Třída 3.O. Obsah Český jazyk Zeměpis Rozhovory Fotodokumentace Fyzika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klíčová aktivita: 03 Člověk a příroda 2. Přírodovědný pobyt 4. skupina.
Advertisements

Naučil jsem se....
1. konference o bezpečnosti jaderného úložiště. Neovlivní stavba jaderného úložiště prašnost v oblasti? •N•Nijak výrazně. Neočekáváme že to bude problém.
Fyzika Zdroje světla.
Určeno pro ty z vás, kteří …….no, řekněme …….. mají něco okolo 30 let!!!!!
V ÍTEJTE NA BONUSOVÉ HODINĚ !!! Co budeme dělat? Budeme se učit.
Elektrický obvod IV..
Jaro Evropy 2009 Vzkažte Evropě. Neodolali jsme výzvě zapojit se do soutěže v rámci aktivity „Spring Day 2009“. Město Varnsdorf bylo kdysi největší vesnicí.
Každé ráno začíná život....
Co víš o recyklaci?.
Všechno se to začalo odehrávat už hodně, hodně dávno, kdy nebylo nic. Jen černo černá tma, která obklopovala velký vesmír. A pak se to stalo! Narazili.
DOMÁCÍ EKOLOGIE – nadměrná spotřeba
Dokáže člověk vytvořit něco tak dokonalého jako je příroda ? …snad možná hudbu..
Nedostatek času pro nás už neexistuje. Každý člověk má jenom tolik minut, hodin a dní kolik jich využije.
Pojistky. Zásady správného užívání elektrických spotřebičů
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Vytvořila: Kristina Thielová
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace DOMOV PRO OSOBY SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM ZAŠOVÁ.
Člověk se nědy zeptá proč...???
Nikdy nesuď nikoho, podle toho, jak vypadá
Hoaxy? Neboli jak se budí panika…… Kateřina Procházková.
Vytvořeno v rámci projektu SIPVZ Projekt hodiny výchovy k ochraně životního prostředí pro žáky naší školy 22. dubna 2006 Vzdělávací oblast Enviromentální.
Životní prostředí klady vs. zápory.
Sčítálek.
Určeno pro ty z vás, kteří …….no, řekněme …….. mají něco okolo 30 let!!!!!
Přesvědčujeme sami sebe, že život bude lepší, až se jednou provdáme a nebo oženíme, budeme mít děti atd. Pak jsme otrávení, že naše děti nejsou dost velké.
Přijdu, vidím, zamyslím se, pokusím se … environmentální reportáže z Kolína a okolí ENVIRONMENTÁLNÍ PROJEKT naší školy FINANCOVANÝ VE SPOLUPRÁCI S MĚSTEM.
Klíčová otázka č. 5 Jakou roli by měli hrát různí aktéři (zejm. veřejná správa na všech úrovních, poskytovatelé služeb, volení představitelé, sdělovací.
Cyberbullying Neboli kyberšikana.
KrIsTýNa VoLáNkOvÁ Mé StUdIuM nA 4.ZŠ v ChEbU.
V bříšku těhotné ženy byla dvě miminka.
Vesnice Strupčice.
VODA.
Dopis od Boha.
Den Země 2006 Zpráva třídy 6. A, aneb jak jsme Den Země prožili my.
VODA JAKO SYMBOL.
Svět techniky a já Kateřina Večerková.
Zeptej se sám sebe: „Mám utéct?“.
ATOMOVÁ,VODNÍ,VĚTRNÁ, SLUNEČNÍ
Vesnice, ve které žiji Velké Karlovice
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
„Opravdový přítel je ten, kdo ti nabídne ruku a dotkne se tvého srdce“
Mé studium na 4.ZŠ v Chebu Michaela Bernardová.
Jak zahnat nudu? Autor: :D Datum: Web: Desatero proti nudě.
energie má své dobré stránky ale i špatné ENERGIE.
Energie III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Richard Dlouhý. Druhy elektráren  Vodní  Solární  Jaderná  Větrná  Tepelná  Geotermální Tyto elektrárny vytvářejí elektrickou energii.
DUM I. / 13. pohlednice Bc. Zdeněk Klíma. Pohlednice.
Rozhovor s paní učitelkou Pavlou Jemelíkovou. 1.Na naší školu jste nastoupila teprve nedávno. Představte se nám, prosím. Bydlím v Krupce, učím 7. rokem,
Třídíme se zvířátky Autorky: Michaela Mikolášová Nikola Smyčková Tereza Mžiková Jubilejní Masarykova ZŠ Sedliště.
Vznik střídavého proudu Ludmila Ciglerová. Elektrický valčík Jednoho letního večera na návsi pod starou lípou hostinský Antonín Kučera vyvalil soudeček.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
ADÉLKA KUTILOVÁ studentka sekundy
Ředitel školy a jeho zástupce –
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Deficitní poruchy paměti vyvolané věkem!.
Les a voda Les i s vodou je důležitá pro nás, živočichy,
ČÍM CHCI BÝT, AŽ VYROSTU? Václav Pfleger.
Vyhrál jsem Rady, nápady, pravidla
Čím bych chtěl být až, vyrostu?
Naučil jsem se....
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Otázky pro průběžnou práci
V bříšku těhotné ženy byla dvě miminka.
Děti jsou DAR... jak je MILOVAT ?!?
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
T-report Vyšetření genetického materiálu pacientů s vrozenými změnami chromosomů Anna Vichrová v Brně 2018.
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
Marek Barták ZŠ a MŠ Ludgeřovice
Transkript prezentace:

Třída 3.O

Obsah Český jazyk Zeměpis Rozhovory Fotodokumentace Fyzika

Hudební výchova Jednoho letního večera na návsi pod starou lípou hostinský Antonín Kučera vyvalil soudeček s pípou, nebylo to posvícení, nebyla to neděle, v naší obci mezi kopci plnily se korbele. R:Byl to ten slavný den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud, byl to ten slavný den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud, střídavý, střídavý, silný elektrický proud, střídavý, střídavý, zkrátka elektrický proud. A nyní, kdo tu všechno byl: okresní a krajský inspektor, hasičský a recitační sbor, poblíže obecní váhy, tříčlenná delegace z Prahy, zástupci nedaleké posádky pod vedením poručíka Vosátky, početná družina montérů, jeden z nich pomýšlel na dceru sedláka Krušiny, dále krojované družiny, alegorické vozy, italský zmrzlinář Antonio Cosi na motocyklu Indián, a svatý Jan, z kamene vytesán. Byl to ten slavný den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud, byl to ten slavný den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud, střídavý, střídavý, silný elektrický proud, střídavý, střídavý, zkrátka elektrický proud. Na stránkách obecní kroniky ozdobným písmem je psáno: tento den pro zdejší rolníky znamenal po noci ráno, budeme žít jako v Praze, všude samé vedení, jedna fáze, druhá fáze, třetí pěkně vedle ní. Byl to ten slavný den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud, byl to ten slavný den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud, střídavý, střídavý, silný elektrický proud, střídavý, střídavý, zkrátka elektrický proud. Z projevu inženýra Maliny, zástupce Elektrických podniků: vážení občané, vzácní hosté, s elektřinou je to prosté: od pantáty vedou dráty do žárovky nade vraty, odtud proud se přelévá do stodoly, do chléva, při krátkém spojení dvou drátů dochází k takzvanému zkratu, kdo má pojistky námi předepsané, tomu se při zkratu nic nestane, kdo si tam nastrká hřebíky, vyhoří a začne od píky. Do každé rodiny elektrické hodiny! Byl to ten slavný den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud, byl to ten slavný den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud, střídavý, střídavý, silný elektrický proud, střídavý, střídavý, zkrátka elektrický proud.

Český jazyk Petra Hynková-Jeden den bez elektřiny Jeden den bez elektřiny,to by bylo hodně dřiny. Ráno vstávat za svítání,o tom nemám ani zdání. Potom běžet k řece,vykoupat se přece! Voda je tam studená,mrznou nám v ní kolena. Nefunguje čerpadlo,koho by to napadlo. Nebudeme vodu mít,začíná z nás potem lít. Však mi to ňák přežijeme,křičí brácha vesele. A člověče nezlob se,vytahuje z pod postele. Když nastane večer temný,rozsvítíme baterky. Nudíme se ale pořád,achjo,večer bez telky. Ráno vstáváme zas časně,všude cítit napětí. Zacvakáme vypínačem,počítáme do pěti. Všechno kolem svítí bliká,hurá sláva hip!hip!hip! Tak ať žije elektrika,s ní se nám fakt žije líp.

Český jazyk Petr Novotný-Když stisknu vypínač Stisknutím vypínače vdechneme život spoustě věcí,které denně používáme a zjednodušujeme si s nimi náš život.Člověk si myslí,že vypínač je pouhý klíč či prostředek k vytvoření energie potřebné ke správné funkci.Co si myslíte vy?Myslíte si to samé?Já tedy ne!Při každém stisknutí jsme o něco blíže k zániku světa.Sice je to neznatelný podíl,ale je to tak…A představte si,kolik je na tomto úžasném světě lidí a to už nějaký podíl zaujímá.Možná kdyby si lidé uvědomili,co se děje,tak by se spotřeba energie znatelně snížila.A tímto se dostávám k režimu „Stand by“.Představte si,že skoro ani jedno procento nemá režim stand by,neboli neúplné vypnutí spotřebiče.Tímto způsobem spotřebujeme energii dřív,než bychom čekali.Proto musíme vždy stisknout vypínač podruhé,abychom odebrali život přístroji a nespotřebovávali elektřinu.Těmito řádky bych chtěl změnit hospodaření s elektřinou a dokonce i lidi.Tím myslím,aby dbali na naší planetu.Pokud moje úvaha někoho přivedla k zamyšlení,jsem moc rád a předem děkuji.

Český jazyk Monika Zorklerová-Jeden litr pitné vody Jmenuji se Olivie,je mi 19 let,bydlím a pracuji v Etiopii.Pracuji pro Unicef a jezdím po Africe a spolu s mým týmem řešíme problémy s pitnou vodou.Každý den vyrážíme v osm ráno do vesnic v okolí a snažíme se pomoct.Většině rodin stačí 1 litr na den a někdy i na dva.Děti nás už vyhlížejí a jejich rozzářená očíčka svítí vždy,když nás vidí přijíždět.Je těžké někdy přihlížet tomu,jak některé rodiny žijí.Berou si vodu z kilometry vzdáleného zdroje,v kterém jsou červi a voda je zbarvená do hněda a tu vodu si berou jen proto,že musí,jinak by umřeli.Pro ně je jeden litr pitné vody zázrak.Oni si dokážou s jedním litrem pitné vody vystačit i na osmičlennou rodinu a ještě jim zbude na další den,ale zásoby vody nejsou navždy.Vypijí ji a strachují se znovu o své děti a o sebe,aby se jim nic nestalo.Oni nemají peníze na to,aby si tady nechali přivézt vodu a udělat kohoutek s čistou vodou.Čekají na zázrak,který jim darují jiní lidé.Ti,kteří můžou pomáhají a pár takových kohoutků uprostřed vesnice se podařilo zrealizovat,ale nestačí to.Vzpomeňme si u každého vypitého litru vody na to,jak trpí jiní lidé.Pořád se dá pomoct a přispět i malou částkou,ale hned potom,co přispějete,máte čistší svědomí,že jste něco udělali pro dalšího člověka a hned se vám lépe žije.

Zeměpis Ekologická stopa:Koncept ekologické stopy (ES) můžeme považovat za účetní nástroj pro počítání ekologických zdrojů. 3 státy s největší ES:Arabské emiráty,USA,Kanada 3 státy s nejnižší ES:Zambie,Nepál,Kongo ES ČR:4,8 ES Bára Zavřelová:4,8 Reálné řešení Báry Zavřelové:Rozhodně bychom měli třídit odpad. Měli bychom jezdit méně autem nebo bychom alespoň měli jezdit pomaleji-potom spálíme méně pohonných hmot. Používat úspornou žárovku.Prádlo prát za nižší teploty a sušit na šňůře či ramínku. Vyhýbat se jednorázovým obalům. Požadovat zelenou energii (tj. energii, která vznikla částečně z obnovitelných zdrojů).

Rozhovory Co si představíte pod pojmem energie? Tumajer:Schopnost konat práci Lusková:Světlo Jak byste zlepšili situaci ekologie v ČR? Hošek:Každý měl začít sám u sebe. Volf:Aby nikdo neházel plasty v přírodě. Co děláte pro to,aby se zlepšila? Tumajer:Jím nedovážené potraviny. Lusková:Třídím plasty. Jakou elektrárnu by jste postavili,aby se co nejlépe využila a byla ekologická? Hošek:Vodní Volf:Jadernou. Víte co je ekostopa? Hošek:Stopa,kterou zanechám,když jdu třídit.Odpad. Lusková:Stopa,kterou člověk zanechá na planetě svým ekologickým/neekologickým chováním.

Fyzika Naším úkolem na fyziku bylo,napsat jak dlouho je naše televize v režimu stand by,zapnutá a vypnutá Stand by=režim,kdy je televize v pohotovosti a připravena na naše zapnutí ovladačem.

JménoStand-byZapnutáVypnutá Pavlíček10h8h6h Rygerová21h3h0h Urban22h2h0 Hryhorčak0h3h21h Nováková5h9h10h Kubínová0h14h10h Vuová0h2,5h21,5h Zavřelová3h5h10h Novotný4h6h18h Volf0h4h20h Zörklerová20h4h0h Herčíková24h7h17h Rýdlová16h8h0h Hynková0h1h23h Krátká14h10h0h Johanidesová4h5h15h Celkem/ф198/9,5115,5/5,5230,5/11

Fotodokumentace Hudební výchova Náš poradce matematiky

Při projektu byli i chvilku zábavy Reportérky při jednom z rozhovorů

Stříhání videa Výroba prezentace

Redaktorky

Poděkování vyučujícím Jako celá třída 3.O,bychom chtěli poděkovat vyučující za zpříjemnění školní dní tímto projektem. Za spolupráci a pomoc a za trpělivost. Naše poděkování patří Pavle Bořkovcové-fyzika, Haně Holubářové- chemie, Jiřině Balažíkové-matematika, Zdeně Kuhnové-hudební výchova a Janě Výborné-zeměpis.

Děkujeme za pozornost