Management Ing. Jan Pivoňka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
Advertisements

Institut pro integraci České republiky do Evropské unie Jak na projekt spolufinancovaný ze SF EU Mgr. Marek Havrda, MA.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Hodnotový management Teorie rozhodování
Vize, Strategie, Cíle.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Audit administrativních činností
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Zvýšení kvality řízení - Workshop A2, A4, A5 6. –
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Firma a nejistota Aplikace rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty na firmu Teorie firmy.
Didaktické prostředky
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Personální management
Vybrané metody analýzy
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. Návrh projektu Ing. Pavel Růžička Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Matematické metody v ekonomice a řízení II
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Metody výběru variant Používají se pro výběr v případě více variant řešení stejného problému Lze vybírat dle jednoho nebo více kritérií V případě více.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Strategický management
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Rozhodovací procesy.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Poradenství v obecném řízení
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Rozhodování ve veřejné správě Přednáška M. Horáková.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Strategický management
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské nástroje
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Model struktury strategického managementu
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Ekonomika malých a středních podniků
Začínáme finančně plánovat
Didaktické prostředky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název společnosti Obchodní plán.
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Management a řízení hotelu
Plánování a rozhodování v podniku
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Transkript prezentace:

Management Ing. Jan Pivoňka

Stanovení osobní vize V souladu s kotvou Konkrétní představa Citový náboj Stimul pro aktivní jednání Krátkodobější cíle – motivace Výjimky Jasná vize Pohodoví lidé Úspěch bez vize Ukáznění a racionální lidé

Stanovení priorit Problémy Postup stanovení Dělám všechno nestíhám nic Špatné pochopení poslání Nedostatek delegování Postup stanovení Soupis úkolů Odhad časové dotace Posouzení souvislosti s vizí Posouzení naléhavosti Stanovení pořadí priorit Přehodnocení

Rozhodovací proces Identifikace problému Identifikace rozhodovacích kritérií Přiřazení váhy kritériím Formulování alternativ Analýza alternativ Výběr alternativy Implementace alternativy – spoluúčast uživatele Hodnocení efektivnosti rozhodnutí

Rozhodování Má vztah k Ohraničená racionalita Eskalace závaznosti Plánování Organizování Vedení Kontrole Ohraničená racionalita Uspokojení z dostatečně dobrého rozhodnutí Eskalace závaznosti Návaznost na špatné rozhodnutí – neochota připustit chybu Intuitivní rozhodování Zkušenosti, cit, podvědomí, etika, dovednosti a znalosti

Typy problémů a jejich rozhodování Dobře strukturovaný problém – programové rozhodování – nižší management Programové rozhodnutí Postup – soubor navazujících kroků, který přesně definuje co dělat Pravidlo – prohlášení, které říká co se má a co nemá dělat Politika – formuluje parametry pro rozhodování Nedostatečně strukturovaný problém – neprogramové rozhodnutí – vyšší management Nový a neopakovatelný problém

Podmínky a styly rozhodování Jistota – známé výstupy, přesné rozhodnutí Riziko – rozhodovatel je schopen odhadnout určitých výstupů Neurčitost – není ani jistota ani přijatelná pravděpodobnost odhadnout výstupy Racionální myšlení (přesné) – Intuice (tolerance k nejednoznačnosti, pohled shora) Direktivní – racionální myšlení, nízká tolerance k nejednoznačnosti kratší horizont Analytický – více alternativ, větší tolerance k nejednoznačnosti, více racionální, delší doba – přesnější Koncepční – velmi dlouhý horizont, široký rozhled, tvůrčí řešení, tolerance k nejednoznačnosti, intuitivní myšlení Behaviorální – nižší tolerance k nejednoznačnosti ale vysoká intuice - dobře vychází s ostatními

Plánování - poslání Poslání – důvod existence organizace Vize – emocionální charakter Cíle - racionální charakter

Plánování Definování cílů organizace, formulování celkové strategie pro jejich dosažení a vytvoření souborů plánů pro integraci a koordinaci organizace Cíle – požadované výsledky (skupin, jednotlivců i organizace); se definují (strategické, finanční) Zisk, tržní podíl, motivace zaměstnanců, etika Deklarované cíle a jejich důvěryhodnost Skutečné cíle Plány – Popis prostředků a dalších aktivit nutných pro dosažení cílů; se formulují (akce, zdroje, pravidla) Stupeň nejistoty – úroveň v organizaci – délka závazků do budoucnosti Koncepce závaznosti – plán musí být optimálně dlouhý, musí být naplněny vzniklé závazky) Formalizované plánování – obtížná reakce na dynamické prostředí, snížení inovativnosti, falešné pocity jistoty

Typy plánů Podle Šíře Časového rámce Charakteru Četnosti užití Strategické Taktické Operační Časového rámce Dlouhodobé střednědobé Krátkodobé Charakteru Směrnice Specifické Četnosti užití Jednorázové průběžné

Zásady plánování Musí vycházet z tržní situace Je zaměřeno na dosažení zisku nebo zvýšení tržní hodnoty podniku Zahrnuje všechny útvary podniku Časová a věcná sladěnost Odpovědnost Celoroční aktivita Pružnost Vznik na základě analýzy

Formulování cílů Tradiční Management podle cílů Na nejvyšší úrovni jsou formulovány cíle a rozloženy na dílčí cíle pro každou úroveň organizace (ztráta přesnosti) Naplnění cíle na jedné úrovni je prostředkem pro dosažení cíle na další úrovni Management podle cílů společné stanovení cílů zaměstnanci a managery, kontrola a odměna dle plnění cílů Dobrý cíl: formulovaný z hlediska výstupů nikoliv aktivit, měřitelný, srozumitelný a časově ohraničený, náročný ale splnitelný, napsaný a zviditelněný, dobře komunikovaný Stanovení cílů Posouzení poslání Posouzení zdrojů Individuální stanovení včetně vstupů od ostatních Sestavení se zaměstnanci Hodnocení a změna cílů

Techniky posouzení prostředí Monitorování vnějšího prostředí - konkurence 80 % informací je dostupných Legalita, etika Reverse engineering Prognózování – odhad budoucích výstupů Kvantitativní X Kvalitativní Efektivita – klesá se stabilitou prostředí Benchmarking Vyhledávání nejlepších praktik mezi konkurencí nebo jinde

Techniky pro alokování zdrojů Rozpočet – číselný plán ve vztahu ke konkrétním činnostem Tvorba harmonogramu – co, kdo, kdy, kde PERT Diagram – sled činností, náklady a čas Definice následných činností Analýzy bodu zvratu Lineární programování – matematická technika, sestavování rovnic

Analýzy bodu zvratu

Současné techniky plánování Projekt – definovaný začátek a konec Projektový management – čas, rozpočet, specifikace Scénáře – důsledný pohled na pravděpodobnou budoucí situaci + identifikace nečekaných situací

Strategický management Soubor rozhodnutí a aktivit, které určují dlouhodobou výkonnost organizace Definování současného poslání organizace, cílů a strategií Analýzy prostředí Identifikace příležitostí a hrozeb Analýza zdrojů a kapacit organizace Identifikace silných a slabých stránek Formulování strategií – příležitost = zdroje + vnější příležitosti Realizace strategií Hodnocení výsledků = podklady pro další formulace strategií 2,3,4,5 = SWOT analýza SW – vnější; OT - vnitřní (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats)

Typy strategií Strategie na úrovni korporace Strategie stability Růstová strategie Analýzy portfolia za pomoci matice BCG (Boston Consulting Group) Strategie na úrovni podniku Konkurenční výhoda (managemet kvality, rychlost, značka, cena…) Vůdcovství v nákladech x Diferenciace Funkční strategie Strategie podpory vyšších strategií

Analýza portfolia dle BCG