Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Presentation Title.
managementu znalostí podle
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Strategie podniku v globálním světě
Školení zaměstnanců Kvalita, environment a BOZP
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Historické etapy vývoje managementu
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
1.Management? 2.Management jakosti?
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Koncepce marketingového řízení
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Podklady ke školení Ing. Jiří Seger Ing. Alena Švarcová
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Prosperita organizace
Komplexní produktivní údržba (TPM)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
marketingové poradenství
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Management systému řízení kvality
MARKETINGOVÝ MIX.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Systém řízení kvality.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Management jakosti, zdravotnické standardy, audit, měření jakosti
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Ing. Zdeněk Blažek AGROTECH Firma AGROTECH je komplexním dodavatelem zboží a služeb v oblasti označování zboží. Dodáváme samolepící etikety, termotransferové.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Systém managementu jakosti
MARKETING Přednáška P
Strategie regionu, obce
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Digitální učební materiál
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Ekonomika malých a středních podniků
Transkript prezentace:

Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Management jakosti a kvality TQM Pracovní verze Holátová

Co je TQM? celopodnikový proces neustálého zlepšování všech podnikatelských činností uspokojování požadavků zákazníků při co nejnižších nákladech a za pomoci angažovanosti všech pracovníků zahrnuje všechny činnosti v podniku a všechny zaměstnance ovlivňující jakost výrobku či služby

TQM total – jde o úplné zapojení všech pracovníků organizace od marketingu až po servis quality – jde o pojetí jakosti výrobku či služby, zahrnuje ale i proces, činnost, management – řízení z pohledu strategického, taktického i operativního řízení,ale i manažerských aktivit

Na čem TQM staví? na angažovanosti a příkladné úloze vrcholového managementu; obousměrné komunikaci napříč organizací; na systému zabezpečování jakosti; na nástrojích řízení a zlepšování jakosti; angažovaném zapojení všech zaměstnanců; týmové práci a rozšířením pravomocí a odpovědnosti zaměstnanců; objektivním měřením všech činností; důvěře v lidi a důvěře lidí v management; transparentnost všech činností a rozhodnutí;

TQM- Total Quality Management 3 základní principy: 1. Dosahovat a nepřetržitě zdokonalovat kvalitu výrobků a služeb 2. Trvalé úsilí o zvyšování kvality účetního systému, propagace, výzkumných a vývojových činností a celé řady dalších vnitropodnikových aktivit 3. Zodpovědnost všech zaměstnanců za kvalitu

Typické rysy TQM rozšíření zapojení vrcholového vedení ve smyslu pojmu leadership, respektování obecných principů managementu orientace na zákazníka, a tím i posílení konkurenceschopnosti, popřípadě i tržní pozice. uplatnění procesního řízení s respektováním správných řídicích praktik, úsilí o trvalé zlepšování, angažovanost, vysoké nasazení pracovníků, účinná zpětná vazba, řízení na základě faktů.

Od kvality výrobku ke změně kultury firmy

Orientace na zákazníka Přijetí koncepce orientace na zákazníka znamená uskutečnit v každé organizaci řadu opatření: situační analýzy dosavadních vztahů se zákazníky, identifikace potřeb zákazníků, změna firemní kultury ve vztazích se zákazníky, změna stylu řízení, změny v chování pracovníků.

Od plnění požadavků k věrnosti zákazníka Okruh změn naplňujících koncepci orientace na zákazníka musí začít úpravou hodnotového systému organizace, který musí přijmout vrcholové vedení a návazně jej musí promítnout do strategických záměrů.

Strategická koncepce C-Q-T Produkt musí být: C - cenově přijatelný, Q - kvalitní T - musí být dodáván v termínech, které žádá zákazník. V současnosti nelze úspěch v podnikání spojovat s preferenci pouze některého z uvedených atributů. Je třeba zohledňovat všechny 3 faktory.

Náklady kvality Náklady kvality se skládají ze 3 složek: Náklady prevence (5 – 10 %) Náklady hodnocení (65 – 75 %) Náklady selhání (20 – 25 %)

Faktory ovlivňující kvalitu Kvalitu ovlivňuje řada faktorů, mezi které patří: Strategie Informace Projektování Materiály Zařízení Lidé Terénní podpora

Systém managementu kvality Mezi základní prvky systému řízení kvality patří: Stanovení kvalitativních požadavků zákazníků Určení standardů kvality Vytvoření programu sledování kvality Vytváření zodpovědného postoje ke kvalitě

Pravidla slušného chování vůči zákazníkovi

Reaktivní a proaktivní strategie Reaktivní strategie metoda přizpůsobování podoby výrobků nebo služeb potřebám zákazníků, zjištěných na základě průzkumu trhu, analýz spokojenosti zákazníků, apod. Proaktivní strategie obory s vysokou frekvencí inovací produkce výrobků či služby, o kterých mnohdy zákazník nemá ani zdání a které uspokojí jeho stávající potřeby na mnohem vyšší úrovni, nebo vyvolá zcela nové potřeby. Firma preferující proaktivní strategii musí volit jiné přístupy k zákazníkovi: Informovat o připravovaných či nových produktech, Cílově prezentovat přednosti těchto inovací, Prezentovat nové výrobky formou pilotních akcí.

Zaměření na trvalé zlepšování „Když člověk vždy dělá jen to, co již dělal, může dosáhnout jen toho, čeho již dosáhl.“ G. B. Shaw Důvody pro trvalé zlepšování: Krize – uvědomění si reálných nedostatků v určité oblasti, resp. pocit ohrožení prosperity. Vize – zlepšovací aktivity jsou chápány jako samozřejmá součást jakékoliv podnikové činnosti, která navíc může být značně lukrativní, zahraniční prameny uvádějí až pětinásobnou návratnost vložených prostředků.

Aktivity vedoucí ke zlepšení Nápravná opatření - případě zjištěné neshody vyšetřit příčinu a učinit takové kroky, aby neshoda byla odstraněna; Preventivní opatření - přijetí kroků vedoucích k předcházení potenciálním neshodám, případně až k úplnému vyloučení možných neshod; Zdokonalovací opatření - nemají přímou vazbu na zjištěnou neshodu či neshody, jejich cílem je zkvalitnit, zhospodárnit, zefektivnit, zvýšit bezpečnost určité činnosti, procesu, výrobku, služby.

Organizace zlepšovacích aktivit spontánní přístupy - nejsou systematicky usměrňovány, je navozena atmosféra podporující zlepšovací aktivity, výběr předmětu zlepšování i způsob řešení je plně na zlepšovatelích, programové přístupy - je vymezen aspoň předmět zlepšení , bývá určen i zlepšovací tým

Iniciátoři zlepšovacích aktivit individuální pracovníci – jsou vyhlášena základní pravidla pro zlepšovatele, ale předmět zlepšování je ponechán na jejich invenci a zájmu; jednotliví pracovníci se mohou účastnit i řešení tematických úkolů, trvalé týmy – typickým představitelem trvalých týmů jsou kroužky jakosti (quality control circle - QCC) ad hoc týmy –nejnadějnější uskupení pro zlepšovací aktivity, kdy všude tam, kde je zájem řešit složitější problém, je sestaven tým složený účelově z pracovníků zastupujících různé profese, kteří jsou schopni pružně vyřešit daný problém formou projektového uskupení;

Vztah ISO 9001 a TQM