteme s dětmi Pionýrský program neformálního vzdělávání se zaměřením na děti se specifickými vzdělávacími potřebami.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 3. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.7.
Koordinace dávek v nezaměstnanosti
P. P Cílem projektu je na základě zkušeností zahraničních partnerů a odborných znalostí našich expertů připravit inovativní vzdělávací program Asistent.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
Tyto projekty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem státním rozpočtem České republiky 1 „Vzdělávejte se!“ Ing. Blanka Švorcová vedoucí Odboru.
Logopedická třída MOTÝLCI
Projekt dětská skupina MOTÝL
Místní akční skupina Rakovnicko
Podpora zaměstnanosti v Jihočeském kraji
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
1 SPP 728 Služby zaměstnanosti a práce s nezaměstnanými Diferencovaná rizika nezaměstnanosti Hana Pořízková.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
VY_62_INOVACE_ Pracovněprávní vztah.
JAK VYUŽÍT SLUŽEB ÚŘADU PRÁCE Mgr. Ivona Černohausová Jeronýmovy dny.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Výzva č. 126 investiční priority 1.2 OPZ.  Pilotní ověření péče o nejmenší děti v mikrojeslích v ČR (mimo hl. m. Prahu)  Číslo výzvy: 03_16_126  Investiční.
Sociální prostředky rehabilitace zdravotně postižených JUDr. Pavel Ptáčník, MPSV.
Název projektu: „Výstavba pavilonu E v MŠ Pod Hájem„ Registrační číslo projektu: CZ.1.15/3.2.00/ SEZNAMTE SE S PROJEKTEM „Výstavba pavilonu E v.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
JAK VYUŽÍT SLUŽEB ÚŘADU PRÁCE Mgr. Ivona Černohausová
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Porada s řediteli škol a školských zařízení
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Program na podporu zaměstnanosti znevýhodněných osob na území Brna
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Transkript prezentace:

Společensky účelné pracovní místo v mateřské škole Mgr. Zdena Nováková Ředitelka mateřské školy 4 pastelky

Představujeme se Vám Mateřská škola 4 pastelky, Praha 4, Sedlčanská 14 4 odloučená pracoviště: MŠ Sedlčanská MŠ Plamínkové MŠ Plamínkové 2 MŠ Kotorská

Naše mateřská škola Celkem 15 tříd po 28 dětech Věkově heterogenní nebo homogenní složení tříd. Provozní doba 7-17,30 2 učitelky, každá denně 6 hodin přímé výchovně vzdělávací práce Část dne je ve třídě pouze 1 učitelka na všechny přítomné děti

Financování mateřských škol MŠMT prostřednictvím krajských úřadů – normativní financování Mzdy, odvody, ONIV (nemocenské, cestovné, učební pomůcky, knihy, DVVPP, pracovní oděvy) Zřizovatel Materiál (kancelářské, výtvarné, čistící prostředky, inventář, služby, energie, jízdné, opravy a údržba)

Proč je ve třídách tak mnoho dětí? Normativní financování 28 dětí ve třídě umožní odměnit pracovníky v mateřské škole dle platných tabulek - nárokové a nenárokové složky mzdy 2 pedagogové + 0,5 správních zaměstnanců na 1 třídu MŠ

Současný stav V mateřských školách stoupá počet dětí Navíc: z údajů výkonových výkazů bylo v loňském školním roce v mateřských školách 33 141 dětí ve věku do tří let, což je 30,4 % z věkové kategorie 2 – 3 roky, aniž by byly vytvořeny mimořádné podmínky..- posílení počtu pracovníků na počet dětí V mateřských školách stoupá počet dětí 2-3 letých, aniž by byly upraveny podmínky!

Denní režim v mateřské škole 6,30 (7,00) -8,30 hry dětí (konstruktivní, námětové, didaktické) 8,30-8,45 komunikativní kruh 8,45-9 pohybová chvilka 9 svačina 9,15-10 řízené aktivity dětí s učitelkou 10,15-11,30 pobyt venku 12 oběd 12,30 -13,15 hygiena, ukládání k odpočinku, čtení, relax. hudba 13,15-14,15 odpočinek ( spaní nebo aktivizační a didaktické činnosti ) 14,30 svačina 15-17,00 (17,30) hry a činnosti k prohloubení dovedností a znalostí dětí)

Specifika výchovně vzdělávací práce s nejmenšími Adaptovat děti na nové prostředí Adaptovat je na nové kamarády i autority Zdokonalovat sebeobsluhu, zvládnout hygienické návyky Seznamovat děti s lidmi, věcmi, živočichy kolem nás, učit je první básničky, písničky, tanečky, podporovat výtvarné projevy Učit je si hrát a rozvíjet všechny druhy her

Specifika výchovně vzdělávací práce 5-6letými dětmi Učit se poznávat Učit se jednat (v podmínkách různých sociálních a pracovních činností, kooperativní činnosti) Učit se žít společně (pochopení pro ostatní lidi) Učit se být (rozvoj samostatné osobnosti, odpovědnosti, úsudku) Vzdělávání nesmí v této souvislosti zanedbat žádný z aspektů osobnostního potenciálu: paměť, myšlení, estetický smysl, fyzické vlastnosti a komunikační dovednosti. Prostřednictvím oblastí: Dítě a ten druhý Dítě a jeho tělo Dítě a jeho psychika Dítě a společnost Dítě a svět

Rizika – práce s dětmi, vyžadujícími zvláštní péči Děti ustrašené a agresívní Děti s poruchami řeči (logopedická pomoc) Děti se specifickými vývoj. poruchami (integrace s nebo bez asistentské pomoci) Nadané děti v mateřské škole Děti cizinců v mateřské škole – nerozumí,

Využití možností Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost. Dát na jeden rok práci lidem z obtížně zaměstnatelných skupin vedených v evidenci uchazečů o zaměstnání (50+, ženy po rodičovské dovolené)

Společensky účelné pracovní místo Podmínkou poskytnutí příspěvků je udržet nově zřízené pracovní místo pro uchazeče o zaměstnání nebo pracovní místo vytvořené uchazečem o zaměstnání za účelem SVČ po dobu alespoň 365 kalendářních dnů. Doba udržení pracovního místa musí být minimálně 1 rok. Příspěvek na zřízení – výše příspěvku na zřízení nového pracovního místa bude posuzována podle předpokládaných kalkulovaných nákladů, charakteristiky zřizovaného místa, situace na trhu práce v regionu a podle požadavků zaměstnavatele na uchazeče. Náklady musí vzniknout až po uzavření dohody. Poskytnutý příspěvek je účelově vázán – může být použit výhradně za účelem uvedeným v dohodě

Hledáme pomoc – zřídíme společensky účelné pracovní místo v běžné mateřské škole – pomocnice učitelky, asistentka apod. Stanovíme pracovní náplň: Pomoc dle instrukcí učitelky dětem, které mají pomalejší tempo a nestačí ostatním Dohled společně s učitelkou na správné provádění hygieny,.. Pomoc zejména mladším dětem při stolování, sebeobsluze,oblékání.. Spolupráce s učitelkou při individuální práci s dětmi vyžadujícími zvláštní péči nebo s dětmi nadanými

Další nezbytné kroky.. Zajistím potvrzení o bezdlužnosti organizace od všech organizací – ZP, FÚ… Vytipuji pracovnici / ženy 50 plus, po rodičovské dovolené, pečující o dítě do 15 let../ nebo využiji doporučení referentky úřadu práce – vhodný uchazeč o práci Navštívím příslušný úřad práce k podepsání smlouvy Dodám pracovní smlouvu – doba určitá nebo neurčitá, pracovní dobu a pracovní náplň

Naše zkušenosti Pomoc asistentky jsme uvítali…zejména v těchto oblastech Pomáhala s dětmi, vyžadujícími zvláštní péči, Pomáhala při sebeobsluze dětí,oblékání, svlékání Pomáhala učitelce při dopravě dětí na akce mimo budovu školy Pomáhala při stolování dětí Individuálně pracovala s dětmi podle doporučení učitelky Byla další osobou, na kterou se mohly děti obrátit, více se individualizovala činnost učitelky Individuální přístup k dětem se zřetelně vylepšil..

Vize do budoucna Předškolní vzdělávání pro všechny děti rodičů, kteří projeví zájem Snížení počtu dětí ve třídě (normativ na třídu ne na dítě) Upravení velkosti optimální třídy dle věku dětí (již od 2 let) Pomocná síla (asistentka, chůva) v každé třídě

Děkuji za pozornost. Mgr. Zdenka Nováková ředitelka Mateřské školy 4 pastelky, Praha 4, Sedlčanská 14