Efektivnost řídící práce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Time management.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Řídící struktury.
TRÉNINK obecné principy úvodní sraz VD – Tři Studně.
Z praktických zkušeností mnoha manažerů vyplývá, že vedoucí neuplatňuje ve všech situacích a ke všem podřízeným stejný styl řízení. Vlastní výběr a účinné.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Audit administrativních činností
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Evropský sociální fond
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Historické etapy vývoje managementu
Racionalizace řídící práce Time Management
Psychické stavy.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Řídící struktury v organizaci
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. Návrh projektu Ing. Pavel Růžička Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Matematické metody v ekonomice a řízení II
VAŠE FIRMA JE LOĎ PLUJÍCÍ K VYTČENÉMU CÍLI, KTERÝM JE: n maximalizace tržní hodnoty firmy a n udržování platební schopnosti.
1.Základy managementu 1.1 Základní pojmy 1.2 Pojetí managementu
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Racionalizace řídící práce, time management
ABC Professional, ředitel
Komplexní produktivní údržba (TPM)
LEADERSHIP DEVELOPMENT PROGRAM
Podnikatelský plán struktura plánu.
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Nákupní chování spotřebitele
Řídící struktury, malé a velké organizace
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Projektové plánování.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Time management.
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Řízení kariéry PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Time management NOE, Vyškov 2014.
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Personální plán pro podnikatelský plán
Řízení a plánování kariéry
11. Time management a řízení týmů Čas jako vzácný statek Týmy – efektivní způsob práce v podniku.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
 PLÁNOVÁNÍ = stanovení cíle a postupných kroků, jak ho dosáhneme.  ORGANIZOVÁNÍ= koordinace zdrojů a činností směrem k dosažení vytýčeného cíle.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Ekonomika malých a středních podniků
České Budějovice, červen 2016
Time management. Time management Time management řízení času soubor dovedností pro lepší využití svého času k dosažení produktivity.
Ekonomika malých a středních podniků
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Transkript prezentace:

Efektivnost řídící práce

Faktory ovlivňující stupeň efektivnosti řídící práce Subjektivní Tělesné a duševní dispozice Zdravotní stav Kvalifikace, motivace Styl řídící práce Objektivní Charakter transformačních procesů Charakter řídících procesů Charakter vnitřního a vnějšího prostředí

Manažer a čas Rozbor spotřeby času Metody racionalizace spotřeby času Analýza rozsahu vedení Všeobecné vedení Vedení podřízených Osobní řídící činnosti Metody racionalizace řídící práce Organizace vlastní řídící práce Racionalizace řídící práce z hlediska informačního toku Racionalizace vztahu manažera a podřízených

Time management I. generace II. generace III. generace Jak zavést pořádek do úkolů a činností Které činnosti provádět? II. generace Časový harmonogram Kdy tyto činnosti realizovat? III. generace Jak tyto činnosti nejvhodněji realizovat? Cíl a strategie dosažení

IV. Generace Sebepoznání, důraz na osobnost Poznat své silné stránky Seřadit hodnoty Prioritám se přiřazují cíle a následně úkoly Transformovat cíle do úkolů Poznat správné, poznat důležité Realizovat správné (na vybraném procesu pracuj efektivně)

5 principů Člověk je víc než čas Cesta je víc než cíl Návyk je víc než učení Zevnitř je víc než zvenku Pomalu je víc než rychle

Paretovo pravidlo 20% úsilí produkuje 80% efektu 20 % investovaného času přináší 80 % výsledků a k dosažení zbývajících 20 % výsledků se spotřebuje 80 % času. VÝSLEDKY JSOU ZPŮSOBENY DĚLÁNÍM SPRÁVNÉ VĚCI, NIKOLIV DĚLÁNÍM VĚCÍ SPRÁVNĚ (Peter Drucker)

Eisenhowerův princip Priority se stanoví podle naléhavosti a důležitosti B Důležité, méně naléhavé A Naléhavé, důležité O Málo důležité, málo naléhavé C Velice naléhavé, méně důležité Důležitost Naléhavost

Skutečná časová náročnost ABC analýza Z hodnotové analýzy časové náročnosti vyplývá, že podíl velmi důležitých (A), důležitých (B) a méně důležitých (C) úkolů na časové náročnosti neodpovídá bezpodmínečně jejich podílu na hodnotě všech úkolů. Hodnota činností 65% 20% 15% A B C 15% 20% 65% Skutečná časová náročnost

SUPRA metoda Sepište úkoly Určete potřebný čas Ponechte si časovou rezervu Rozhodněte o prioritách A kontrolujte naplánované činnosti

Předpoklady pro plánování času kolik času na tu určitou činnost potřebujeme podmínky zahájení a ukončení činnosti vazby na ostatní činnosti kdy je na činnost nejvhodnější doba které činnosti lze provést společně s jedním začátkem a ukončením

Plánování času neplánovat nejasně neodkládat přípravu plánů být realista – nejde stihnout vše, ale podstatná část toho důležitého – ano připravit vše potřebné k realizaci mít na konci dne dobrý pocit plánovat si čas na odpočinek

Organizace času do nového dne pozitivně začít pohledem na denní plán – co mě dnes čeká nejdůležitější úkoly dělat na začátku (nedělat: zabývat se poštou, noviny, e-maily) práci dobře připravit vyhnout se impulsivním odskokům vhodně zařazovat přestávky – mít určenou délku, dělat při přestávce činnosti, při kterých relaxuji důsledně dokončovat započaté úkoly kontrolovat výsledky připravit si plán na příští den

Zpětná vazba Byl úkol splněn a jak? Dodělali jsme úkol? Procesy a činnosti? Efektivnost? Dodržujeme plány? Kontrola na konci dne, týdne, čtvrtletně,...... Podle zkušenosti upravujeme plány.

Oblasti ztráty času Plánování času a pracovní metodika Osobní pracovní styl Vyrušování Osobní slabá místa Spolupráce uvnitř podniku