Optimalizace počtu matričních úřadů Porada s MV ČR konaná dne 04.05.2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Advertisements

SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR
Míra nezaměstnanosti mírně klesla
Zařazení obce do vyhlášky č. 36/2006 Sb. Změny příjmení
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Odbor právní a Krajský živnostenský úřad
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vidimace a legalizace Státní občanství Bc. Jana Nemerádová, DiS.
Matrika Věra Graplová, DiS.
Porada krajských úřadů, magistrátů měst Brna, Ostravy a Plzně a Magistrátu hl. m. Prahy Praha, 11. června 2012.
Matrika – otázky a odpovědi Vidimace částečné listiny
Porada na úseku matrik, vidimace a legalizace
Rodná čísla Novelizace zákonů Datové schránky
Nástroje územního plánování
Regionální věda 3 případová studie 5RE904 Regionální věda Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání.
Samospráva 1 SP1 Přednáška.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Porada krajských úřadů, magistrátů měst Brna, Ostravy a Plzně a Magistrátu hl. m. Prahy Praha, 11. června 2012.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Porada na úseku matrik, vidimace a legalizace
Základní registr obyvatel
Přenesená působnost Přenesená působnost svěřená právními předpisy a)obci správní území – území obce b)pověřenému obecnímu úřadu správní území –území obcí.
Územní uspořádání ČR Česká republika se člení na
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
Setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Nabytí státního občanství Pozbytí státního občanství Krajské úřady Adresa místa trvalého pobytu Adresa pro doručování písemností Ohlašovny Rozvod; neplatnost;
„Když pomáháme rodině, uzdravujeme svět“ (Virginie Satirová) Zavedení supervize pro pracovníky oddělení sociálně-právní ochrany dítěte, kontraktování.
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Evidence obyvatel.
Vnitřní správa V absolutistickém státě – správa policejní
SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR
Partnerství u projektů financovaných z Globálních grantů Sociální inkluze v kontextu přípravy na nové programovací období – zkušenosti, problémy a překážky.
Matrika Bc. Jan Podloučka.
SVNIT Přednáška M. Horáková
1 SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR Ing. Rychtářová Miluše vedoucí správního odboru Nový Bor 10. ledna 2015.
Základní informace Veřejná správa – činnost veřejnoprávní korporace spravující veřejné záležitosti ve veřejném zájmu financovaná z veřejných prostředků.
Územní samospráva Kraje
Petra Palátová Lucie Paulusová Michaela Oravová 15. listopadu 2010
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Výkon státní správy na úseku evidence obyvatel (činnost ohlašovny) zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů.
Organizace veřejné správy v ČR Přednáška č. 4 Územní státní správa
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Bc. Jan Podloučka.  Základní registry  Zapisovatelé do ISEO   Práce s CzechPOINTem ◦ Ohlašovna – trvalý pobyt ◦ Ohlašovna – doručovací.
Petra Skryjová, Zuzana Kubičíková, Beata Kupová,.
Ochrana kulturních památek Stát chrání kulturní památky jako nedílnou součást kulturního dědictví lidu, svědectví jeho dějin, významného činitele životního.
Vnitřní správa M. Horáková 1..
Evidence obyvatel podle z.č. 133/2000 Sb., v plat. znění.
Matriky M. Horáková.
Územní samospráva Obce
1 SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR Ing. Rychtářová Miluše vedoucí Správního odboru Nový Bor 5. ledna 2016.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Problematika exekucí ve veřejnoprávních smlouvách Ing. Michal Obrusník.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Sociální služby poskytované obcemi aktuální problémy Ing. Daniela Lusková.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce:
Veřejnoprávní smlouvy
Havarijní plán kraje.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR
Matriky M. Horáková.
Zapisovatelé : Informace o způsobu zápisu
Organizace veřejné správy v ČR Přednáška č. 4 Územní státní správa
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Transkript prezentace:

Optimalizace počtu matričních úřadů Porada s MV ČR konaná dne

Optimalizace počtu matričních úřadů 2010/2011 Cíl: –Zkvalitnění výkonu státní správy na úseku matrik, jména a příjmení –Snížení nákladů na výkon přenesené působnosti Kritérium pro prvotní výběr MÚ: –Počet matričních zápisů v roce 2009: Do 10 zápisů (včetně) – v kraji 29 MÚv kraji 29 MÚ Do 20 zápisů (včetně) – v kraji 22 MÚv kraji 22 MÚ (Olomoucký kraj má 97 matričních úřadů)97 matričních úřadů 2

Optimalizace počtu matričních úřadů 2010/2011 Kritéria pro optimalizaci: –Počet matričních zápisů, popř. dalších činností z matriční oblasti (změna jména a příjmení, vydávání druhopisů matričních dokladů, příprava podkladů pro zápis do zvláštní matriky v Brně, vydávání osvědčení k církevnímu sňatku a vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství nebo vstupu do registrovaného partnerství, atd.), –Zajištění kvalitního výkonu přenesené působnosti na úseku matrik a jména a příjmení, 3

Optimalizace počtu matričních úřadů 2010/2011 Kritéria pro optimalizaci: –Umístění historických objektů vhodných pro uzavírání manželství, umístění ústavů sociální péče, domovů důchodců a léčeben dlouhodobě nemocných, –Dopravní dostupnost matričního úřadu pro občany, –Počet obyvatel ve správním obvodu matričního úřadu, –Počet obcí, které jsou zařazeny do správního obvodu matričního úřadu, 4

Optimalizace počtu matričních úřadů 2010/2011 Kritéria pro optimalizaci: –možnosti případného matričního úřadů převzít obce, které jsou nyní zařazeny do správního obvodu matričního úřadu, který bude navržen ke zrušení. –demografický vývoj daného území (nové kritérium) 5

Optimalizace počtu matričních úřadů 2010/2011 MV ČR nemá žádná směrná čísla pro navržení MÚ ke zrušení Starostové obcí obhajovali důvody, proč by v jejich obci měl být MÚ zachován, např. –Špatná dostupnost –Tradice vedení matrik v obci –Počet matričních zápisů v roce 2009 byl mimořádně nižší, MÚ vykonává hodně jiných matričních úkonů 6

Optimalizace počtu matričních úřadů 2010/2011 Harmonogram: –Kolem konce prázdnin návrh na zrušení MÚ –Jednání s dotčenými obcemi, obcí s rozšířenou působností, krajským úřadem, obcí, která by případně převzala od zrušené matriky její činnost 7

Optimalizace počtu matričních úřadů 2010/2011 Problematické body optimalizace: –Prostory k archivaci a jejich zabezpečení (narození A 100, manželství A 75, úmrtí A 75) –Vzdálení státní správy občanovi –Nesouhlas dotčených obcí 8

Optimalizace počtu matričních úřadů 2010/2011 Argumenty, které starostové nemůžou použít v plné míře jako před účinností zákona o matrikách v roce 2001: –Obce vybudovaly nové oddací místnosti, ve kterých by nemohl oddávat starosta obce, která není MÚ – stávající právní předpisy to umožňují, problém ale může nastat v konkrétních termínech (např ), kdy po snížení počtu MÚ bude míň matrikářek) –Obecní úřad by nemohl provádět vidimaci a legalizaci – od došlo ke změně právních předpisů 9

Optimalizace počtu matričních úřadů 2010/2011 Děkuji za pozornost Peter Garláthy 10