Ing. Vladimír Vavrečka, CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Advertisements

Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Územní dimenze a priority Olomouckého kraje
Podpora meziobecní spolupráce
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
ZAČLENĚNÍ PODNIKATELŮ DO TVORBY REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE KONKRÉTNÍ AKTIVITY SPOLUPRÁCE S VÁMI PRO OBDOBÍ OD DO – JAK SE MŮŽETE.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Tvorba integrované strategie území MAS Ekoregion Úhlava.
Projekt Místních partnerství zaměstnanosti
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
KULATÝ STŮL S OBČANY – DISKUZE O BUDOUCNOSTI. Místní akční skupina (dále MAS) je na politickém rozhodování nezávislým společenstvím občanů, neziskových.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Aplikace komunitně vedeného místního rozvoje do venkovského prostředí Venkovská konference Místní akční skupiny Království – Jestřebí hory, o.p.s. (20.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Stručná prezentace Vysoké školy sociálně-správní v Havířově.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
MAS JIŽNÍ HANÁ Místní Akční Skupina Jižní Haná. Projednání bodu 2 Zpráva o dosavadní činnosti MAS Jižní Haná.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Místní plán inkluze + OP VVV
Strategie regionu, obce
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Regionální akční plán Olomouckého kraje
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje Jablunkovska
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Ing. Vladimír Vavrečka, CSc. ISRÚ MAS Hrubý Jeseník Zpracování dokumentu: Integrovaná strategie rozvoje území MAS Hrubý Jeseník pro roky 2014 - 2020 18. 10. 2012, Bruntál Ing. Vladimír Vavrečka, CSc. Enterprise plc, s. r. o. & VŠP, a. s. 1

Program prezentace Představení Cíl zpracování dokumentu – ISRÚ Východiska Obsah a struktura dokumentu Analytická část Strategická část Implementační část Metodika zpracování dokumentu Cenová kalkulace

Zpracovatel Nabídku podává sdružení Enterprise plc, s.r.o. a Vysoká škola podnikání, a.s. Sdružení vůči objednateli bude zastupovat Enterprise plc, s.r.o. Enterprise - specialista v oblasti ekonomického a regionálního rozvoje, pracující na projektech zaměřených na zlepšení místních a regionálních ekonomik. Společnost poskytuje ucelenou škálu manažerských a konzultantských služeb, které zahrnují regionální rozvoj, rozvoj malého a středního podnikání, regeneraci podniků a regionů, správu společností, sektorové strategie, studie proveditelnosti a iniciativy v oblasti trhu práce. Mezi klienty patří například MMR ČR, ARR, a.s. Ostrava, Euroregion NISA, ARR s.r.o. Liberec, ATKM Brno, Město Třinec, Město Jeseník, Euroregion Praděd, Region Poodří, Mikroregion Vrbensko a řada dalších mikroregionů / sdružení obcí, MAS Regionu Poodří atd. PODNIKAVOST – PODPORA PODNIKÁNÍ - ÚSPĚCH - tyto pojmy vyjadřují sdílené hodnoty, které už celé desetiletí uplatňuje soukromá Vysoká škola podnikání, a.s., při výuce svých studentů. V bakalářském stupni vysokoškolského vzdělávání a akreditovaných studijních oborech: Podnikání, Podnikání a management v obchodu, Informatika a internet v podnikání pro prezenční studium, Podnikání - pro kombinovanou formu studia a v magisterském stupni – Podnikání pro prezenční i kombinované studium.

Spolupráce Enterprise a VŠP, a.s. Výhody: Enterprise plc, s.r.o.: Zkušenost a praktická orientace vycházející ze zpracování více než 80 rozvojových projektů a strategických programových dokumentů. Podrobná znalost regionu, vycházející z více než 15-ti letého působení Enterprise v regionu a hluboká znalost problematiky cestovního ruchu, jako jednoho z významných sektorů pro území MAS Hrubý Jeseník a to i díky DMMS, o.p.s., jehož Enterprise je zakladatelem. Mezinárodní zkušenosti, získané od zakladatele (Enterprise plc, UK) a účastí na řadě mezinárodních projektů. VŠP, a.s.: Široké spektrum odborností, garantovaných zaměřením 8 kateder a jejich specialisty (společenské vědy, cizí jazyky, ekonomie, podnikání a management, marketing a obchod, kvalita a environment, finance a účetnictví, aplikovaná informatika ). Spolupráce ověřená společnými projekty: Euroregion Praděd, Město Jeseník, Region Poodří.

Cíl Cílem je zpracování široké multisektorové strategie, vytvořené na základě komunikace s aktéry v regionu, obsahující kompletní problematiku území s definováním všech relevantních rozvojových směrů. Strategie bude reflektovat potřeby a poptávku komunity (bez ohledu na zdroje financování) a bude jasně definovat a dokládat jednotlivé, v ní obsažené, požadavky. Bude tedy obsahovat zpracování potřeb relevantního regionu, aniž by tyto byly vázány pouze na dotačně podporované oblasti.

Východiska Stávající relevantní strategické a metodické dokumenty na národní úrovni: Národní strategický plán Leader 2014+ Místní rozvojová strategie (MRS) území působnosti místní akční skupiny (verze z 13. 9. 2012) Metodika přípravy veřejných strategií (pro MF ČR zpracoval Ernst & Young, s.r.o., pracovní verze z 31. 5. 2012 Strategický hodnotící rámec pro strategie místního rozvoje v České republice (květen 2009) Stávající relevantní strategické dokumenty na úrovni MAS: „N A R O Z C E S T Í“, Integrovaná strategie území na období 2008 - 2013 Strategický plán LEADER MAS Hrubý Jeseník, VESNIČKAMI POD HORAMI K DOMÁCÍMU ŠTĚSTÍ, Aktualizace 2011 Stávající relevantní dokumenty na úrovni MSK: Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje na léta 2009 – 2020 Regionální inovační strategie Moravskoslezského kraje 2010-2020.

Obsah a struktura dokumentu Obsah a struktura dokumentu budou vycházet zejména z požadavků „Národního strategického plánu Leader 2014+“ a z doporučení NS MAS ČR, o. s. Minimální rozsah dokumentu bude vycházet z požadavků metodiky tvorby MRS, tj.: vymezení rozlohy a počtu obyvatel, na které se vztahuje strategie; analýza rozvojových potřeb a potenciálu této oblasti, včetně analýzy silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb; popis strategie a její cíle, popis integrovaného a inovativního charakteru strategie a hierarchie cílů, včetně měřitelných cílů pro výstupy nebo výsledky. Pro výsledky mohou být cíle vyjádřeny v kvantitativních a kvalitativních hlediscích. Strategie musí být v souladu s příslušnými programy všech fondů SSR, z nichž se předpokládá finanční podpora projektů; popis procesu zapojení veřejnosti do realizace strategie; akční plán - ukazuje, jak jsou cíle převedeny na akce; popis řízení a kontroly opatření strategie, demonstrování schopnosti místní akční skupiny realizovat strategii a popis konkrétních opatření pro hodnocení; finanční plán strategie, včetně plánovaného (indikativního) rozdělení týkající se relevantních fondů SSR.

Obsah a struktura dokumentu, termíny Celý dokument se bude skládat z 3 částí: analytická část strategická část implementační část. Termíny: zpracování analytické části do 31.12.2012. zpracování strategické části do 30.4.2013 zpracování implementační části do 30.6.2013

Analytická část Cílem analytické části je shrnout podklady pro zpracování strategické a implementační části dokumentu. Analytická část bude obsahovat minimálně tyto části a informace: vymezení území (rozloha, počet obyvatel, správní území obcí včetně počtu místních částí, shodné charakteristiky, specifika) vyhodnocení stávajícího potenciálu, definování negativ a pozitiv území analýza rozvojových potřeb lidský a finanční potenciál návaznost na jiné strategické dokumenty (ÚPD obcí, strategické dokumenty obcí, strategické dokumenty DSO, ÚPD VÚC apod.) závěry jednotlivých analýz SWOT analýza . Analytická část bude zpracována za zájmové území MAS jako celek a v členění dle jednotlivých členských obcí. Pro zajištění srovnatelnosti a zhodnotitelnosti budou data a informace za MAS HJ v rámci analytické části porovnávána s relevantními daty a informacemi za MSK a ČR.

Strategická část Struktura: Vize a poslání MAS stanovení cílů (strategických a specifických) opatření k naplnění cílů integrační prvky oblastí, které mají v území zajistit sjednocující, spojující, slučující charakter aktivit inovativní (jiné způsoby nebo metody řešení současných problémů než bylo v regionu doposud obvyklé, tradiční, používané) prvky disponibilní zdroje území (návaznost na RUD u obcí, předpoklady zdrojů u NNO a podnikatelů) Strategická část bude zpracována v částech vize, poslání (MAS), strategické cíle a opatření dle programových rámců za zájmové území MAS. Strategické cíle budou následně transformovány do úrovně členských obcí, kde budou rozpracována jednotlivá opatření opět ve vazbě na programové rámce. Konečná struktura a forma zpracování bude vycházet z upřesňujících informací, získaných v průběhu zpracovávání analytické části.

Implementační část Akční plán (popis způsobu dosahování cílů a priorit prostřednictvím Programových rámců a Individuálních projektů) Popis řízení a kontroly opatření strategie, demonstrování schopnosti MAS realizovat strategii a popis konkrétních opatření pro hodnocení. Finanční plán (resp. rámcový rozpočet na projektové úrovni) Hodnotící a monitorovací rámce, kvantifikované a měřitelné indikátory výstupu, výsledku, časový harmonogram návazností.

Metodika zpracování dokumentu Zpracovávání ISRÚ bude vycházet z principů metody Leader, tj. je přístup „zdola nahoru“. Ve všech fázích zpracovávání ISRÚ bude zpracovatel usilovat o co největší zapojení (participaci) místních aktérů. Cílem je, aby účast veřejnosti jak v analytické části (popis situace), tak ve strategické části zajistila věrný odraz potřeb místních komunit a cílů různých sektorových, profesních či zájmových skupin. Tento přístup jednak pomáhá zpracovateli identifikovat důležité informace, vážící se k zájmovému území a jednak má významnou roli v procesu přijetí strategie místní komunitou, předchází konfliktům a problémům při realizaci strategie, pomáhá vytvářet synergie, zvyšuje sebevědomí místních obyvatel a rozvíjí místní sociální kapitál.

Metody a postupy Při zpracovávání analytické části: sběr sekundárních dat (ČSÚ, MSK, dotčené obce, profesní a zájmové skupiny) sběr primárních dat (dotazování, skupinové a individuální interview se zástupci dotčených skupin aktérů), veřejné projednání zpracované analytické části v jednotlivých městech a obcích zájmového území MAS. Při zpracovávání strategické části: při formulaci strategie (vize, poslání, strategické cíle): kulaté stoly, pracovní skupiny, dotazníkové šetření projektových/rozvojových záměrů, při stanovování priorit: pracovní skupiny a jejich rámci budou využívány ověřené metody např. metody brainstormingu, preference priorit, akční plánování apod., veřejné projednání zpracované strategické části v jednotlivých městech a obcích zájmového území MAS.

Cenová kalkulace Část dokumentu Aktivita jednotka počet jednotek sazba (včetně odvodů) celkem analýza sběr a zpracování sekundárních dat za MAS a dle obcí hodina 65 400 26000 nákup dat celek 1 4000 sběr a zpracování primárních dat dle obcí (dotazování, interview atd.) 78 31200 závěrečné projednání analytické části v jednotlivých obcích 52 20800 cestovné km 1800 6,5 11700 Celkem 93700 strategie formulace vize, poslání, strategických cílů a opatření za MAS 28 11200 formulace strategických cílů a opatření dle zúčastněných obcí workshopy pracovních skupin, kulaté stoly atd. 40 16000 závěrečné projednání v jednotlivých obcích 80500 implementační část zpracování akčního plánu MAS 20 8000 popis řízení a kontroly opatření strategie 8 3200 finanční plán 10 hodnotící a monitorovací rámce 300 1950 21150 ostatní náklady (CD, tisk a vazba dokumentu) počet (ks) 15 4500 CELKEM bez DPH 199850 DPH (20%) 39970 Celkem včetně DPH 20% 239820 DPH (21%) 41968,5 Celkem včetně DPH 21% 241818,5

Závěrem Enterprise plc, s. r. o. Vysoká škola podnikání, a. s. Jeremenkova 485/13, 703 00 Ostrava K. H. Máchy 5490/4, 722 00 Ostrava E-mail: enterprise.plc@enterpriseplc.cz WWW: www.enterpriseplc.cz Vysoká škola podnikání, a. s. Michálkovická 1810/181 710 00 Ostrava - Slezská Ostrava WWW: www.vsp.cz