Pravidla publicity projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR Oblast intervence 3.1 Služby v oblasti sociální integrace aktivita a) investiční.
Advertisements

PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
PODSTATNÉ A NEPODSTATNÉ ZMĚNY
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Poskytování sociálních služeb na základě Smlouvy o zajištění dostupnosti vybraných sociálních služeb v Olomouckém kraji v rámci projektu Zajištění dostupnosti.
PUBLICITA Informační a propagační aktivity v rámci OP VK Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
OPERAČNÍ PROGRAM PRAHA - ADAPTABILITA Nestátní neziskové organizace – partneři pro rozvoj PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI MMR, STAROMĚSTSKÉ.
Hradec Králové. 9:00 – 10:00 Projektová část – obecné podmínky realizace grantových projektů, monitorovací zpráva 10:00 – 11:00 Základní vymezení.
Projekty financované ze zdrojů ESF a aktivity CEVAP-a Zuzana Španerová Centrum vzdělávání a poradenství.
Smlouva o realizaci grantového projektu v rámci globálního grantu CZ.1.07/ Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Středočeském kraji Operačního programu.
Rozvoj klíčových kompetencí v praktických činnostech školy  projekt ZŠ Třebíč, Na Kopcích  realizace od do  přidělená dotace =
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Je vás vidět – publicita projektu květen 2007 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
PRAVIDLA Desatero OP LZZ.
Propagace informačního systému pro mládež. Proč propagovat ISM? Mobilita studentů – cílová skupina Síť informačních center jako celek Jasný společný vizuální.
Administrace a realizace vzdělávacích aktivit v projektu Prohlubování vzdělávání nelékařů Mgr. Kateřina Hájková, MBA Mgr. Šárka Urbancová.
PUBLICITA PROJEKTU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a státním rozpočtem České republiky Moderní formy profesního vzdělávání Konference k projektu Orlová -
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Povinné přílohy žádosti pro 5. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Ing. Johana Chalupová Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Hradec Králové. -Vyplňuje se prostřednictvím aplikace Benefit7 ( zadost.cz) – elektronická MZ. zadost.cz -Přílohy k MZ se přikládají.
Audity finančních prostředků spolufinancovaných z fondů EU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti.
Komunikační plán RPS Realizované projekty leden-červen 2007 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
PUBLICITA PROJEKTU Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz PUBLICITA PROJEKTŮ OP LZZ.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost BENEFIT 7 Seminář pro žadatele Ústí nad Labem, 20.dubna 2010 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM.
Individuální projekt Jihomoravského kraje OP LZZ Zajištění vybraných sociálních služeb na území Jihomoravského kraje pracovní seminář 3. března 2010 Tento.
Vendula Hanzalová Publicita grantových projektů OP VK ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
PUBLICITA. Publicita Proč publicita a informovanost?  povinnost informovat cílovou skupinu a veřejnost o financování projektu ze zdrojů EU v rámci OP.
Vendula Hanzalová Publicita grantových projektů OP VK ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Publicita v projektech. Povinná součást všech projektů spolufinancovaných z fondů EU –je předmětem kontrol Nařízení Komise č. 1828/2006 –kdo dává peníze.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
1 Publicita v OP VK Mgr. Eva Kurucová. 2 Publicita Publicita je velice důležitou součástí čerpání peněz z Evropských fondů. Není možno ji podceňovat.
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
OPERA Č NÍ PROGRAM VZD Ě LÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Andrea Šafařík Fridmanská (Praha, duben 2016) PUBLICITA.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
PODSTATNÉ A NEPODSTATNÉ ZMĚNY Seminář pro příjemce 5. května 2010 Barbora Zigušková, oddělení řízení grantových schémat.
12. listopadu 2008Ing. Petra Zlámalová I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Oblast podpory 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji Výzva.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost P U B L I C I T A 17. března 2010 INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA.
PUBLICITA Cíl Evropská územní spolupráce Rakousko - ČR Písek,
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Publicita projektu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost P U B L I C I T A
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
Září 2008Ing. Luboš Dobiáš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Oblast podpory 1.1 Oblast podpory 1.2 Oblast podpory 1.3 Výzvy k předkládání žádostí Individuálních.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář pro žadatele 29. července 2008, Praha Mgr. Magda Cabrnochová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář pro příjemce 4. výzvy 1. GG oblasti podpory 1.3
vzdělávaní pro konkurenceschopnost Monitorovací indikátory
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Publicita v projektech
Klíčové aktivity projektu
Realizace projektů Šablony II
Transkript prezentace:

Pravidla publicity projektu

Proč se zabývat publicitou? Nařízení Evropské komise (ES) č. 1828/2006: „…příjemce finanční podpory je povinen jasně informovat subjekty účastnící se projektu i širokou veřejnost , že projekt získal finanční prostředky v rámci operačního programu spolufinancovaného Evropským sociálním fondem (ESF)“. Šance využít tuto povinnost ke zviditelnění svého projektu a zároveň inspirovat ostatní potenciální žadatele o podporu Poskytnutí určité záruky kvality účastníkům projektu Zabránění problémům při kontrolách a auditech

Z čeho se publicita skládá? Informování a propagace projektu směrem k široké a odborné veřejnosti, EU, médiím, účastníkům projektu na všech materiálech a dokumentech souvisejících s projektem (výjimkou jsou účetní doklady) Pravidelné předkládání monitorovacích zpráv o průběhu realizace projektu Souhlas se začleněním na veřejně přístupný seznam příjemců Při propagaci projektů používáme loga (značky): Evropského sociálního fondu, Evropské unie, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Loga mají přesně vymezená pravidla použití a řazení (v rámci tzv. logolinku). Za logo OP VK může příjemce v logolinku přidat své logo a příp. logo partnera (!pozor! nikoliv logo projektu). S logolinkem používáme i slogan: Investice do rozvoje vzdělávání

Jak prvky publicity použít? Nutno dodržet nejmenší povolené velikosti log, předepsané barvy, ochranné zóny a další náležitosti dané v Manuálu vizuální identity OP VK Na materiálech menšího rozměru lze loga uvést i bez textů (!pozor! logo EU vždy s textem) !pozor! vlajku ČR používá na svých materiálech pouze řídící orgán Malé propagační předměty (post-it, vizitka, flash disk, tužky,…): zkrácený logolink, možno i bez sloganu Hmotné zařízení a vybavení (vč. publikací, učebnic,…) pořízené z prostředků ESF: samolepky s logy (lze vynechat logo MŠMT), avšak nutno uvést slogan (povinné sdělení)

Jak prvky publicity použít? Vždy v souladu s pravidly danými v Manuálu vizuální identity OP VK Viditelně umístěné a kvalitně provedené V případě použití logolinku bez slovního odkazu na ESF je nutno používat i povinné sdělení: Tento program/projekt/produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. (Výjimkou jsou rozměrově menší materiály a předměty.) Na čb originálech nutno použít předepsané inverzní varianty log:

Kde prvky publicity použít? Propagační a informační materiály: letáky, plakáty, brožury, newslettry, školicí materiály, certifikáty, prezenční listiny (logolink a povinná sdělení stačí uvést pouze na titulní stránce), příp. vizitky a obálky Propagační předměty: tužky, bloky, …. Mediální výstupy: inzeráty, tiskové zprávy, články, PPT prezentace… Internet: webové stránky projektu Hmotné zařízení pořízené z prostředků ESF Projektová dokumentace: pracovní smlouvy/dohody (pokud to forma dokumentu umožňuje), výroční a závěrečné zprávy, korespondence, … Místnosti/prostory, v nichž se konají informační akce k OP VK: umístit vlajky EU a ČR, loga EU, ESF, MŠMT, OP VK

Dokumenty, odkazy Příručka pro příjemce finanční podpory z OP VK: aktuální 3. verze platná od 21. 10. 2009: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy/prirucka-pro- prijemce-op-vk-verze-3-platna-od-21-10-2009 , příp. 2. verze platná od 15. 4. 2009: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy/prirucka-pro-prijemce- verze-2-platna-od-15-4-2009 Manuál vizuální identity OP VK: http://www.msmt.cz/uploads/soubory/ESF/Publicita/Manual_vizual_identity _OPVK.pdf Web MŠMT – sekce Strukturální fondy – OP VK – Pro žadatele a příjemce – Publicita: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy/publicita-a-publikace Loga a logolinky ke stažení v různých formátech Manuál vizuální identity ESF v ČR 2007-13 Manuál vizuální identity MŠMT Poradenství v rámci individuálních konzultací s projektovými manažery

Náhled webových stránek MŠMT sekce Publicita

Děkuji za pozornost. Kontakt: Mgr. Petr Kraselovský Projektový manažer Odbor CERA Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR e-mail: petr.kraselovsky@msmt.cz