Vzdělání a prosperita Nejlepší investice do budoucnosti je vzdělání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SYSTÉMY A SUBSYSTÉMY EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing
Advertisements

Evaluace v mateřské škole
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem - Aplikovaný výzkum prof. Jiřina Jílková Biomedicínský výzkum Ústí nad Labem, 23. května
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
KONCEPCE ŠKOLSTVÍ ÚJEZD NAD LESY MATEŘSKÉ A ZÁKLADNÍ ŠKOLY V Újezdě nad Lesy.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Třetí role vysokých škol - spolupráce s průmyslem a soukromým sektorem 10. zasedání předsednictva Rady VŠ 22. března 2007 V. Kebo, B. Tremlová.
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
Diverzifikace vysokého školství – nové výzvy Michal Karpíšek Seminář „Hodnocení kvality vysokých škol“ Telč, 28. dubna 2011.
1 3. role vysokých škol Vladimír Kebo PRVŠ, Praha, 22. března 2007 Předsednictvo rady vysokých škol.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLSTVÍ A VĚDY V PROGRAMU NS-LEV 21 RNDr. Stanislav Palša http://
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Reforma systému výzkumu, vývoje a inovací v ČR  změny v pravidlech pro podporu VaV v právu ES  reforma VaVaI v ČR Inovační potenciál ČR Praha,
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Kongres 2006 Pardubice Poradenské služby v evropských souvislostech Ing. Zuzana Freibergová Národní vzdělávací fond Národní informační středisko pro poradenství.
Základní škola a Mateřská škola Koněšín, příspěvková organizace.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Závěry semináře RVŠ k 3. roli vysokých škol I: 1. V souvislosti se změnami paradigmatu role vysokých škol ve společnosti, respektujíce aktuální trendy.
Místní akční skupina Rakovnicko
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
1 Podpora inovací v českém a slovenském průmyslu, role AIP ČR K. Šperlink Brno, září 2008.
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Strukturální fondy EU a priority MŠMT Ondřej Liška ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Mgr. Jitka Baťková Odbor přípravy OP VVV.
Srovnání současného a budoucího programovacího období v ČR Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8. listopadu 2006.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
2. Seminář krajských S3 manažerů Praha, 26. června 2013.
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
1 Systémový rámec terciárního vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Individuální projekty národní Skupiny pro výzkum a vysoké školství.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
MAP – Místní akční plán ORP RK
Integrovaný regionální operační program
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Výroční konference OP PIK
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Vazba na Operační programy
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Transkript prezentace:

Vzdělání a prosperita Nejlepší investice do budoucnosti je vzdělání

Jaké je naše školství? 22/10/2011

Jaké je naše školství? ・ Je odrazem společnosti ・ Trpí stejnými neduhy jako celá společnost - nekoncepčností - nedostatkem morálních autorit - nedostatkem disciplíny 22/10/2011

Základní východiska ・ Vzdělávání chápeme jako prostředek ke zvýšení kvality života ・ Za vzdělání dětí jsou primárně odpovědni rodiče se všemi důsledky pro zúčastněné strany ・ Rozvíjejme talenty a starejme se o znevýhodněné 22/10/2011

Základní východiska ・ Celoživotní vzdělávání je nutným předpokladem pro zaměstnanost obyvatel i flexibilitu na trhu práce ・ Stát prostřednictvím vzdělání poskytuje veřejnou službu a garantuje její kvalitu ・ Stanovme kritéria pro výběr prioritních oborů, které budou podporované v celé linii vzdělávání 22/10/2011

Předpoklady úspěchu ・ Komplexní přístup ・ Vysoká míra společenského přijetí navrhované vzdělávací koncepce ・ Stanovení jednoznačných cílů a měřitelných kriterií 22/10/2011

Mateřské školy ・ Nedostatek míst je důsledkem absence strategického plánování ・ Legislativa týkající se MŠ ・ Měřitelná kritéria - počet neumístěných dětí v MŠ - počet dětí na 1 pedagogický úvazek v MŠ 22/10/2011

Základní školství - absolutní priorita systému ・ Škola je taková, jací jsou její učitelé ・ Kvalita studentů pedagogických fakult ・ Měřitelná kritéria - zvýšení počtu pedagogů – mužů v ZŠ - výuka jazyků a finanční gramotnosti ・ Podpora zdravého životního stylu dětí 22/10/2011

Regionální školství ・ Kritické faktory úspěchu - vyjasnění kompetencí mezi MŠMT a zřizovateli - vytvoření koncepce středoškolského a učňovského školství ・ Probíhá optimalizace bez stanovení kriterií ・ 8letá gymnázia pouze pro nejnadanější děti 22/10/2011

Regionální školství ・ Podpora středoškolských pedagogů ・ Studijní pobyty pro středoškoláky ・ Státní maturity jednodušší organizace, levnější forma ・ Rozvoj učňovského školství ・ Definování učňovských oborů vyžadujících maturitu ・ Legislativní úprava vztahů učeň – podnik 22/10/2011

Terciární vzdělávání ・ Kritické faktory úspěchu - stanovení kritérií pro prioritní obory - etablování bakalářů na trhu práce ・ Získávání vědeckých talentů i mimo země EU ・ Rozvoj celoživotního vzdělávání ・ Školné až po reakreditaci všech studijních programů (2015/2016) 22/10/2011

Věda, výzkum, inovace ・ Kritické faktory úspěchu - podpora špičkových vědců a excelentních pracovišť - spolupráce výzkumných pracovišť a komerční sféry ・ Zvýšení procenta soukromých zdrojů do V&V ・ Ochrana duševního vlastnictví ・ Podpora projektů, které mají inovační potenciál ・ Podpora zakládání spin-off firem 22/10/2011

Shrnutí Mateřské školy – legislativa Základní školy – absolutní priorita systému Střední a učňovské školství – kvalita, definice učňovských oborů s maturitou Vysoké školství – kritéria pro prioritní obory Věda, výzkum, inovace – podpora excelence

Máme ideály máme cíl známe cestu k prosperitě v duchovní i materiální oblasti vzdělání 22/10/2011